Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 11:31
  #1
Medlem
Jo, nu när sommaren börjar krypa fram så funderar jag väldigt starkt på att köpa mig en begagnad MTB-cykel och pröva på att cykla den i Storulvåns triangeln uppe vid Åre.

Har ni några tips inför köpet av cykel, vad ska man tänka på annat i pris? Behöver inte cykla som en kung.

Vad bör jag ha med mig i ryggsäcken mer än;
Ett litet tält
Spritkök och mat
Ett par reserv inner-slangar till däcken
Liten pump
Lite verktyg.

Jag funderade också på att köpa en billig telefon med bra täckning samt användas till Spotify. Tips?

MVH!
Citera
2018-02-12, 17:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar
Jo, nu när sommaren börjar krypa fram så funderar jag väldigt starkt på att köpa mig en begagnad MTB-cykel och pröva på att cykla den i Storulvåns triangeln uppe vid Åre.

Har ni några tips inför köpet av cykel, vad ska man tänka på annat i pris? Behöver inte cykla som en kung.

Vad bör jag ha med mig i ryggsäcken mer än;
Ett litet tält
Spritkök och mat
Ett par reserv inner-slangar till däcken
Liten pump
Lite verktyg.

Jag funderade också på att köpa en billig telefon med bra täckning samt användas till Spotify. Tips?

MVH!


Har du inte redan en telefon? Jämtlandstriangeln om det är den du pratar om är inte direkt djungeln under monsunen. Du kan utan problem ta med dig din smartphone.

Googla på lite packingslistor för vandring så får du nog ett hum om vad du kan behöva.
Citera
2018-02-12, 18:30
  #3
Medlem
Andersdamaans avatar
Talk/babypulver kan vara bra att ha om man skall cykla länge. Detta för att slippa skavsår, främst på innerlåren.

Myggmedel kan också vara bra att ha med. Finns gott om hungriga flygfän däruppe, speciellt knott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback