Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-11, 01:03
  #1
Medlem
Sovietdoges avatar
Tja ska åka på 1 månads semester i vår, är inte riktigt haj på hur det fungerar med Mobil data utomlands osv

Jag vet såklart om att det finns WIFI tillgängligt på de flesta ställen. Men om man road trippar och vill surfa längs vägen hur gör jag för att kunna alltid ha surf?
Funkar min Iphone där borta som hemma?
Finns det nån dosa man kan koppla in till en laptop som för att man kan road trip surfa utomlands?

Håller på med ganska mkt börs investering osv så behöver kunna va alert vissa tider men vill inte behöva stanna kvar på ett hotell en hel dag bara för detta
Citera
2018-02-11, 01:25
  #2
Medlem
Manboiiis avatar
Skaffa HolidayPhones där..
Citera
2018-02-11, 03:23
  #3
Medlem
Har du Telia som operatör så kan du SMSa SEMESTERVECKA till 4466 så får du fria samtal och sms samt en GB mobildata under en vecka. Behöver du mer mobildata så kan du köpa till det sen. Nuförtiden fungerar svenska mobiler bra i USA.

Andra operatörer har liknande erbjudanden.

Gratis wifi finns det lite överallt i USA. Du kan göra mobilen till en wifi hotspot/router och koppla datorn mot den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback