Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-12, 14:27
  #1
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Seriöst, varför skulle vi göra som USA vill, ta hem IS terrorister som sitter i fängelse utomlands???


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...is-terrorister
Citera
2018-02-12, 14:30
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Seriöst, varför skulle vi göra som USA vill, ta hem IS terrorister som sitter i fängelse utomlands???


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...is-terrorister

Lite citat är alltid bra:
– Ur ett svenskt säkerhetsperspektiv är det bättre för oss att de stannar kvar. Det blir som att sätta terrorister och bestialiska mördare tillbaka i samhället utan åtgärder, säger han.

Ranstorp är inte så dum egentligen. Exakt vad som kommer att hända om de "svenskarna" får komma hit igen. Bästa lösningen är att de får möta rättvisan på plats i Syrien, där de har begått sina brott.
Citera
2018-02-12, 14:30
  #3
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Seriöst, varför skulle vi göra som USA vill, ta hem IS terrorister som sitter i fängelse utomlands???


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...is-terrorister

De kan kräva vad de vill, det finns inget som säger vi måste ta hem dem.

Det intressanta i detta är väl snarare att OM vi skulle ta hem några så har vi inga lagar som säger att vi kan fängsla dem, utan det är enskilda åtal som behöver upprättas med bevisföring och allt vad det innebär (summa summarum, de går fria om de kommer "hem").

Det jag inte förstår är varför man inte bara skenavrättar alla dessa terroristerna?
Man löser problemet med platser i fängelset och samtidigt blir man av med alla dessa radikaliserade terrorister. Vad är problemet egentligen?
Citera
2018-02-12, 14:38
  #4
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Det jag inte förstår är varför man inte bara skenavrättar alla dessa terroristerna?
Man löser problemet med platser i fängelset och samtidigt blir man av med alla dessa radikaliserade terrorister. Vad är problemet egentligen?

Eller bara låter jänkarna sätta dem på Guantanamo så man slipper dem?
Citera
2018-02-12, 14:45
  #5
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Det jag inte förstår är varför man inte bara skenavrättar alla dessa terroristerna?
Man löser problemet med platser i fängelset och samtidigt blir man av med alla dessa radikaliserade terrorister. Vad är problemet egentligen?

Menar du inte avrättar?
Citera
2018-02-12, 14:45
  #6
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Eller annars kan ju USA ta dem till sina fängelser. De har ju trots allt en stor del i att MENA-soppan blivit den den blivit...
Citera
2018-02-12, 14:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
De kan kräva vad de vill, det finns inget som säger vi måste ta hem dem.

Det intressanta i detta är väl snarare att OM vi skulle ta hem några så har vi inga lagar som säger att vi kan fängsla dem, utan det är enskilda åtal som behöver upprättas med bevisföring och allt vad det innebär (summa summarum, de går fria om de kommer "hem").

Det jag inte förstår är varför man inte bara skenavrättar alla dessa terroristerna?
Man löser problemet med platser i fängelset och samtidigt blir man av med alla dessa radikaliserade terrorister. Vad är problemet egentligen?
Skenavrättar? Låtsas avrätta alltså. Vad skulle vara för vettigt med det?
Citera
2018-02-12, 14:47
  #8
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Eller bara låter jänkarna sätta dem på Guantanamo så man slipper dem?

Det hade varit en acceptabel och rättvis lösning eftersom jänkarna är de som kräver att alla tar hem sina medborgare. Sen står jag fast vid principen "Keep it Simple".

Det enklaste hade varit att bara gasa ihjäl dem eller avrätta dem på plats.
Hela tiden skall man göra det så svårt för sig.
Man förbrukade sina mänskliga rättigheter den dagen man blev terroristkrigare och började inkräkta på andras rättigheter.
Citera
2018-02-12, 14:51
  #9
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Skenavrättar? Låtsas avrätta alltså. Vad skulle vara för vettigt med det?


Trodde skenavrättning alltid ledde till död förr eller senare.
Tack för den indirekta utbildningen.

Vi säger såhär då: Låt oss skenavrätta dem ett tag för sakens skull och sedan avrätta dem.
Bättre så?
Citera
2018-02-12, 15:06
  #10
Medlem
InflatableBoppos avatar
Det blev mysigt på Aftonbladets redaktion äntligen en positiv nyhet ifrån USA:s styre. Nu blir det att plocka fram det dyra rödtjutet och fira att svenska IS-resenärer snart kommer hem Låt IS-resenärerna gå gymnasiet IS-resenärerna bygger Sverige. Det kan finnas en ny Zlatan bland resenärerna.

USA har givetvis rätt. Vi har valt att ta in skräpet, skräpet är vårat problem. Har vi inte tillräckliga lagar är det Sveriges beslutsfattares fel. Anne Ramberg blev väl våt.
__________________
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-02-12 kl. 15:08.
Citera
2018-02-12, 15:11
  #11
Medlem
Klownfaces avatar
Jag förbereder mig redan nu (så att jag slipper få högt blodtyck sen) på att vi kommer att ta emot dom och släppa ut dom i samhället, allt annat vore konstigt med tanke på hur Sverige styrs idag Kanske får vi även ett par blöta snyftartiklar också om hur jobbig flygresan "hem" till Sverige var
Citera
2018-02-12, 15:13
  #12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Eller bara låter jänkarna sätta dem på Guantanamo så man slipper dem?


På Guantanamo kan man bara hamna om man anses kunna hota USA.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback