Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 17:31
  #337
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Nej forskning bygger inte på känslor, men på empiri och empirisk data

Det fetstilta är en del av empirin, inte en del av forskarnas känslor
Hur trygg känner du dig? Ange från 1 till 100.
Citera
2018-03-08, 18:53
  #338
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Hur trygg känner du dig? Ange från 1 till 100.

Nu var det ju iofs ett svar på Ordens inlägg. Han kommenterar ditt inlägg med ett felaktigt påstående, och det fetstilta i ditt inlägg är inte forskarnas känslor, utan en del av empirin.

Jag har följt din kamp och läst alla de mer eller mindre vrickade kommentarerna från motparten i den här tråden. Ärligt kan jag dock inte svara på din fråga, eftersom jag inte går omkring och tänker i dessa banor. Om jag ändå skall ge dig något form av svar så kan jag säga att jag tar avstånd från en ideologi fylld av motsägelser och struntprat.
Citera
2018-03-08, 18:55
  #339
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
Nu var det ju iofs ett svar på Ordens inlägg. Han kommenterar ditt inlägg med ett felaktigt påstående, och det fetstilta i ditt inlägg är inte forskarnas känslor, utan en del av empirin.

Jag har följt din kamp och läst alla de mer eller mindre vrickade kommentarerna från motparten i den här tråden. Ärligt kan jag dock inte svara på din fråga, eftersom jag inte går omkring och tänker i dessa banor. Om jag ändå skall ge dig något form av svar så kan jag säga att jag tar avstånd från en ideologi fylld av motsägelser och struntprat.
Min poäng var bara, i den mån jag kommer ihåg den, att bara för att någon känner sig tryggare än någon annan så behöver det inte betyda att de faktiskt är det.
Citera
2018-03-08, 19:01
  #340
Medlem
TheHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Min poäng var bara, i den mån jag kommer ihåg den, att bara för att någon känner sig tryggare än någon annan så behöver det inte betyda att de faktiskt är det.

Det är helt riktigt. Det är där man som utomstående får göra en bedömning utifrån empirisk data; falsk inlevelse är väl inte helt obekant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback