Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-11, 12:17
  #1
Medlem
Det är alltid kallt, det finns inget intressant med naturen (i princip hela Sverige har en icke varierande miljö så länge man inte åker upp till norr men vem fan orkar vara där?), somrarna är alltid korta samt svala och det är mörkt till 70% av året. Jag har ursprungligen en depression men den mildras åtminstone då det är varmt och soligt. Detta är extremt sällan, mår därför dåligt hela tiden dels som konsekvens av depression men även pga klimatet som får mig att vilja skjuta mig själv i huvudet.

Jag är en 20 år gammal student och kan inte bara flytta härifrån, måste klara plugget först vilket kommer ta 4 år. Jag har ingen aning vart jag ska ta mig till, detta landet ser ut att vara ett dystopiskt samhälle eftersom det 24/7 är mörkt och landet i för sig inte fungerar infrastrukturellt.

Vad kan man göra?
Citera
2018-02-11, 12:25
  #2
Medlem
321js avatar
Skaffa en ljusterapilampa om du inte har en.

https://www.netonnet.se/art/halsa-pe...lsa/ljusterapi
Citera
2018-02-11, 12:35
  #3
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Det är alltid kallt, det finns inget intressant med naturen (i princip hela Sverige har en icke varierande miljö så länge man inte åker upp till norr men vem fan orkar vara där?), somrarna är alltid korta samt svala och det är mörkt till 70% av året. Jag har ursprungligen en depression men den mildras åtminstone då det är varmt och soligt. Detta är extremt sällan, mår därför dåligt hela tiden dels som konsekvens av depression men även pga klimatet som får mig att vilja skjuta mig själv i huvudet.

Jag är en 20 år gammal student och kan inte bara flytta härifrån, måste klara plugget först vilket kommer ta 4 år. Jag har ingen aning vart jag ska ta mig till, detta landet ser ut att vara ett dystopiskt samhälle eftersom det 24/7 är mörkt och landet i för sig inte fungerar infrastrukturellt.

Vad kan man göra?