Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 15:32
  #1
Medlem
Ska till NY, alla säger jag måste betala 2000 per natt, jag svarar: Det måste finnas uppstickarhotell med nya rum och låga priser. Ni som kan staden, var kan man bo utan vägglöss för 1000 kronor istället för 2000 per natt? Orka skänka bort degen i en uppblåst hotellmarknad/stad.
Citera
2018-02-12, 15:50
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2018-Aktiespanaren
Ska till NY, alla säger jag måste betala 2000 per natt, jag svarar: Det måste finnas uppstickarhotell med nya rum och låga priser. Ni som kan staden, var kan man bo utan vägglöss för 1000 kronor istället för 2000 per natt? Orka skänka bort degen i en uppblåst hotellmarknad/stad.

Lättast är väl att gå in på Hotels.com, söka efter hotell i din prisklass och sen klicka igenom dom få som finns på t.ex. Manhattan. Där kan du se vad som finns att tillgå, och det är som sagt inte jättemånga.

Ett annat alternativ är att kika t.ex. Airbnb och liknande sajter. Där verkar det finnas ett lite bättre utbud, men oklart huruvida det är lagligt eller ej med Airbnb i New York idag. Har för mig att jag hört någonting om att det inte ska vara lagligt, men jag är inte helt säker på den saken.
Citera
2018-02-12, 15:52
  #3
Medlem
Inte på Manhattan. Det är "citytax" som drar upp priserna.

Ett rum på YMCA kostar 800 spänn och då har du inte ens dusch på rummet.

Hilton på Times Square har ibland kampanjer kring USD 125.
Citera
2018-02-12, 15:55
  #4
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Varför ska det vara nybyggt? Det finns fräscha hostels, guesthouses och enklare hotel med rum som kostar mellan 50 och 70 dollar. Titta recensioner på sajter som tripadvisor.
Citera
2018-02-12, 19:58
  #5
Medlem
JSelwyns avatar
Använd priceline.com.
En sida som jag använt mig mycket av samt sparat många $ när jag varit till USA.
Citera
2018-02-13, 20:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2018-Aktiespanaren
Ska till NY, alla säger jag måste betala 2000 per natt, jag svarar: Det måste finnas uppstickarhotell med nya rum och låga priser. Ni som kan staden, var kan man bo utan vägglöss för 1000 kronor istället för 2000 per natt? Orka skänka bort degen i en uppblåst hotellmarknad/stad.

Vilket område i NY vill du bo i?
Underlättare om man skall komma med förslag till dig.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2917177

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback