Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-02-13, 10:25
  #49
Medlem
Hyfundans avatar
Moderaternas "nya" invandringspolitk kan helt eller delvis genomdrivas under tre förutsättningar:

-Koalition med sossarna. M och gråsossarna ligger just nu oerhört nära varandra i kommunikationen utåt på området. Men det kommer pga andra skillnader inte ske med mindre än att Sverige är i krig.

-M själva eller med alliansen tar stöd stöd av SD. Men M har sagt att de inte ska ta stöd av SD pga "människosyn". Så vid majoritet M + SD så går det inte--pga "människosyn". Att M inkusive alliansen ska ta stöd av SD sätter övriga partier stopp för.

-En överenskommelse innan valet med S och ev annat parti och så skiter de i extremisterna på sin respektive sida. S har visat tydliga tecken på att de vill...någonting. M spelar tondöva. De vill inte.

Moderaternas "nya" invandringspolitik--dvs lockrop till SD-röstare--är ett väldigt riskfritt valfläsk som är garderat mot syning.

Det måste ju finnas nån gnutta realism i att kunna genomdriva den politik man torgför till väljarna och att den inte är utdömd på förhand tänker man. Så lättlurade är vi väl inte?
Citera
2018-02-13, 13:48
  #50
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Batra fick väl sparken för att hon närmade sig SD, nu tycks det vara helt ok att anamma SD´s retorik.

Nä först rinfeldt dåren sedan DÖ, nog är nog, möjligen 2026 kan moderaterna vara ett alternativ då DÖ gällde förbi valet 2022

Nej, inte igen. Man får inte rösta på S, M, MP, C, V KD eller L igen.
Citera
2018-02-13, 20:22
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Valfläsk.
Efter valet blir det, "efter noggrann analys har vi omvärderat bla bla bla"

Tänk efter, för en kvart sedan stod Reinfelt och kräktes ur sig att vi skall "Öppna era hjärtan".
T.o.m. en person med nedsatt mental förmåga förstår att bara SD är genuina i invandringsfrågan.

Nej, jag har förstått tanken. Nämligen att M vägrar samarbeta med SD och därmed står ensamma i att vilja skärpa politiken.
Om SD + M får minst 50% så får vi se vilken politik de driver, men annars kommer M bara säga att de andra i alliansen inte vill begränsa invandringen. Det är tomma löften i praktiken , för att vinna röster.
Men visst, vi får se 2018 . Kanske återupprättar de förtroendet. Att M och SD får 50% tillsammans känns också som osannolikt dock. Men man kan ju hoppas.
Citera
2018-02-14, 04:01
  #52
Medlem
dobbelinas avatar
Om man som Svensk röstar på något av partierna i sjuklövern,
och tror att det skulle göra någon förändring av invandringspolitiken,
är man lite som den medgivande cuckold maken som sitter bunden i sovrummet,
medan en kolsvart neger fyller din fru med sin säd.
__________________
Senast redigerad av dobbelina 2018-02-14 kl. 04:19.
Citera
2018-02-14, 08:03
  #53
Medlem
Alla Kappvändare ska buntas ihop med skiten dom har dragit ihop o grävas ner .
Lita aldrig på en kappvändare,djävla femtekolonnare
Gränserna ska stängas o repartiering av 3 miljoner invandrare skall påbörjas, vi har aldrig behövt några invandrare i sverige dom senaste 40 åren.
Citera
2018-02-14, 13:38
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Det där om IS stämmer inte ens. Konstigt, men verkar som att SVT inte är nöjda om de inte kan hävda mer eller vad som helst och sälja in det som den absoluta sanningen till svenska folket.

Rex Tillerson: The end of our military operations against ISIS does not mean the end of the organization.

Samtidigt tog IS en by så sent som i går. Det är bara att följa utvecklingen själv:

https://isis.liveuamap.com/en/2018/1...t-another-raid
Rex Tillerson, en av dom som hjälpt IS(IS), ISIS är som Al Qaeda USAs skapelse, divide and conquer. USA kan skapa omedelbar fred i mellanöstern om dom vill. Moderaterna har ju inte visat att dom seriöst vill stoppa massinvandringen, likaså deras tomma löften om integration och polis. SD och "sverigevänner" sitter fast i skiten, för Sverige tillhör inte globalisternas undantag, något som SD komiskt förgäves försöker ändra.
Citera
2018-02-14, 16:09
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
Rex Tillerson, en av dom som hjälpt IS(IS), ISIS är som Al Qaeda USAs skapelse, divide and conquer. USA kan skapa omedelbar fred i mellanöstern om dom vill. Moderaterna har ju inte visat att dom seriöst vill stoppa massinvandringen, likaså deras tomma löften om integration och polis. SD och "sverigevänner" sitter fast i skiten, för Sverige tillhör inte globalisternas undantag, något som SD komiskt förgäves försöker ändra.

Du tror alltså inte på Tillerson, men väl på Sverigedemokraterna? Tillåt mig asgarva. Vilket jävla skämt! Hur jävla blåst kan man bli? Eller rättare sagt, hur blåst tror du att jag är?

De där spekulationerna om IS kan ju vem som helst rycka ur luften. Det hade varit betydligt mer imponerande om du lyckades se igenom SD, snarare än att komma med patetiska antaganden om att de skulle vara nåt slags undantag.

Hur har de nått dit de har nått? Genom att det fortsätter gå åt helvete för Sverige. De göds av invandringsproblemen. Som är fel i grunden, i och av sig självt, utan att det behövs något enskilt parti för att påtala det. Det handlar om samma sak som M, S och ja, till och med MP.

Jag anser att man ska rösta på det parti som har bäst folk och SD är judestyrt och därmed är mitt förtroende i invandringsfrågan lika med noll, då jag kan min historia.
Citera
2018-02-14, 19:28
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Du tror alltså inte på Tillerson, men väl på Sverigedemokraterna? Tillåt mig asgarva. Vilket jävla skämt! Hur jävla blåst kan man bli? Eller rättare sagt, hur blåst tror du att jag är?

De där spekulationerna om IS kan ju vem som helst rycka ur luften. Det hade varit betydligt mer imponerande om du lyckades se igenom SD, snarare än att komma med patetiska antaganden om att de skulle vara nåt slags undantag.

Hur har de nått dit de har nått? Genom att det fortsätter gå åt helvete för Sverige. De göds av invandringsproblemen. Som är fel i grunden, i och av sig självt, utan att det behövs något enskilt parti för att påtala det. Det handlar om samma sak som M, S och ja, till och med MP.

Jag anser att man ska rösta på det parti som har bäst folk och SD är judestyrt och därmed är mitt förtroende i invandringsfrågan lika med noll, då jag kan min historia.
Rex Tillerson är sionistisk marionett, finns inget positivt med honom. Skrev att SD försöker desperat få Sverige att vara undantag för globalisterna och så kommer definitivt ej att ske, SD är proisraeliska, samma som att vara för sionism vilket dom offentligt tagit ställning för och kallar alla som är emot sionism att vara antisemiter, typiskt sionistiskt.

USA gjorde inget i Syrien åt ISIS istället beväpnades dom. Jihadist=ISIS. Israel/USAs hjälp till jihadister, ej förvånande: http://www.friatider.se/israel-ger-h...ister-i-syrien
Citat:
Syrien IS-Israel Läger vid Golan 171014
Enligt israelisk TV är detta ett träningsläger för IS precis utanför gränsen till Israel.
Israels kanal 2 sade att befälhavarna hade kommit till en IS-enklav ”nära gränsen” till Israel. De har skapat ett träningsläger där de rekryterat 300 lokala ungdomar, sade rapporten, som visade bilder från deras läger och visade också några av deras träningssessioner. Bland befälhavarna är en av de islamiska statens mest ökända rekryterare, Abu Hamam Jazrawi, enligt TV-rapporten.
http://jinge.se/allmant/israel-forts...ionen-isis.htm
Citera
2018-02-15, 14:25
  #57
Medlem
Stones avatar
Agenda svagare än någonsin. De lyckas t o m göra snyftreportage om IS krigare. Intervjuva Human right watch angående IS krigares rättsäkerhet. IS krigare är skadedjur. De skall få en rättegång efter eventuellt utpekande och skjutas omgående. De skall inte återanpassas eller ges en andra chans. Risken om man skonar 100 är att fem fortsätter som IS krigare, det räcker för att skapa en osäker framtid. Skjut och begrav.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback