Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-13, 13:02
  #1
Medlem
Jag tänkte dekorera en vägg med ett gäng plattor som jag gillar. Dock tänkte jag slippa handla dessa på vinyl utan snarare se om jag kan hitta välupplösta bilder på nätet och printa ut. Måtten på ett vinylomslag är ~31.5*31.5. Jag behöver alltså skriva ut på A2 eller A3+. Har någon en idé om var och hur jag gör detta smidigast?
Citera
2018-02-13, 13:25
  #2
Medlem
note-its avatar
En bra fotoaffär kan ha utrustning för utskrift till mycket bra kvalité.
Går att beställa på nätet också.
Då får du dessutom ett riktigt papper också.
Citera
2018-02-13, 13:56
  #3
Medlem
Hör av dig till en fotoaffär så löser de utskriften på faktiskt fotopapper, risken finns att utskrifterna hemifrån ser för platt, färglöst och stelt ut.
Citera
2018-02-13, 21:32
  #4
Medlem
Crimson.se
eneklet, billigt, bra och snabbt.
Citera
2018-02-28, 18:19
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
En bra fotoaffär kan ha utrustning för utskrift till mycket bra kvalité.
Går att beställa på nätet också.
Då får du dessutom ett riktigt papper också.

Fler ställen crimson?
Hur är det med rättigheter osv ?
Citera
2018-02-28, 18:25
  #6
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Crimson.se
eneklet, billigt, bra och snabbt.

Laddar man bara upp de bilder man vill ha och tar poster 30x30? Iofs kanske de ska vara 31,5 men hur är det med rättigheter, man vill ju ladda upp typ album art man gillar, tycker är snygga klassiker, osv.
Citera
2018-02-28, 21:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Laddar man bara upp de bilder man vill ha och tar poster 30x30? Iofs kanske de ska vara 31,5 men hur är det med rättigheter, man vill ju ladda upp typ album art man gillar, tycker är snygga klassiker, osv.
För privat bruk är det tillåtet att replikera i princip allt.
Huruvida man "bara laddar ner" kan jag inte svara på eftersom jag inte vet vilka krav du ställer på kvalité. Ofta är det dock så att om man vill ha någon form av kvalité på sina utskrifter över huvud taget så ska man undvika att "bara ladda ner". Det allra mesta på internet har för låg upplösning för att bli riktigt bra. Men om man är gravt närsynt och bara vill uppnå någon form av ball retrofakänsla går det säkert bra.
Formatet kan du ju välja fritt - varför inte beställa i 31,5x31,5 om du vill ha det?
Citera
2018-03-01, 10:32
  #8
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Fler ställen crimson?
Hur är det med rättigheter osv ?
Kan inte tänka mig att det skulle va några problem då det är för enskilt bruk.
Det handlar ju inte om masskopiering för utgivning och försäljning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback