Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 21:03
  #1
Medlem
Har en simpel fråga som jag gärna vill ha svar på ikväll. Kan man gå till en Telia-butik Och köpa bredband till ett telejack direkt, eller måste man vänta en vecka som det tar om man beställer via nätet?

Vet inte hur jag ska överleva en vecka utan Internet om man verkligen behöver vänta. Om så är fallet, varför ska det behöva ta så sjukt länge?

Jättetacksam för svar!
Citera
2018-02-12, 21:07
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Skaffa mobilt bredband om det är så akut
Citera
2018-02-12, 21:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Skaffa mobilt bredband om det är så akut
Min fråga är dock fortfarande obesvarad.

Kan man köpa mobilt i butik då? Och skulle det funka enbart för en vecka?
Citera
2018-02-12, 21:15
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toasty911
Har en simpel fråga som jag gärna vill ha svar på ikväll. Kan man gå till en Telia-butik Och köpa bredband till ett telejack direkt, eller måste man vänta en vecka som det tar om man beställer via nätet?

Vet inte hur jag ska överleva en vecka utan Internet om man verkligen behöver vänta. Om så är fallet, varför ska det behöva ta så sjukt länge?

Jättetacksam för svar!

Bredbandet måste aktiveras, det är det som tar tid. Så nej, en butik kan inte skynda på det. Men som ovanför säger, skaffa mobilt bredband eller surfa via mobilens abonnemang om det är bättre.
Citera
2018-02-12, 21:25
  #5
Medlem
Tack!
Citera
2018-02-13, 08:19
  #6
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar till lämpligare delforum

Övrig hemelektronik --> Övriga nätverksdiskussioner
/Moderator
Citera
2018-02-13, 14:28
  #7
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toasty911
Kan man gå till en Telia-butik Och köpa bredband till ett telejack direkt, eller måste man vänta en vecka som det tar om man beställer via nätet?

Eftersom du vill ha det via telejacket antar jag att du menar ADSL eller VDSL. Anledningen att det kan ta en vecka är att det behöver åka ut en gubbe till telestationen och rent fysiskt koppla om ledningen som kommer från dig till DSLAM:en hos den operatör du valt.

Därför spelar det ingen roll om du beställer i butik eller på nätet.

Vill du har uppkoppling direkt, får du titta på "mobilt bredband" som kopplas upp via mobilnätet. De brukar dock vara hårt begränsade i hur mycket data du kan överföra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback