Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Hela tänket om att det är pappans uppgift att "uppfostra" döttrarna till att ge fan i att slampa sig doftar härligt mellanöstern. Särskilt när man anser att det är rätt och riktigt att gå igenom barnens datoer och mobiltelefon för att se till att de inte snuskar och har sig.
Är det med samma filosofi mammors uppgift att uppfostra sönerna till ett sunt sexliv? Dagens tonåriga killar sitter ju och maratonrunkar till porr, och inte helt sällan sådär fem, sex timmar per dag. Vilket gör att när det väl är dags för sexdebut så förväntar de sig att ett genomsnittligt samlag går ut på att trycka kuken i halsen på sin partner tills hon kräks och mascaran rinner, och avslutning med analsex och sprut i ansiktet. Diagnosen porrimpotens existerade inte innan Internet. Porr i sig är rätt oproblematiskt, det är däremot ett problem att tonåriga grabbar har Internetporr som huvudsaklig hobby.
Detta i kombination med att de inte har en aning om hur man umgås med kvinnor. Tonåringarna växer upp en bit och startar snyfttrådar på flashback om att tjejer inte vill ligga. I själva verket är inte kvinnor mindre intresserade av att ligga nu än på artonhundratalet.
Är det någon som på allvar tror att tonårskillar hade lyssnat och tagit tills sig något av vad mamma anser om sökhistoriken på datorn eller telefonen? Kommer tonårsgrabbar ta tills sig av att mamma menar att man antagligen lär sig mer om kvinnor av att titta på Twillight än av titta på Brazzers?
Naturligtvis inte. Precis lika lite som att ungar lyssnar när vuxna säger att alkohol är dumt. Det finns inte en förälder i världen som uppmuntrar tonårskillar till att maratonrunka till förnedringsporr, eller uppmuntrar tonårstjejer till att posera halvnakna på dejtingsidor. Att tro att tonåringars tidvis ohälsosamma förhållningssätt till sex beror på dålig uppfostran är bara okunnigt. Att vidare få för sig att det i huvudsak beror på just pappors oförmåga att kontrollera kvinnliga familjemedlemmar låter lite väl hederskulturellt.
Du överanalyserar saker och ting och håller dig inte till trådens ämne. Om jag var pappa till en tonårsson hade jag även uppmanat honom att bete sig rätt, mot kvinnor. Att inte se dem som objekt som ska bli knullade utan som levande varelser som skall hanteras ömt. Jag hade inte lagt mig i min sons sexvanor (runka till porr) liksom jag inte skulle lagt mig i min dotters sexvanor. Ämnet är: Unga tjejer, ibland minderåriga, som lägger ut porriga bilder på sig själv till allas beskådning på sociala medier - samt pappans förhållande till den problematiken.
Hur du får det till något jävla hederstänk är ju fullständigt jävla absurt, för att ploga upp det för dig: Om jag sett min son (myndig tonåring som minderårig) lägga ut kukbilder på sociala medier eller sett honom posera i utmanande ställningar, hade jag även reagerat kraftigt. Osar det fortfarande mellanöstern nu eller? Det är ju sunt förnuft, för det första skulle jag skämmas över min son och för det andra skulle jag vara rädd för min sons skull - att t.ex. pedofiler tar del av bilderna.
Du är ju förfan helt ute och cyklar. Som far hade jag tillåtit min dotter att gå ut på kvällarna och roa sig, träffa vilken kille hon än vill som behandlar henne bra, samt ha sina sexuella vanor..Men jag hade trots det satt en gräns att: Porrbilder är inte ok. Så länge hon bor hemma, är minderårig eller ung tonåring. Hade hon då bakom min rygg fortsatt lägga ut utmanande bilder, hade jag kommit med en motåtgärd ja. Men du är en sådan gränslös person som skulle tillåta din dotter att bli en foto-affisch på skolan där hennes nakna kropp visas upp för allmän beskådan? För exakt så brutala kan ungdomar vara. Du verkar vara en typisk svensk fader som manar till kravlöshet, tjejer utan tyglar har större chans att försätta sig i dåliga situationer som kan stå dem dyrt.