Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-21, 12:01
  #601
Medlem
Kattenxs avatar
Nu var ju inte snubben heller någon tiggare. Utan det rörde sig om något annat.
Citera
2018-02-21, 12:02
  #602
Medlem
Hur går det har han fått hämta sina pengar?
Citera
2018-02-21, 12:04
  #603
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Nu var ju inte snubben heller någon tiggare. Utan det rörde sig om något annat.
nä rikta mig till trådstartaren som e helt trög i huvet!.....finns masssvis me dokumentärer som visar den organiserade tiggeriverksamhetetn och vem som får pengarna, har visats både på DOX dokumentärer och uppdrag granskning!
Citera
2018-02-21, 12:09
  #604
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Nu var ju inte snubben heller någon tiggare. Utan det rörde sig om något annat.

Troligt att denne sysslade med annan brottslig verksamhet vid sidan om sitt tiggeri.
Citera
2018-02-21, 15:10
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
En "mycket sparsam finländare" enligt GW Persson nu i Veckans brott.

Sammanfattas här:
Citat:
– Den här mannen måste vara Finlands mest sparsamma person eftersom att han sparat pengar sedan fyra års ålder, säger han i programmet.

Förklaringen till varför mannen tiggde pengar till en bussbiljett – trots att han hade så pass mycket pengar på sig förklarar GW Persson så här:

– Han försöker spara in pengar för biljetten och då kan han inte säga att han har 6 miljoner för det skulle minska hans trovärdighet som bidragsberoende.

Enligt kriminologen ska mannen dessutom ha utgett sig för att vara hotellgäst och ätit gratis hotellfrukostar ett 70-tal gånger.
http://24uppsala.se/2018/02/21/gw-om...est-sparsamma/

Så personen snyltar samtidigt som han sparar ihop en förmögenhet. Inte så sympatiskt.
Citera
2018-02-21, 15:20
  #606
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Sammanfattas här:

http://24uppsala.se/2018/02/21/gw-om...est-sparsamma/

Så personen snyltar samtidigt som han sparar ihop en förmögenhet. Inte så sympatiskt.

Håller med om det fetade, absolut! -Men då kommer följdfrågan: Hur blir man "rik" utan att te sig som "osympatisk"? -Finnen har absolut något "problem" gällande sociala relationer, och "så rik" är han inte egentligen, om man tänker efter.. Själv är jag "god för mycket mer", men jag ser mig som både givmild samt betalar "bedrövliga summor i skatt"..
-Samt snyltar inte på någon, och äger flera välskötta fastigheter.. (Har bara jobbat halvtid de sista 20 åren, och det räcker gott så. Är ekonomiskt oberoende på grund av lyckliga omständigheter om man säger som så)

-Som hemlös, hur långt räcker sex miljoner idag? Dvs. köpa ett eget boende/hus etc. Jodå, det räcker, om man håller sig undan "tätort". Men det är nog något "fel i skallen" på stackarn.. Ungefär som en Kamprad på "anabola". (Sorry, Kamprad, ville inte störa dig i din himmel!)
Citera
2018-02-21, 15:52
  #607
Medlem
När Finnarna kom på 60-70-talet så var det "mupparna" Finland skickade hit. De socialt utslagna, de missanpassade, de asociala mm. Jag antar att Finska socialförvaltningar betalade för resan till Sverige och en gratis flyttcontainer. Tiggarn är sannolikt en av dessa "muppar"

- Sverige gjorde precis samma sak med Norrlänningar på 70-talet. Sossarna ville tömma hela norra Sverige. Folk som flyttade söderut fick pengar i belöning och en flyttcontainer gratis av myndigheterna. - Man försökte faktiskt utrota det "norrländska" en tid. Man ville inte ha folk kvar i den kolonin. Bara elen och skogen och malmen. Men ursprungsbefolkningen ville man definitivt bli av med.

Nu framöver är det ju inte så smart att irra omkring med miljoner insytt i jackan och folk vet vem han är. Folk har blivit mördade för betydligt mindre.
Citera
2018-02-21, 17:19
  #608
Medlem
Soterns avatar
Så det var ingen ziggare den här gången utan en gammal hederlig kuf.
Citera
2018-02-21, 17:25
  #609
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Håller med om det fetade, absolut! -Men då kommer följdfrågan: Hur blir man "rik" utan att te sig som "osympatisk"? -Finnen har absolut något "problem" gällande sociala relationer, och "så rik" är han inte egentligen, om man tänker efter.. Själv är jag "god för mycket mer", men jag ser mig som både givmild samt betalar "bedrövliga summor i skatt"..
-Samt snyltar inte på någon, och äger flera välskötta fastigheter.. (Har bara jobbat halvtid de sista 20 åren, och det räcker gott så. Är ekonomiskt oberoende på grund av lyckliga omständigheter om man säger som så)

-Som hemlös, hur långt räcker sex miljoner idag? Dvs. köpa ett eget boende/hus etc. Jodå, det räcker, om man håller sig undan "tätort". Men det är nog något "fel i skallen" på stackarn.. Ungefär som en Kamprad på "anabola". (Sorry, Kamprad, ville inte störa dig i din himmel!)

Kan man inte köpa ett svartkontrakt nu för tiden menar du?
Citera
2018-02-21, 17:46
  #610
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Kan man inte köpa ett svartkontrakt nu för tiden menar du?

Nej, det menar jag inte. Bättre för "finnen" att han köper en rejäl villa i någon avfolkningsort för typ 500.000, och bosätter sig där. Då har han ändå 5.500.000:- att "leva på". Borde räcka resten av hans liv... Ungefär så menar jag.
Citera
2018-02-21, 17:54
  #611
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
nä rikta mig till trådstartaren som e helt trög i huvet!.....finns masssvis me dokumentärer som visar den organiserade tiggeriverksamhetetn och vem som får pengarna, har visats både på DOX dokumentärer och uppdrag granskning!

Du kanske skulle lära dig hur man citerar här på Flashback,
då blir det mycket enklare att förstå vem du pratar med...
Citera
2018-02-21, 18:08
  #612
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nej, det menar jag inte. Bättre för "finnen" att han köper en rejäl villa i någon avfolkningsort för typ 500.000, och bosätter sig där. Då har han ändå 5.500.000:- att "leva på". Borde räcka resten av hans liv... Ungefär så menar jag.

Naturligtvis, läste lite slarvigt.......


Skulle i och för sig vara lite roligt att veta hur och var han bor och kanske framförallt hur fan det ser ut hemma hos honom. Kan inte SVT eller liknande göra ett hemma hos reportage?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback