Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-12, 20:50
  #25
Medlem
UtlandsPosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Jag vet vad vaccinet heter. Men som sagt måste man komma i kontakt med någon som är smittad för att ens få det. Sen varför man vill vaccinera barn är för att dom ännu inte har börjat ha sex. Så man måste ändå skydda sig fast man är vaccinerad.
Okej.

Frågan är ju då hur fan min mormor på 77 bast har fått det här...
Citera
2018-02-12, 21:15
  #26
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtlandsPost
Okej.

Frågan är ju då hur fan min mormor på 77 bast har fått det här...

Ja du... vill ju inte låta ofin men hon kanske har smaskat kotte i sina unga dagar. Då lär man få det i halsen.
Så kan ju vara en av orsakerna. Sex har hon ju haft uppenbarligen då hon är din mormor.
Citera
2018-02-12, 21:27
  #27
Medlem
UtlandsPosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ja du... vill ju inte låta ofin men hon kanske har smaskat kotte i sina unga dagar. Då lär man få det i halsen.
Så kan ju vara en av orsakerna. Sex har hon ju haft uppenbarligen då hon är din mormor.
Nä men fy det vill jag inte tänka på. Så är det ju såklart...

Löper jag inte större risk för att vårtorna ska utvecklas till cancer om jag har släktingar som haft det då?
Citera
2018-02-12, 22:44
  #28
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtlandsPost
Nä men fy det vill jag inte tänka på. Så är det ju såklart...

Löper jag inte större risk för att vårtorna ska utvecklas till cancer om jag har släktingar som haft det då?

Ja men jag sa detta för att du skulle fatta hur det kommit i halsen.

Ne det har inget med genetik att göra. Utan hur kass du är på att skydda dig vid sex och oralsex. Och man får cancer om inte själva cellförändringen helar ut. Vad jag har läst om hpv så är det som sagt inte genetiskt(men motbevisa mig gärna om sådant material finns)

Så min rekommendation är: knulla inte runt utan skydd och sug inte av heller utan skydd.
Citera
2018-02-12, 23:52
  #29
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Lugna ner dig. Man kan själv be om att få test annars. Det är inte så svårt.

Men det kostar väl????

Kvinnor får gratis screening.

Och dessutom är det själva grejen med att de bortprioriterar oss män. Det är det som stör mig. Jävla satans feminister. Hatar dem!
Citera
2018-02-13, 05:42
  #30
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Men det kostar väl????

Kvinnor får gratis screening.

Och dessutom är det själva grejen med att de bortprioriterar oss män. Det är det som stör mig. Jävla satans feminister. Hatar dem!

Du det är först nu cellprovstagning är gratis i hela landet. 150 kostade det på vissa ställen. Och jag tror mammografi kostar 150.
Så det har bara varit gratis i vissa landsting innan.

Så ne det har inte varit gratis konstant som du trott. Sen om man ska testa sig för prostatacancer så kostar det ju som ett vanligt läkarbesök.
Citera
2018-07-21, 06:10
  #31
Medlem
Har en knöl i mitt högra bröst, haft den cirka 4 månader. Tycker den har vuxit dom senaste dagarna, kan det vara en tumör? Sist jag var på mammografi var cirka ett år sen. Bör jag vara orolig?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback