Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-13, 10:26
  #1
Medlem
QwertySalms avatar
Vad tycker ni om lättkläddhet? Bra eller dåligt? Kommer det att bli vanligare med lättkläddhet i framtiden (med tanke på att jorden blir varmare)? Går ni själva lättklädda, eller tvärtom?

Själv tycker jag att det är jävligt bra med lättkläddhet. Jag menar, vad ska man annars ha på sig på sommaren när det är varmt?
Citera
2018-02-13, 10:30
  #2
Avstängd
hemma går jag ofta lättklädd
och på sommaren likaså .
annars har jag kläder på mej
vintertid blir för djävligt utan kläder tex
Citera
2018-02-13, 10:56
  #3
Medlem
Är inte det en något förlegad term och tanke? Vad är lättklädd?
Citera
2018-02-13, 11:19
  #4
Medlem
Vart någonstans på Jorden blir det varmare? För jag har inte märkt av det här i alla fall. Det senaste två sommar vi haft har medeltemperaturen legat på typ 13 grader.
Citera
2018-02-13, 11:35
  #5
Medlem
Definiera lättklädd. När jag googlar uttrycket får jag mest bikinibilder. Det är också associationen som poppar upp först i mitt huvud. Lite raffset, lite bikini, lite tanga.
Eller tänker Ts. på shorts, lättare toppar, kortärmad skjorta, t-shirts osv.
Om jag ska gissa för Sveriges räkning så tror jag inte alls att trenden går mot mer lättklätt. Dels för det sociala trycket på grund av all mena invandring med allt vad det medför av slutshaming, klantänk kontroll av kvinnor mm.
Dessutom märks inte mycket av den påstådda uppvärmningen av sommartid i alla fall. Vintrarna har kanske blivit lite mildare, men vädret då är fortsatt vidrigt här i Stockholmstrakten i alla fall.
Citera
2018-02-13, 11:49
  #6
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksmupp
Definiera lättklädd. När jag googlar uttrycket får jag mest bikinibilder. Det är också associationen som poppar upp först i mitt huvud. Lite raffset, lite bikini, lite tanga.
Eller tänker Ts. på shorts, lättare toppar, kortärmad skjorta, t-shirts osv.
Om jag ska gissa för Sveriges räkning så tror jag inte alls att trenden går mot mer lättklätt. Dels för det sociala trycket på grund av all mena invandring med allt vad det medför av slutshaming, klantänk kontroll av kvinnor mm.
Dessutom märks inte mycket av den påstådda uppvärmningen av sommartid i alla fall. Vintrarna har kanske blivit lite mildare, men vädret då är fortsatt vidrigt här i Stockholmstrakten i alla fall.

Är man lättklädd så har man korta shorts (knäna & delar av låren ska synas), tröjan/linnet ska vara kort (axlar & mage kan visas), skor & sockar spelar ingen roll. Lättkläddhet är definitonen av en rimlig sommarklädsel när man ska gå ute på stan/stranden.
Citera
2018-02-13, 12:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Är man lättklädd så har man korta shorts (knäna & delar av låren ska synas), tröjan/linnet ska vara kort (axlar & mage kan visas), skor & sockar spelar ingen roll. Lättkläddhet är definitonen av en rimlig sommarklädsel när man ska gå ute på stan/stranden.
Ja ok, då är jag med, det kan väl funka, shortslängd och sånt fluktuerar med mode. Men visst om klimatet verkligen rör sig åt det varmare hållet kommer folk anpassa sig. Importerade moralpoliser kommer sätta gränser här, för hur lättklädda flickor, kvinnor kan vara utan att råka illa ut. Tunnare tyg i stället för mer exponerad hud kan bli ett alternativ.
En brasklapp också för att flera vulkaner börjat röra på sig. Kommer ett eller flera stora utbrott kan vi glömma uppvärmningen på ett bra tag.
Citera
2018-02-13, 13:30
  #8
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Vart någonstans på Jorden blir det varmare? För jag har inte märkt av det här i alla fall. Det senaste två sommar vi haft har medeltemperaturen legat på typ 13 grader.

Jordens medeltemperatur har höjts med Ca 1 grad i Celsius om man jämför med för 150 år sedan. Så det går sakta, men säkert.
Citera
2018-02-13, 14:11
  #9
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Vad tycker ni om lättkläddhet? Bra eller dåligt? Kommer det att bli vanligare med lättkläddhet i framtiden (med tanke på att jorden blir varmare)? Går ni själva lättklädda, eller tvärtom?

Själv tycker jag att det är jävligt bra med lättkläddhet. Jag menar, vad ska man annars ha på sig på sommaren när det är varmt?
En ledande fråga; är du efterbliven?
Citera
2018-02-13, 21:00
  #10
Avstängd
Plaguetongues avatar
man klär sig efter väder givetvis, när det är varm på sommaren går jag i bara shorts och eventuellt t-shirt, regnar det eller är kallare har man mer kläder. jag har inte märkt av någon temperaturskillnad dom senaste 10 åren förutom möjligt att det har blivit kallare
Citera
2018-02-14, 19:06
  #11
Avstängd
Jag går alltid lättklätt när det är varmt.
Citera
2018-02-14, 19:16
  #12
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
man klär sig efter väder givetvis, när det är varm på sommaren går jag i bara shorts och eventuellt t-shirt, regnar det eller är kallare har man mer kläder. jag har inte märkt av någon temperaturskillnad dom senaste 10 åren förutom möjligt att det har blivit kallare

Upplever åxå att det har blivit kallare dom sista åren, så här är det inte lättklätt varken på mej eller husdju....tjejen alltså
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback