Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 15:53
  #1
Medlem
Jag ska lämna några vid terminal 5 på Arlanda.
Vet någon om det går att köra fram till terminalen med bil och bara släppa av dem (inte parkera)?
Eller måste man svänga in på den speciella betalparkering som finns för hämta/lämna?
Jag har hört lite olika bud. Jag trodde själv att bara taxi får köra fram närmast terminalen. Det öppnas väl en bom för dem när de åker in.
Sen säger en kompis att det går visst att köra fram och släppa av folk. Fast det var ett tag sen han gjorde det.
Vet någon vad som gäller idag?
Citera
2018-02-12, 15:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Jag ska lämna några vid terminal 5 på Arlanda.
Vet någon om det går att köra fram till terminalen med bil och bara släppa av dem (inte parkera)?
Eller måste man svänga in på den speciella betalparkering som finns för hämta/lämna?
Jag har hört lite olika bud. Jag trodde själv att bara taxi får köra fram närmast terminalen. Det öppnas väl en bom för dem när de åker in.
Sen säger en kompis att det går visst att köra fram och släppa av folk. Fast det var ett tag sen han gjorde det.
Vet någon vad som gäller idag?


Du kan lämna på avgångar på T5.
Du kan inte köra in på filen allra närmast T5 men kan stanna C:a 20 m från terminalen.
Citera
2018-02-12, 16:39
  #3
Medlem
Yinool0401s avatar
du kan hålla till höger och upp på rampen ända fram till bagageavlastning, man får inte stå där mer än ett par minuter.

Det är till för av lastning, inga problem
Citera
2018-02-12, 16:43
  #4
Medlem
Kör in på den terminalnära parkeringen. Då är det 20 meter att gå till avgångshallen. Vill du följa med in å kramas en stund, så kostar det 80kr/h.
Men håll tungan rätt i mun när du väljer fil, man kan få åka runt ngr ggr pga otydlig skyltning och lite lätt stress...
Citera
2018-02-12, 17:03
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Ett tips är ju att använda Google Street View via Google Maps om man vill ta reda på hur det står till själv. Då kan man stega sig fram den vägen man tänkt åka, och kan då se vilka skyltar som finns uppsatta med mera.

Nu har du ju redan fått svaret på frågan, men för framtiden och liknande frågor så kan det här vara bra. Har själv kollat parkeringstiderna på gatan utanför nångång när jag varit osäker, antar iofs att jag är en del av samhällets förfall när man inte ens orkar gå ut på gatan utanför för att kolla skyltarna...
Citera
2018-02-12, 18:58
  #6
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
du kan hålla till höger och upp på rampen ända fram till bagageavlastning, man får inte stå där mer än ett par minuter.

Det är till för av lastning, inga problem
Är det avlastning som gäller så får du stå hur länge som helst förutsatt att avlastning sker. När den har skett och du vill kramas och säga hej då sker inte längre avlastning och då riskeras det böter.
Citera
2018-02-12, 19:02
  #7
Medlem
Den första terminalen är det inrikesterminalen?
Citera
2018-02-12, 21:04
  #8
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filthyjapanese
Den första terminalen är det inrikesterminalen?
Från söder:
T2: Utrikes (Ingen pir som sticker ut)
T3: Inrikes (En pir)
T4: Inrikes (En Pir)
T5: Utrikes (En jävla massa pirar)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2917183

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback