Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-03-19, 20:39
  #61
Medlem
Selfefficacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Längdkrav, alltför vanligt hos kvinnor. Av någon anledning är det socialt acceptabelt att påpeka att man bara kan tänka sig en partner som uppnår en viss längd, men gud förbjude den som har viktkrav.

Jag kan inte personligen kalla det för krav. Jag attraheras helt enkelt till män som är längre än mig själv. Det får mig att känna mig trygg.
Skillnaden är väl att längden kan man inte göra nåt åt, vikten dock till viss del. Vikt är ett känsligt tema men jag kan absolut förstå att många attraheras av en viss kroppstyp. Vad man attraheras till kan man inte ändra - alltså bara att acceptera och försöka hitta en partner som passar.
Tjejen i trådstarten trodde kanske att hon inte stördes så mycket av den liknande kroppslängden men märkte sen att hon visst gjorde det. Hade säkert varit mindre smärsamt om hon insett det direkt, men vi människor är fan me inte enkla varelser.
Citera
2018-03-19, 22:32
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selfefficacy
Jag kan inte personligen kalla det för krav. Jag attraheras helt enkelt till män som är längre än mig själv. Det får mig att känna mig trygg.
Skillnaden är väl att längden kan man inte göra nåt åt, vikten dock till viss del. Vikt är ett känsligt tema men jag kan absolut förstå att många attraheras av en viss kroppstyp. Vad man attraheras till kan man inte ändra - alltså bara att acceptera och försöka hitta en partner som passar.
Tjejen i trådstarten trodde kanske att hon inte stördes så mycket av den liknande kroppslängden men märkte sen att hon visst gjorde det. Hade säkert varit mindre smärsamt om hon insett det direkt, men vi människor är fan me inte enkla varelser.

Du känner dig trygg av att killen är lång? Konstigt för jag känner många korta killar som skulle krossa nästan vilken lång snubbe som helst.
Längden är ju bara en illusion för styrka och manlighet. Hjärna och muskler är det som avgör.
Kanske dags att folk börjar fatta detta en gång för alla
Citera
2018-03-19, 23:42
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Du känner dig trygg av att killen är lång? Konstigt för jag känner många korta killar som skulle krossa nästan vilken lång snubbe som helst.
Längden är ju bara en illusion för styrka och manlighet. Hjärna och muskler är det som avgör.
Kanske dags att folk börjar fatta detta en gång för alla
Haha exakt. Men sådana dryga tjejer saknar sunt förnuft, och det är dessa som ständigt kommer vara olyckliga i livet tills dom inser att dom inte är så jävla viktiga. Dryga jävlar!
Citera
2018-03-20, 00:00
  #64
Avstängd
F.Hansens avatar
Jo kvinnor har en massa konstigt för sig. Jag också som kille. Vem fan orkar med ett fetto? Dvs en brud som inte ens kan hålla en normalvikt utan har ett BMI som är övervikt (25-30). Fetma (bmi 30+) är inte ens att tala om, vem fan vill ha dessa?
Citera
2018-05-05, 21:00
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Hej!

Det är så att jag har känt en tjej ganska länge. Hon och jag har kommit överens väldigt bra. Vi har haft kul dom gångerna vi träffats eller skrivit med varandra. Jag bestämde mig ett tag efteråt att bjuda ut henne på en dejt vilket hon tackade ja till. På dejterna hade vi kul. Allt var harmoniskt, och hon har till och med sovit över hos mig under dejtandet där vi även haft sex. Den här ''smekmånaden'' kändes äkta. Det kändes som om vi hade varit ett par i 10+ år.

Men nu kommer problemet! en månad efter all dejtande så kommer hon och säger till mig ''Du, jag tror inte vi kan bli något ihop. Du är en jättefin kille, till och med en av dom bästa jag träffat. Men våran längd passar inte ihop helt enkelt.'' Trots att jag är 2 cm längre än henne (Är knappt 168 medan hon är 165 cm). Jag hade liksom förstått till en viss grad om hon hade varit längre mig, men så är inte fallet här och just nu känns det rent ut sagt förnedrande. Jag vet att jag inte har längden på min sida, men jag har ett ok ansikte och en fin muskulär kropp. Det kändes verkligen som hon utnyttjade mig för sexet eller något.

Jag mår förjävligt. Jag trodde verkligen att denna tjejen skulle vara ''Den rätta, den äkta'' men nu ligger jag och bara undrar om någon någonsin kommer acceptera mig för den jag är och se förbi mina brister? Jag vet verkligen inte hur jag ska gå över detta. Hon förnedrade mig totalt ;(

168 cm alltså. Lika många centimetrar som Magnus Uggla. Ja attraktivt är det inte med små män. Lite som dubbelmördaren och boxaren Juhani Ljungström, 169 cm och 54 kg som matchvikt. 54 kg!
Citera
2018-05-05, 21:03
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det är sjukt tragiskt när tjejer dissar en kille för den är kort? va i helvete ska man göra liksom? föds man kort så föds man kort man är mycket medveten om det som man skulle jag tro vilken jävla fitta hoppas hon ruttnar ensam resten av livet..

Sko med klack?
Citera
2018-05-06, 01:42
  #67
Medlem
Jag blev så dissad, var på dejt och jag sa jag var bodybuilder. Men när mannen kom så var han större och mer vältränad än mig så det blev inget. Riktigt tråkigt han var så romantisk och empatisk hade jag fått för mig. Var nog blind kär eller blind och galen. Nåväl nu ska jag äta kebab och se på gladiatorerna på tv. Ge inte upp kärleken finns därute.


Dayandnight välbekant hb profil
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback