Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-12, 12:04
  #1
Medlem
Citat:
Inom ramen för operation Lynx genomfördes ett flertal tillslag inom ramen för grov organiserad brottslighet.

Ett stort antal gripanden har genomförts och i samband med tillslagen har bland annat vapen tagits i beslag.

I samband tillslagen har ett sjukdomsfall inträffat och en person har förts till sjukhus.

För närvarande kommer inte polisen att lämna ytterligare information gällande tillslagen. Resultat av insatsen kommer att lämnas vid ett senare tillfälle.
https://polisen.se/Uppsala_lan/Aktue...vrigt-Uppsala/

Intressant. Fritt fram att spekulera. Jag gissar på gängrelaterat, dvs vapen och knark tillhör ingredienserna.
Citera
2018-02-12, 12:16
  #2
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
https://polisen.se/Uppsala_lan/Aktue...vrigt-Uppsala/

Intressant. Fritt fram att spekulera. Jag gissar på gängrelaterat, dvs vapen och knark tillhör ingredienserna.

Det är väl bara vad polisen alltid borde göra, överallt! Att göra sitt jobb!
Citera
2018-02-12, 12:16
  #3
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
https://polisen.se/Uppsala_lan/Aktue...vrigt-Uppsala/

Intressant. Fritt fram att spekulera. Jag gissar på gängrelaterat, dvs vapen och knark tillhör ingredienserna.
Lågoddsare, speciellt när vapenbeslag nämns. Jag tror precis som du.
Citera
2018-02-12, 12:22
  #4
Medlem
Ser i publikationen från polisen att ett sjukdomsfall inträffade under insatsen.
Kan vi hoppas på att det är någon av de gripna som gjort motstånd och drabbats av akut blyförgiftning?
Citera
2018-02-12, 12:23
  #5
Medlem
Bapelsins avatar
Vilken typ av sjukdomsfall är det som har inträffat, förresten? Gissar på att det inte rör sig om någon panikångestattack i alla fall. Helt orelaterat till gripandena?
Citera
2018-02-12, 18:28
  #6
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Var i Uppsala skedde detta? Flera ställen kanske, men är det ingen som märkt något?
Citera
2018-02-12, 18:30
  #7
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Vilken typ av sjukdomsfall är det som har inträffat, förresten? Gissar på att det inte rör sig om någon panikångestattack i alla fall. Helt orelaterat till gripandena?
Hjärtbesvär kanske. Knarkat och dopat och när Harry Haffa trillar genom porten lägger pumpen av i ren förskräckelse.
Citera
2018-02-12, 19:35
  #8
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är väl bara vad polisen alltid borde göra, överallt! Att göra sitt jobb!

Det är ju trevligt att dom gör det i åtminstone en kommun i landet. Dom ligger efter kan man säga.
Citera
2018-02-12, 19:46
  #9
Medlem
En handgranat mindre i Sverige.

Kommer troligen ske fler tillslag i framtiden i Uppsala.
Citera
2018-02-12, 21:24
  #10
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Vilken typ av sjukdomsfall är det som har inträffat, förresten? Gissar på att det inte rör sig om någon panikångestattack i alla fall. Helt orelaterat till gripandena?

Man kan ju hoppas att det är en av de livsstilskriminella som drabbats av något som ger bestående men.
Hjärtinfarkt, benbrott/skelettskada, hjärnblödning, allvarlig ögonskada osv.
Citera
2018-02-12, 21:26
  #11
Medlem
Ratads avatar
Får de bevaka polishuset i en månad nu ifall buset blivit kränkt och ska ge igen?
Citera
2018-02-12, 21:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Var i Uppsala skedde detta? Flera ställen kanske, men är det ingen som märkt något?
Iaf polisen vill inte säga var.

Citat:
- [...] Utan det jag kan kommunicera i dag är att insatsen i dag har resulterat i att 13 personer har frihetsberövats och utav dem är 12 anhållna under eftermiddagen, säger Uppsalapolisens talesperson Lisa Sannervik.

Var gjordes insatsen?

– Det kan jag inte säga. Det beror på att det är en pågående förundersökning, och i nuläget kan vi inte gå ut med adresser.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/po...s-4898261.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback