Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 21:58
  #505
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du kan läsa ditt inlägg ovanför. Och du ska alltså presentera bevis för finsk resande det har du insett va?
Jag har inte sett artikeln i AB som påstår skrev att det var en etnisk svensk, så du kanske kan länka.

Jag skrev väldigt tidigt om när det kom upp nordiskt ursprung. Detta måste vara en finskt resande. Finne har vi bevis på redan. Resande har vi det ännu inte. Det vår åtminstone ingen svensk en.
Citera
2018-02-16, 22:00
  #506
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag skrev väldigt tidigt om när det kom upp nordiskt ursprung. Detta måste vara en finskt resande. Finne har vi bevis på redan. Resande har vi det ännu inte. Det vår åtminstone ingen svensk en.


Oki, då vet vi det att i nuläget är mannen rågblond, och från Finland med svenskt medborgarskap.
Så då avvaktar vi ytterligare information. Det måste inte vara ett förbannat dugg än det som presenterats hittills.
Citera
2018-02-16, 22:00
  #507
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, precis så du kanske kan länka. Och det finska resandet kan du väl ta fram också eller har du pratat för mycket bara utan att kunna belägga det? Det jag har läst är nordiskt ursprung och svenskt medborgarskap vilket blir svensk. Men etnisk svensk har jag inte läst.

Åter igen skrev finsk när nordisk ursprung kom på tal. Hade 100% rätt på detta utan att veta skit egentligen. Jag gissar på resande därutöver och kommer kanske eller inte få 100% rätt på det också. Det var ju för det första extremt bra gissat av mig.
Citera
2018-02-16, 22:02
  #508
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Åter igen skrev finsk när nordisk ursprung kom på tal. Hade 100% rätt på detta utan att veta skit egentligen. Jag gissar på resande därutöver och kommer kanske eller inte få 100% rätt på det också. Det var ju för det första extremt bra gissat av mig.

Ingen källa på vare sig det ena eller andra du framför mer än gissningar alltså. Nåja då vet vi det som sagt. Ingen källa på AB om etnisk svensk ens?

Bild då han var pojke.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nens-liv/promo

Lite rödlätt senare under uppväxten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nens-liv/promo
Citera
2018-02-16, 22:06
  #509
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ingen källa på vare sig det ena eller andra du framför mer än gissningar alltså. Nåja då vet vi det som sagt. Ingen källa på AB om etnisk svensk ens?

Bild då han var pojke.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nens-liv/promo

Men snälla jävla nån. Vad vill du egentligen? Källa han kom från Finland då han var pojke då är han förmodligen inte etniskt svensk eller hur? Etniska svenskar föds i regel i Sverige. Han är finne och min gissning resande sort. Den gissningen återstår att se om och när hans namn blir känt.
Citera
2018-02-16, 22:09
  #510
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men snälla jävla nån. Vad vill du egentligen? Källa han kom från Finland då han var pojke då är han förmodligen inte etniskt svensk eller hur? Etniska svenskar föds i regel i Sverige. Han är finne och min gissning resande sort. Den gissningen återstår att se om och när hans namn blir känt.

Du säger det men hänvisar inte till det du sagt tidigare att AB påstått detta.
Så hur vore det om du tog och visade upp något intressant istället för att presentera dig som ett snömostroll. Du och gelikar pekar ut en blond finsk man som zigenare och resande utan minsta underlag, och gapar om AB och etnisk svensk. Men frågar man så får du ju hicka. Nå, ska du hämta in den falska uppgiften om etnisk svensk tror du eller ska du fortsätta gapa?
Citera
2018-02-16, 22:13
  #511
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du säger det men hänvisar inte till det du sagt tidigare att AB påstått detta.
Så hur vore det om du tog och visade upp något intressant istället för att presentera dig som ett snömostroll. Du och gelikar pekar ut en blond finsk man som zigenare och resande utan minsta underlag, och gapar om AB och etnisk svensk. Men frågar man så får du ju hicka. Nå, ska du hämta in den falska uppgiften om etnisk svensk tror du eller ska du fortsätta gapa?

Det är du som borde ta och läsa på. Du hävdade att jag påstod att det var en irakier när om du så bemödar läsa mitt inlägg om saken skrev att det kunde vara en irakier men det skulle kvitta. Skrev aldrig att detta var en irakier. Du kommer liksom med hur mycket fake news som helst. Jag hade rätt när det skrevs om nordisk en jag skrev direkt det måste vara en finne = rätt. Sedan att det var en rom återstår att se. Men inte ens det kan du ge mig utan att ge ut bara skit.
Citera
2018-02-16, 22:16
  #512
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är du som borde ta och läsa på. Du hävdade att jag påstod att det var en irakier när om du så bemödar läsa mitt inlägg om saken skrev att det kunde vara en irakier men det skulle kvitta. Skrev aldrig att detta var en irakier. Du kommer liksom med hur mycket fake news som helst. Jag hade rätt när det skrevs om nordisk en jag skrev direkt det måste vara en finne = rätt. Sedan att det var en rom återstår att se. Men inte ens det kan du ge mig utan att ge ut bara skit.


Ok även det om att Aftonbladet skrev etnisk svensk är lögn från dig alltså. Ja, du då vet vi det också.
Du talar alltså inte om faktauppgifterna om mannen utan vad du tror.
Citera
2018-02-16, 22:17
  #513
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
och väldigt dumma

Det är ett kulturpolitiskt arv att tro att Sverige är bäst och rikast. Det är där allting blir fel när man behandlar våra gäster söderifrån som småbarn som behöver hjälp med allt.
__________________
Senast redigerad av Lunkan99 2018-02-16 kl. 22:41.
Citera
2018-02-16, 22:19
  #514
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok även det om att Aftonbladet skrev etnisk svensk är lögn från dig alltså. Ja, du då vet vi det också.
Du talar alltså inte om faktauppgifterna om mannen utan vad du tror.

Vad fan snackar du om nu? AB har aldrig skrivit om etnisk svensk. Hans syster har berättat att han invandrade från Finland. Han är finne som levt i Sverige. Vad du nu är på sluta ta det.
Citera
2018-02-16, 22:23
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var en finne. Det vet vi nu. Resande också. Väldigt långt från en etniskt svensk en som borde vara de som tigger i Sverige. Men det är en icke fråga inga etniska svenskar ber om allmosor.
Säkert en resande, rest långt från Finland, kanske båt fram och tillbaka många gånger. Jag träffat många svenskar som ber om allmosor. Men dom kanske inte etniska? Han var nog sverigefinländare eller vad tror du?
Citera
2018-02-16, 22:27
  #516
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Säkert en resande, rest långt från Finland, kanske båt fram och tillbaka många gånger. Jag träffat många svenskar som ber om allmosor. Men dom kanske inte etniska? Han var nog sverigefinländare eller vad tror du?

Du har intressant. Jag har aldrig. Om jag skulle möta någon skulle jag be dom ta deras skit ihop och inte skämma ut oss som folk. Om de skulle börja käfta med mig om detta skulle jag ge dom på käften. Svenskar tigger inte punkt jävla slut och de som gör detta ska åka på käften.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback