Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-13, 08:33
  #1
Medlem
Hejsan allihopa! (vet inte vilken del av forumet jag ska lägga detta i)

Nu är det såhär att jag rökt en hel del under det föregående året (läs allt för ofta!) till en början så var det riktigt nice, musiken och allting blev 1000ggr bättre.
Efter ett tag rökte jag dagligen och kände inte riktigt av dom här extrema euforikänslorna som jag haft innan.
Jag slutade röka då jag går på attentin också (en dåligare variant utav metamina) och bör egentligen vara helt ren.
Men jag började även att ta ectasy och mdma under en period.
Wow! Allt och då menar jag bokstavligen talat att exakt allt blev bättre, typ 1miljon gånger bättre.
Jag mådde så förbannat bra under den här perioden men även här började jag ta substanserna allt för ofta.
Jag trippade extremt varje gång på ectasyn och träffade bland annat på min livslinje, kom upp till himmelens portar (då sa jag till mig själv att "där ska jag inte gå in nu" vilket jag inte heller gjorde utan då har jag för mig att min tripp tog slut istället), såg mina vänner åldras och såg mig själv ur "det 3e ögat" , träffat på aliens, shiva, vishnu, laksmhi.
Självklart såg jag även massa kaleidoskopmönster, glödande linjer, "popart" världen och tunnlar som rörde sig osv!
Jag själv var omedveten om vad jag upplevt under mina trippar tills jag började diskutera det med mina bekanta som då kunde sätta ord på vad jag upplevt.
Jag brukade alltid boosta mina trippar med en gås då mina rus alltid varade för länge (jag kunde trippa i timmar) Mina vänner som nu brukar denna drogen oftare än jag blir alltid avundsjuka på mina rus och går och lägger sig när jag trippar som mest intensivt.
Iallafall det jag skulle komma till nu är att jag sedan min start med ectasy/mdma har börjat öppna upp mig mer och varje gång jag vill röka en gås når jag detta trippstadie.
Jag ser kaleidoskopmönster, tunnlar, linjer och det känns som om man "flörtar" med ögonlocken då det blir en hel del blinkande? jag kanske snarare borde säga "hoppar" "vibrerar"
Så nu kan jag inte ens röka en gås utan att hamna där, vilket i sig kan bli rätt intensivt då jag verkligen trippar extremt.
Efter ha sökt runt lite på forumet så kan det antingen bero på att jag blivit mer öppen eller för att jag blandar mina attentin med röka.
Vad tror ni/har ni själva upplevt/upplever något sådant här?
Citera
2018-02-13, 11:52
  #2
Medlem
Biotopes avatar
Jag har aldrig upplevt något liknande när jag blandat attentin med cannabis.
Citera
2018-02-16, 08:22
  #3
Medlem
SVHDDs avatar
Gräs är en psykedelisk drog Är vanligt ljusa färger blir ljusare, skuggor mörkare & man kan uppleva intensiva kromfärger i ljuset, blir som att uppleva en regnbåge ifrån allt ljus

Men kort svar Ja, Attentin har jag ingen aning om vad det är men finns en del droger som kan boosta all effekt på vad du är påverkad av, Alkohol, LSD tex
Citera
2018-08-19, 07:58
  #4
Medlem
Trippar gör man på LSD och ingenting annat.
Citera
2018-09-02, 02:11
  #5
Avstängd
SvettigMumins avatar
Chilla - ta en Toy innan du ger dig på trolldegen när du tar tjack.

Haha!
Citera
2018-09-15, 11:32
  #6
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Trippar gör man på LSD och ingenting annat.

Det där läser man ofta, men ärligt man kan fan flyga iväg på THC också då det är en semi-psykedelisk drog. Om man är färsk, röker stark sativa och mycket av det kan man se både det ena och det andra.
Citera
2018-09-15, 15:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det där läser man ofta, men ärligt man kan fan flyga iväg på THC också då det är en semi-psykedelisk drog. Om man är färsk, röker stark sativa och mycket av det kan man se både det ena och det andra.
Vet inte om jag håller med. Jag och polarna rökte intensivt varje dag i fyra år och nog fan blev vi stenade och höga som hus så det räckte men inte mer än så. Det enda jag testat utanför brass var amfetamin några gånger. Jag är ren sedan 1972. Jag hade en kompis som testade LSD och han landade aldrig. Allt det här hände i slutet av 60-talet under flower-power och hippie-tiden. Vi var nog första generationen som rökte braj. Första gången det nämndes var 1966 och då fanns det enstaka partier. Mycket svårt att få tag i. Blev en lång story av det här.
Citera
2018-09-15, 19:00
  #8
Medlem
arabansplitternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det där läser man ofta, men ärligt man kan fan flyga iväg på THC också då det är en semi-psykedelisk drog. Om man är färsk, röker stark sativa och mycket av det kan man se både det ena och det andra.

Jo precis det handlar till stor del om toleransen. När man är färsking kan man få värsta sköna tripparna på weed. Tyvärr går det inte längre för mig, såvida jag inte tar ett jävligt långt uppehåll möjligtvis. Men det har ju tyvärr aldrig hänt. Dom senaste åren då jag rökt dagligen har jag inte kunnat hålla mig ifrån mer än 1 månad om ens det som max.
Citera
2018-09-15, 20:37
  #9
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
Jo precis det handlar till stor del om toleransen. När man är färsking kan man få värsta sköna tripparna på weed. Tyvärr går det inte längre för mig, såvida jag inte tar ett jävligt långt uppehåll möjligtvis. Men det har ju tyvärr aldrig hänt. Dom senaste åren då jag rökt dagligen har jag inte kunnat hålla mig ifrån mer än 1 månad om ens det som max.

Hehe samma här. Tror dock aldrig man kan komma tillbaka till det där stadiet igen som man upplevde som färsk. Men däremot i kombination med annat
Citera
2018-09-15, 20:39
  #10
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Vet inte om jag håller med. Jag och polarna rökte intensivt varje dag i fyra år och nog fan blev vi stenade och höga som hus så det räckte men inte mer än så. Det enda jag testat utanför brass var amfetamin några gånger. Jag är ren sedan 1972. Jag hade en kompis som testade LSD och han landade aldrig. Allt det här hände i slutet av 60-talet under flower-power och hippie-tiden. Vi var nog första generationen som rökte braj. Första gången det nämndes var 1966 och då fanns det enstaka partier. Mycket svårt att få tag i. Blev en lång story av det här.

Mycket individuellt så klart. Jag har en galen fantasi (är halvgalen som jag är) och det i kombo med gräs ger mig hallisar om jag röker mycket.
Citera
2018-09-15, 21:19
  #11
Medlem
Nkpgisits avatar
Du ska då ta ännu mer tjack! Helst IV men det gör du som du vill!

Helst 1g direkt då ska du få se på fan och medans du slår i dig så ska du röka på en braja!
Citera
2018-09-16, 07:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Mycket individuellt så klart. Jag har en galen fantasi (är halvgalen som jag är) och det i kombo med gräs ger mig hallisar om jag röker mycket.
Gräs fanns inte då, det fanns bara hasch. Det hade varit intressant att testa båda samtidigt. Men som sagt det där är historia för mig nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback