Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-17, 02:33
  #13
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Dammar av denna tråd då Lidl säljer svensk fårfärs nästa vecka, 500 gram för 45 kronor. Jag gillar idén att ta till vara på köttet även från äldre djur. Om jag köper fårfärs och gör en bra svensk köttfärssås eller biffar - kommer det smaka bra då? Eller ska man passa på att göra ngt annat med fårfärsen?

Folk här ovan i tråden verkar skeptiska men någon gluffsade glatt i sig rå fårfärs. Läser att ett lamm blir ett får efter 1 års ålder.

Svenskarnas skepsis mot fårkött i allmänhet är obegriplig. Det kommer att smaka utmärkt.
Citera
2023-08-17, 02:36
  #14
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Svenskarnas skepsis mot fårkött i allmänhet är obegriplig. Det kommer att smaka utmärkt.

Har alltid ätit får som smakat bra så jag vet inte vad det kommer ifrån.

År lamm+nötkorv idag, säkert var de inte riktiga lamm. Smakade bäst av korvar på sistone.
Citera
2023-08-17, 03:24
  #15
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har alltid ätit får som smakat bra så jag vet inte vad det kommer ifrån.

År lamm+nötkorv idag, säkert var de inte riktiga lamm. Smakade bäst av korvar på sistone.

Merguez från Scan?

(Den är helt ok. Men någon merguez är den fan inte.)
Citera
2023-08-17, 03:35
  #16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Merguez från Scan?

(Den är helt ok. Men någon merguez är den fan inte.)

Tror inte det, det stället brukar inte köra med märkes.
Citera
2023-08-17, 03:36
  #17
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror inte det, det stället brukar inte köra med märkes.

I så fall fick du antagligen något bättre.
Citera
2023-08-17, 06:34
  #18
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Svenskarnas skepsis mot fårkött i allmänhet är obegriplig. Det kommer att smaka utmärkt.

Ja då så. Då blir det färsbiffar med fårfärs nästa vecka. Tack Saltkatt och alla ni andra. Jag gillar lamm men köper sällan det på grund av dålig ekonomi. Så då blir fårfärs ett bra alternativ.
Citera
2023-08-17, 06:59
  #19
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Ja då så. Då blir det färsbiffar med fårfärs nästa vecka. Tack Saltkatt och alla ni andra. Jag gillar lamm men köper sällan det på grund av dålig ekonomi. Så då blir fårfärs ett bra alternativ.

Problemet är väl snarast att det är hopplöst svårt att hitta fårfärs överhuvudtaget. Men om du kan springa på det någonstans är det väl utmärkt.
Citera
2023-08-17, 07:01
  #20
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Problemet är väl snarast att det är hopplöst svårt att hitta fårfärs överhuvudtaget. Men om du kan springa på det någonstans är det väl utmärkt.

De har det nästa vecka på Lidl (smak av Gotland heter märket), 45 sek för 500 gram. 👍
Citera
2023-08-17, 07:05
  #21
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
De har det nästa vecka på Lidl (smak av Gotland heter märket), 45 sek för 500 gram. 👍

Hänger inte på Lidl. Men det är antagligen helt schysst. Och gissningsvis från ungefär samma gotlänningar som jag har handlat från på ICA. Go for it.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback