Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 01:50
  #241
Medlem
speedygonsalezs avatar
skiter faktiskt i vilket, men det är helt klart en bra idé.
Finns så få svenska brudar som är något att ha av olika anledningar.
Citera
2018-02-16, 06:53
  #242
Medlem
Ett så kraftigt överskott av kvinnor skulle skapa rejäla problem, inte lika illa som ett kraftigt överskott av män men allt annat än bra.

Många av oss män hade börjat bete oss som svin och hade inte kunnat hantera rollen att bli uppvaktad, jagad osv. Kvinnor i den sitsen går mer på kvalitet än kvantitet och vill ha en bättre man, men många män hade gått på kvantitet, och hade inte haft omdömet att byta UPP sig utan bara byta till en annan snygg, och knullat till sig alldeles för många barn i processen.

3 miljoner snygga tjejer är verkligen för många Skulle vi vilja åt en effekt av att män blir lyckligare och får ett högre värde utan att vi skall spåra ur får vi nog minska de där 3 miljoner snygga brudarna till en mer hanterbar siffra.
Citera
2018-02-16, 09:12
  #243
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Precis. Visa nu lite manlig initiativkraft och hämta hem några damer från Ryssland. Det finns massa tjejer som behöver hjälp med tekniken när det gäller att betala sina räkningar och bara väntar på en svensk viking.

Det är precis det jag gjorde för 15 år sedan. Min yngre arbetskamrat håller på.
Dock kan du bara glömma att de betalar för sig. Det är de svenska jämlikhets feministerna som alltid ska betala för sig och vara oberoende, klara sig själv. Ingen rysk kvinna tar upp plånboken och betalar om inte hon har mer cash än dig vilket inte är speciellt vanligt.

Upplägget är enkelt med ryska kvinnor, du betalar räkningarna tills hon har ett betalt arbete men under tiden så tar hon hand om allt annat som behöver göras. På det viset slipper man allt gnäll och konflikter om vem som diskade sist eller ska byta blöjan.
__________________
Senast redigerad av StoffeSvensson 2018-02-16 kl. 09:16.
Citera
2018-02-16, 10:18
  #244
Medlem
Mooons avatar
Ja hu för att hantera sitt eget hem och sina barn.

Men det är bra att du fått ur tummen och gjort något och inte bara klaga och gnälla om det.

Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Det är precis det jag gjorde för 15 år sedan. Min yngre arbetskamrat håller på.
Dock kan du bara glömma att de betalar för sig. Det är de svenska jämlikhets feministerna som alltid ska betala för sig och vara oberoende, klara sig själv. Ingen rysk kvinna tar upp plånboken och betalar om inte hon har mer cash än dig vilket inte är speciellt vanligt.

Upplägget är enkelt med ryska kvinnor, du betalar räkningarna tills hon har ett betalt arbete men under tiden så tar hon hand om allt annat som behöver göras. På det viset slipper man allt gnäll och konflikter om vem som diskade sist eller ska byta blöjan.
Citera
2018-02-16, 10:30
  #245
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Ja hu för att hantera sitt eget hem och sina barn.

Men det är bra att du fått ur tummen och gjort något och inte bara klaga och gnälla om det.

Jo det är en fördel att han en fru som inte tror på jämställdhet mellan könen och som skötte hushållet när man själv behövde jobba 60 timmar i veckan för att att ensam försörja en familj. Nu tjänar min fru nästan lika mycket som mig och har blivit halvfeminist efter att snart levt halva livet i Sverige så ska man ha en ryska som förblir ryska ska hon nog vara lite äldre när hon kommer hit och inte umgås med svenskar.

En sådan ryska är jag kompis med och hon har varit här snart 20 år, talar inte svenska, har aldrig arbetat i Sverige och har väldigt intressanta åsikter om feminister, svarta och araber.
Citera
2018-02-16, 11:13
  #246
Medlem
Ogdens avatar
OT rensat. Håll er till ämnet!

/mod
Citera
2018-02-16, 11:18
  #247
Medlem
Mooons avatar
Menar du att det är en fördel att ha människor i landet i 20 år som inte kan språket och inte arbetar?

Arbetsuppdelning med en part som arbetar och en som tar hand om familjen är ok så länge att den som är hemma kompenseras för bortfall av framtida pension. Problem också om den personen står utan utbildning eller inaktuell utbildning om dennes partner lämnar förhållandet eller dör.


Citat:
Ursprungligen postat av StoffeSvensson
Jo det är en fördel att han en fru som inte tror på jämställdhet mellan könen och som skötte hushållet när man själv behövde jobba 60 timmar i veckan för att att ensam försörja en familj. Nu tjänar min fru nästan lika mycket som mig och har blivit halvfeminist efter att snart levt halva livet i Sverige så ska man ha en ryska som förblir ryska ska hon nog vara lite äldre när hon kommer hit och inte umgås med svenskar.

En sådan ryska är jag kompis med och hon har varit här snart 20 år, talar inte svenska, har aldrig arbetat i Sverige och har väldigt intressanta åsikter om feminister, svarta och araber.
Citera
2018-02-16, 12:54
  #248
Medlem
Pantheraduss avatar
Det finns många ryskor som kan tänka sig komma hit, av olika anledningar.. Men lätt att Män luras, så se upp!
Vissa kommer för pengar...? Vissa kommer för Kärlek... Se till att lära er språket och försök ha ett bra jobb, det är mitt tips.. Sedan kan kanske män med ryskor bilda en förening, det vore något..? Då ökar bekantskapskretsen..?
Ukrainskor är också fina!! Men vet ej om de går ihop ...
Citera
2018-02-16, 16:51
  #249
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Menar du att det är en fördel att ha människor i landet i 20 år som inte kan språket och inte arbetar?

Arbetsuppdelning med en part som arbetar och en som tar hand om familjen är ok så länge att den som är hemma kompenseras för bortfall av framtida pension. Problem också om den personen står utan utbildning eller inaktuell utbildning om dennes partner lämnar förhållandet eller dör.

Din fråga är väl ställd fel. Självklart är det inte en fördel att ta hit kvinnor som aldrig lär sig språket eller inte arbetar.

Men vill du ha en rysk kvinna som inte försvenskas så är det en förutsättning att hon inte integreras med det övriga samhället för då är sannolikheten stor att flera av hennes värderingar förändras i takt med att hon integreras vilket är positivt för henne. Men det var inte det jag problematiserade.
Citera
2018-02-18, 01:13
  #250
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Din definition av mänskligt värde är alltså att vara knullbar. Har då barn inget mänskligt värde? Inga singlar utan intresse av partner? Katolska präster? Inga "fula" människor eller de som inte anses inom den traditionella normen att vara attraktiva?

Många människor lever lyckliga utan att vara sexuellt aktiva med andra än sig själv. Livet har mycket av värde utöver sex även om sex är toppen. Att definiera en människas värde i hur knullbar den är, är bara sorgligt.

Det är bland det högsta människovärde som finns. Om man vill knullas eller inte. Du som person duger till att idka sex med och bilda familj med. Det om något är ett betyg att man duger som människa för fortplantning.

Har barn mänskligt värde? Deras värde är högre dumfan.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Absolut håller jag med om att kvinnor inte vill slippa män utan bara slippa bli antastade.

Min poäng är endast att somliga användare verkar tro att kvinnor som grupp älskar och sätter stort värde på att "ha ett stort värde på köttmarknaden" och hela dagarna går och solar sig i glansen av den lyckan. I själva verket tror jag detta är av ganska marginell betydelse för ganska många, och att det har nackdelar så väl som fördelar.

Men fördelarna väger över.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ditt felslut i ditt resonemang är att en människa skulle tappa värdet i ett samhälle bara för att ens intressenter på köttmarknaden minskar i antal. Det är en enorm och fundamental skillnad mellan en människas värde och hur många som vill ligga med en människa.

Nej det är det inte. Hur hade du tyckt om mänskligheten hade sagt till dig: Katzyn du är inte ens värd att sprida dina gener vidare. Du förbättrar inte mänskligheten med din avkomma.
Citera
2018-02-18, 01:30
  #251
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag tror svenska män skulle börja hata ryskor.

Svenskorna skulle väl bara fortsätta att importera afghaner.

Klart dom skulle börja hata ryskorna då dom kommer hamna i systemet.
Citera
2018-02-18, 01:37
  #252
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Det är bland det högsta människovärde som finns. Om man vill knullas eller inte. Du som person duger till att idka sex med och bilda familj med. Det om något är ett betyg att man duger som människa för fortplantning.


Exakt, läxar upp de korkade feministerna som vanligt som inte FATTAR NÅGOT om våra biologiska drifter.

Någon vill reproducera med DIG = DU har värdefulla gener som är värda att reproducera.

Ingen vill reproducera med dig? = DINA gener är värdelösa och ej värda att reproducera = DU är värdelös.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback