Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-11, 14:28
  #1
Medlem
SuraStinas avatar
Undrar om någon kan ge förslag på engelska program där man kan göra sin egen hemsida? Tänker på hemsidor för dummies, typ Dinstudio.se eller Hemsida24. Det är för en engelsk frivilligorganisation som behöver göra en enkel sida som lätt kan uppdateras av olika personer.

Kan ni ge förslag på bra och enkla program? Får kosta runt 150 kr per månad, helst ej mer. Behöver inte vara superavancerad med kassafunktion eller liknande och inte heller ha enormt bildutrymme.

Tack på förhand!
Citera
2018-02-11, 16:26
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Det finns inga sådana enkla lösningar tyvärr. Dom som du listar skall man hålla sig ifrån eftersom resultatet alltid ser för jävligt ut. Alltid någon funktion som inte fungerar etc.. Tyvärr!

Det närmsta skulle vara att sätta upp en wordpress-sida utan någon speciell konfigurering. Kommer att se trist ut men nog bästa lösningen eftersom du/ni inte vill betala för det.

Eftersom det kommer se oprofessionellt ut så kommer det att se skumt/osäkert ut och därför rekommenderar jag att man håller sig till Facebook tills man har råd att göra något seriöst på en egen satsning på en egen sida.
Citera
2018-02-11, 17:13
  #3
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det finns inga sådana enkla lösningar tyvärr. Dom som du listar skall man hålla sig ifrån eftersom resultatet alltid ser för jävligt ut. Alltid någon funktion som inte fungerar etc.. Tyvärr!

Det närmsta skulle vara att sätta upp en wordpress-sida utan någon speciell konfigurering. Kommer att se trist ut men nog bästa lösningen eftersom du/ni inte vill betala för det.

Eftersom det kommer se oprofessionellt ut så kommer det att se skumt/osäkert ut och därför rekommenderar jag att man håller sig till Facebook tills man har råd att göra något seriöst på en egen satsning på en egen sida.

Tack för svar! Det här är en liten engelsk organisation som behöver det, och främst behöver en hemsida för att vara sökbara på nätet, kunna ge kontaktuppgifter och lite info om organisationen. Facebook-sida har de redan men den är svårsökt.

Ska kolla på Wordpress. Finns Wordpress på engelska?

Tack för råden!
Citera
2018-02-11, 17:56
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Tack för svar! Det här är en liten engelsk organisation som behöver det, och främst behöver en hemsida för att vara sökbara på nätet, kunna ge kontaktuppgifter och lite info om organisationen. Facebook-sida har de redan men den är svårsökt.

Ska kolla på Wordpress. Finns Wordpress på engelska?

Tack för råden!

Jo wordpress finns på engelska. Men vad är det som måste vara på engelska? Texten på sidan eller verktygen sidan skapas med? Du talar ju uppenbarligen svenska. Men det är inte du som skall göra sidan eller?

Bara gå till wordpress.com
Från Sverige så tror jag att du får upp den svenska versionen. Men när man skapar sidan så skall det gå att få på engelska.

Men sidan ser ju inte seriös ut. Fast tusen gånger bättre än alternativen som du länkade. Deras prissättning är också en scam.

Skall det bara vara en sida med kort info om organisationen och kontaktuppgifter så föreslår jag ändå att ni anlitar någon utvecklare på den billiga sidan som skulle kunna skapa en modern och seriös One-page-sida. Skulle dom kunna få för 4-5 tusen av någon student eller så. Förslagsvis i Wordpress så organisationen själva kan göra enkla ändringar.
Citera
2018-02-11, 18:33
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Webbutveckling och javascript
/Moderator
Citera
2018-02-11, 19:33
  #6
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo wordpress finns på engelska. Men vad är det som måste vara på engelska? Texten på sidan eller verktygen sidan skapas med? Du talar ju uppenbarligen svenska. Men det är inte du som skall göra sidan eller?

Bara gå till wordpress.com
Från Sverige så tror jag att du får upp den svenska versionen. Men när man skapar sidan så skall det gå att få på engelska.

Men sidan ser ju inte seriös ut. Fast tusen gånger bättre än alternativen som du länkade. Deras prissättning är också en scam.

Skall det bara vara en sida med kort info om organisationen och kontaktuppgifter så föreslår jag ändå att ni anlitar någon utvecklare på den billiga sidan som skulle kunna skapa en modern och seriös One-page-sida. Skulle dom kunna få för 4-5 tusen av någon student eller så. Förslagsvis i Wordpress så organisationen själva kan göra enkla ändringar.

Tack! Ja precis, det är inte jag som ska göra sidan utan en engelsktalande person. Det är därför jag letar engelska alternativ så den personen (och andra i organisationen) kan uppdatera själva.

Ska fundera på Wordpress och one-page sida som du skriver.
Citera
2018-02-12, 19:51
  #7
Medlem
Vetenskapspojkens avatar
Jag skulle väl rekommendera Wordpress egentligen, precis som någon annan i tråden gjorde. Alternativt kolla med någon student som skulle kunna tänka sig att koda en sådan sida. Priset lär väl landa på 5000kr-10000kr, om det bara ska vara en statisk webbsida utan vidare funktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback