Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 15:16
  #13
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sithlord189
Klart det var en dålig affär. Var ju bruning du fick för pengarna. Bättre med en boll!
Det är alltid bättre med en boll oavsett vad man pratar om om det inte är två bollar man snackar om...

En gång när jag var yngre så fick jag ruskigt dåligt hasch. Det luktade jättekonstigt, jag fick ont i halsen och kraftig huvudvärk och inget direkt rus utav det. Minns inte vad jag gjorde med det, men om jag känner mig själv så rökte jag nog upp det i hopp om att jag skulle bli bäng
Citera
2018-03-03, 01:29
  #14
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Vandringssägen som blivit en slags sanning skulle jag vilja säga.
Ge mig ett enda konkret bevis för att "opiumdoppat" ens tillverkats
någonsin.
Du verkar inte veta riktigt vad du talar om lille vän.
Jag har både sett och rökt det. Mer än en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Ett gram "opiumdoppat" röka hade ju för fan gått på 300 kr per gram.

Ytterst dålig affär för tillverkaren.

Nää sluta snacka dynga gubbe..
Nånstans där skulle jag tippa att det ligger i pris, de gånger det finns till salu.
Det är inget som säljs till kissdoftande tonåringar nere på torget och det
skulle ju kunna förklara varför det är okänt för dig...
Bara för att du inte upplevt så mycket i trista liv behöver det inte betyda att
världen slutar bortom horisonten.
Citera
2018-03-03, 04:19
  #15
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du verkar inte veta riktigt vad du talar om lille vän.
Jag har både sett och rökt det. Mer än en gång.


Nånstans där skulle jag tippa att det ligger i pris, de gånger det finns till salu.
Det är inget som säljs till kissdoftande tonåringar nere på torget och det
skulle ju kunna förklara varför det är okänt för dig...
Bara för att du inte upplevt så mycket i trista liv behöver det inte betyda att
världen slutar bortom horisonten.
Blir lite nyfiken på någon som har rökt opiumdoppat hasch. Vad betalade du per gram och när var det? Sjuttio- eller åttiotal eller senare (nutid). Jag kan minnas att det talades om opiumdoppat hasch redan för flera decennier sedan. Köpte du det i Sverige eller utomlands, typ Danmark (Christiania) eller så? Hur var ruset då du rökte detta opiumdoppade haschet?
Citera
2018-03-03, 10:25
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du verkar inte veta riktigt vad du talar om lille vän.
Jag har både sett och rökt det. Mer än en gång.


Nånstans där skulle jag tippa att det ligger i pris, de gånger det finns till salu.
Det är inget som säljs till kissdoftande tonåringar nere på torget och det
skulle ju kunna förklara varför det är okänt för dig...
Bara för att du inte upplevt så mycket i trista liv behöver det inte betyda att
världen slutar bortom horisonten.


Haha, "lille vän"?

Kissdoftande tonåring?

Mitt trista liv?

Det där säger mer om dig än om mig
Citera
2018-03-03, 13:23
  #17
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du verkar inte veta riktigt vad du talar om lille vän.
Jag har både sett och rökt det. Mer än en gång.


Nånstans där skulle jag tippa att det ligger i pris, de gånger det finns till salu.
Det är inget som säljs till kissdoftande tonåringar nere på torget och det
skulle ju kunna förklara varför det är okänt för dig...
Bara för att du inte upplevt så mycket i trista liv behöver det inte betyda att
världen slutar bortom horisonten.
Menar du att du har rökt "opiumdoppat" hasch som någon doppat utan att berätta om det innan eller vad?
Citera
2018-03-07, 23:13
  #18
Medlem
Är trådskaparen verkligen säker att det är rökat som spökar o inte konstiga matvanor, alternativt fått i dig något körigt. Munchat något skeevt?

Aja om bruning får dig o skita.
Spara de till den gången då magen blir körig på opiater.

Kanske funkar bättre än laxeringsmedel.

Detta inlägg anser jag är kanske ganska dåligt gjort av mig.
Ber om ursäkt för dåligt svar men då trådskaparens info angående andra faktorer som kan spela in mer än rökat ser jag inge fel på det ändå.
__________________
Senast redigerad av Burnersafety01 2018-03-07 kl. 23:38.
Citera
2018-03-13, 22:31
  #19
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du verkar inte veta riktigt vad du talar om lille vän.
Jag har både sett och rökt det. Mer än en gång.


Nånstans där skulle jag tippa att det ligger i pris, de gånger det finns till salu.
Det är inget som säljs till kissdoftande tonåringar nere på torget och det
skulle ju kunna förklara varför det är okänt för dig...
Bara för att du inte upplevt så mycket i trista liv behöver det inte betyda att
världen slutar bortom horisonten.
Hur rökte du det haschet då? Tycker det låter väldigt konstigt då man inte röker opium och hasch på samma vis ens.
Citera
2018-03-14, 12:49
  #20
Medlem
Zulfaqars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Du verkar inte veta riktigt vad du talar om lille vän.
Jag har både sett och rökt det. Mer än en gång.


Nånstans där skulle jag tippa att det ligger i pris, de gånger det finns till salu.
Det är inget som säljs till kissdoftande tonåringar nere på torget och det
skulle ju kunna förklara varför det är okänt för dig...
Bara för att du inte upplevt så mycket i trista liv behöver det inte betyda att
världen slutar bortom horisonten.

Asså? Hur rökte du det då? För det går knappast, och jag har testat flera gånger, du bränner upp opiumet och spliffen brinner knappt. kör du bong så bränner du bara upp det.

Och jag har aldrig sett det, bara var för sig. Är inte direkt någon sällsynthet, antingen har kranen opium/hasch eller så har han det inte, finns inga kakor man tar in där det är opium blandat med hasch. Och har du rökt det tillsammans så kan du inte ha blivit speciellt påverkad av det, då man kör indirekt värme. Hur rökte du det?

Dessutom här i Sverige där opium är sällsyntare och dyrare så tror jag knappast att det är något som säljs ihop. Plus så är det bara äldre utlänningar som kränger det för det mesta och tror knappast dom sitter på hash och blandar det.

Föv går 3 gram opium för minst 500, beroende på kville/langare, för den som fråga.

Till ts = dåligt brunt ger mig ofta huvudvärk, men ingen rännskita. Alltså blir du hög på det och klarar bieffekterna så är det väl bara att fortsätta?
Citera
2018-03-14, 14:10
  #21
Medlem
BusLangarens avatar
Låter mer som nikotin än opium. Vem får rännskita av opium egentligen?
Om TS inte är rökare uppstår ju lätt den berömda niko-kicken, med eventuell diarré, huvudvärk, illamående osv.
Citera
2018-03-14, 14:29
  #22
Medlem
albinotomtens avatar
Rökte i 15 år, mest hasch och aldrig fått rännskita av det. Sista tiden innan jag la ner har rökat jag sålt och rökt själv varit väldigt mjukt och lättmeckat, lite sandig känsla av bra kvalitet. Även när jag hämtat från Christiania har det varit liknande känsla på det. Ibland att det nästan faller sönder, behöver inte använda naglarna alls.

Huvudvärk av rökning är vanligt. Tobak, ofiltrerad, tjära osv... Blodkärlen blir tunnare b la.

Tror mer på kost, tobak, ibs eller något sådant. Inte druckit mycket kaffe?
__________________
Senast redigerad av albinotomten 2018-03-14 kl. 14:32.
Citera
2018-03-25, 13:19
  #23
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Asså? Hur rökte du det då? För det går knappast, och jag har testat flera gånger, du bränner upp opiumet och spliffen brinner knappt. kör du bong så bränner du bara upp det.

Och jag har aldrig sett det, bara var för sig. Är inte direkt någon sällsynthet, antingen har kranen opium/hasch eller så har han det inte, finns inga kakor man tar in där det är opium blandat med hasch. Och har du rökt det tillsammans så kan du inte ha blivit speciellt påverkad av det, då man kör indirekt värme. Hur rökte du det?

Dessutom här i Sverige där opium är sällsyntare och dyrare så tror jag knappast att det är något som säljs ihop. Plus så är det bara äldre utlänningar som kränger det för det mesta och tror knappast dom sitter på hash och blandar det.

Föv går 3 gram opium för minst 500, beroende på kville/langare, för den som fråga.

Jag tillhör den generationen som började röka i silverdollar- eller diggerpipa. Har aldrig ens föreställt
mig att det skulle gå att rulla och skulle faktiskt vilja påstå att det vore riktigt spånigt att försöka.
Om du försökt rulla det i joint förstår jag att du blev besviken.

Jag hade en kran förr som tog in ganska stora mängder hasch för vidare försäljning.
Han fick oftast några olika kvaliteer när han hade ny leverans. Det opiumblandade han fick var
i mindre mängder och för egen konsumtion.

Jag tror han oftast rökte det i ngn slags shisha när han rökte själv.
Han hade väldigt många olika vattenpipor.
De gånger jag rökt med opium hos honom var det i långskaftad pipa antingen digger blandad
med tobak eller oblandat i en mycket mindre kopp.

I digger var det som att röka vanlig holk fast med en träbit för att kunna täcka glöden.
Som sagt så måste man få upp värmen ordentligt.
I de små kopparna har jag för mig att det var stormtändare på utsidan av koppen, i stort sett
som när man röker vanligt opium.

Ruset är ungefär som opium, med mindre spyor. Det blir inte direkt snackigt efter en sån holk.
Inte så att man vakendrömmer (eller vad man ska kalla det?) som av opium men inte långt ifrån
Det är dock inte helt utan åksjuka så det var det jag tänkte på med TS mage.

Jag har också hört tusen dumma historier om "opiumdoppat". Kids som inte är vana och har
blivit råbänga eller fått ngn slags direktpsykos som skryter om "opiumdoppat" eller "thaisticks".
"Öööh, det måste fan varit opiumdåppat eller nått, jag kunde inte resa mig ur soffan...." (Gäsp..)
__________________
Senast redigerad av HateWreck 2018-03-25 kl. 13:21.
Citera
2018-03-25, 14:34
  #24
Medlem
Opiumblandat röka finns typ inte längre, men har definitivt existerat så som ovanstående påpekat.

TS, du har bara fått tag i nåt riktigt fattigt hasch. Det där sandiga möget röker jag helst aldrig, min kran hade tonvis sånt förra vintern och fyfan, smakar typ inget och har riktig kass stening. Man blir typ lite konstigt paranoid av det och trög men inte mycket mer. Inte särskilt roligt att röka det alls.

Min lösning är då att om du inte vill slänga det så får du blejza på dass.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback