Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-22, 00:29
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Nej nej.
Det går att röka överallt nästan. Blås inte röken rakt i ansiktet på någon!
Springa och gömma sig bakom ett hus kommer bara hjälpa dig att torska.
Inget kommer hända. Om ni sköter det lite snyggt.
Jag röker utanför krogen i sthlm ofta. Aldrig torskar på det.
Som ovan säger går det att röka offentligt om man är lite smart var som helst, däremot vill jag definitivt bekräfta att det är extremt vanligt i Malmö och ingen verkar direkt bry sig alls.

Polisen haffar dig nog om du blir tagen på bar gärning, men de verkar inte lägga några resurser på att jaga brukare, vilket inte är så konstigt med tanke på hur mycket annat de har att göra.

I andra städer verkar det som om de verkligen varit ute efter att plocka in folk för att få bättre siffror eller nåt i den stilen.
__________________
Senast redigerad av Kanylballe 2018-02-22 kl. 00:29. Anledning: lägga till citering pga sidbryt
Citera
2018-02-22, 00:37
  #14
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Jag går och röker helt öppet i parken om dagarna, för någon vecka sen kom det fram en snubbe till mig och min polare när vi stod och rulla upp en och ville vara med så vi sa att han kunde vara med på ett par bloss och så stod vi och skitsnacka lite om det var bra grejer och så vidare men sen helt plötsligt börja han trycka sig mot mig och sa ''sätt dig ner!'' (stod bredvid en bänk) min första instinkt var att han försökte råna oss eller något så jag började knuffa tillbaka och fråga vad fan han gör då sa han att han var polis så jag satte mig ner direkt och han tog fram sitt polis ID, då fråga han vems rökat var och jag sa att det var mitt så sa han till min polare att han kunde gå, jag svara ärligt på hans frågor och tog ut rökat (5 gubbar) och han fick mig att hälla ut det på marken sen drog han foten över det bara så det förvandlades till smulor sen sa han bara att vi inte kan stå här och röka för det ligger 2 dagis och en lekplats i närheten och att vi ska gå in längre in i parken nästa gång haha.

Fast var ändå surt att bli av med 5 gubbar man nyss köpt.

EDIT: Han hade en påse med baguette och grejer så förmodar att han nyss slutat sitt skift eller något och bara stötte på oss på vägen.
Min polare lyckades dessutom skrapa ihop cirka 1.5 gram i smulor från marken efter han gått.
__________________
Senast redigerad av SwedishPsych0 2018-02-22 kl. 00:41.
Citera
2018-05-07, 00:33
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Tycker inte att snuten verkar vara så pepp på att jaga rökare här i Stockholm heller. I alla fall inte inne i stan. Fan, så sent som i förra veckan gick jag Folkungagatan och sprang på en snubbe som stod utanför en bar och rökte spliff.
Citera
2018-05-07, 18:23
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Jag går och röker helt öppet i parken om dagarna, för någon vecka sen kom det fram en snubbe till mig och min polare när vi stod och rulla upp en och ville vara med så vi sa att han kunde vara med på ett par bloss och så stod vi och skitsnacka lite om det var bra grejer och så vidare men sen helt plötsligt börja han trycka sig mot mig och sa ''sätt dig ner!'' (stod bredvid en bänk) min första instinkt var att han försökte råna oss eller något så jag började knuffa tillbaka och fråga vad fan han gör då sa han att han var polis så jag satte mig ner direkt och han tog fram sitt polis ID, då fråga han vems rökat var och jag sa att det var mitt så sa han till min polare att han kunde gå, jag svara ärligt på hans frågor och tog ut rökat (5 gubbar) och han fick mig att hälla ut det på marken sen drog han foten över det bara så det förvandlades till smulor sen sa han bara att vi inte kan stå här och röka för det ligger 2 dagis och en lekplats i närheten och att vi ska gå in längre in i parken nästa gång haha.

Fast var ändå surt att bli av med 5 gubbar man nyss köpt.

EDIT: Han hade en påse med baguette och grejer så förmodar att han nyss slutat sitt skift eller något och bara stötte på oss på vägen.
Min polare lyckades dessutom skrapa ihop cirka 1.5 gram i smulor från marken efter han gått.

Vadå, så polisen stod och tog några bloss också eller?
Citera
2018-05-12, 22:25
  #17
Medlem
Haha var nere i malmö får några månader sen och kände absolut ingen o direkt fick napp för lite gräs ba gå runt på gatan hur öppet som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback