Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-11, 09:59
  #1
Medlem
Hej, har en tandemcykel från 1950 som rullar. Den är inte jättefräsch men den går bra iallafall. Någon som vet vad man kan få för en sån cykel?
Citera
2018-02-11, 10:03
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Inget om du säljer den som den är, men piffar du till den och den är en märkescykel kan du nog sälja den som vintageantikvitet till nån korkad amerikan.
Citera
2018-02-14, 02:59
  #3
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellelv2
Hej, har en tandemcykel från 1950 som rullar. Den är inte jättefräsch men den går bra iallafall. Någon som vet vad man kan få för en sån cykel?

Allt mellan 500-4000 kronor, beroende på modell, skick, lack och delar. Jag skulle uppskatta värdet på just din cykel till kanske 2000 eller något lägre. Allt handlar om tajming, vem som vill köpa och hur du exponerar den.

Lättast är att sälja den när april har haft några varma dagar och vårsolen börjar värma upp marken igen. Då slänger du in en annons på Blocket. Men innan dess har du bytt däck, snyggat till den och kanske fått ordning på sadlarna. Sadlar är viktigt för det estetiska intrycket.

Jag vet många äldre veterancyklar som varit trögsålda, mycket beroende på att sadlarna sett ut som att någon spytt i en hink och sedan ställt in spyhinken i en varm sommarstuga med locket på. Om spekulanterna ser att de kan börja använda tandemcykeln relativt omgående, utan att behöva bekosta två nya cykelsadlar, är mycket vunnet. Och priset kan ligga närmare 2000.

Är det en Crescent eller annat svenskt märke, kanske du får ut 2500 om du har lite tur. Ta gärna en bild, så kan jag ge dig ännu bättre säljtips för din specifika cykel. Eller, Googla fram en likadan som den du har, så att jag får se en bild på cykelmodellen. Lättare att komma med konstruktiva förslag då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback