Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-10, 23:33
  #37
Moderator
Diablo1118s avatar
Tveksam till om det är ekonomi och trådens utveckling känns mer politiskt men jag flyttar den till övrigt så får vi se var den passar in sen.

Privatekonomi --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera
2018-02-11, 08:54
  #38
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Svenskarna kommer flytta ut på landet och återbefolka gamla bruksorter. Öppna nya Ica-affärer, lantbruk, hjälpas åt. Idylliska samhällen med enbart svenskar.

Städerna kommer befolkas av invandrare och bli kaos, brända bilar, rån, våldtäkter...

Så det smartaste just nu är att köpa ett billigt hus i typ Bengtsfors eller Mellerud och starta ett nytt liv på landet.


Det är väl landsbygden som är mest drabbad av invandrarna.
Citera
2018-02-11, 09:21
  #39
Medlem
Skulle säga om man är svensk och lever på "välfärdssamhället" är man lika illa som en flykting. Då visat att man inte klarar ens sådan simpel sak som ta hand om sitt egna liv.

Om man inte är nöjd ta eget ansvar och flytta och sluta vara en slav under staten, jag flyttat från länge sedan.

Och jag är fri från staten, även 0% skatt för egen del och inte beroende av något land. Har även bankkonton utspritt världen runt. Jag kan flytta till nytt land inom 4h om så krävs igen då inte något som fysiskt binder mig någon stans.

Sedan kan ni fortsätta tro spelar någon roll vem ni röstar på för vara ny slav under.
Citera
2018-02-11, 09:24
  #40
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labworks
Det är ett komplext problem som sträcker sig tillbaka många generationer nu. och det är inte bara ett problem utan flera olika. Men första tecknet på att man villa modifiera den svenska befolkningen syntes till 1922.

http://www.westernspring.co.uk/the-c...les-of-europe/

Sen finns det ju andra problem som att vi blir plundrade av FED och EU varje dag. Skeppar våra rikedomar till Kina utan anledning. Listan kan nog göras rätt lång på vad som är fel. Men det ekonomiska väger nog tyngst, vårat system är så överbelastat att det bäddar för en total katastrof. Vi kunde ha tagit smällen för länge sen och kommit lindrigt undan men folk ville vara envisa och hålla Ponzibedrägeriet vid liv.

Vet inte vad SD gör. Man borde inte förlita sig på att någon skall komma och rädda en, bättre att ta sakerna i egna händer. Även om SD skulle göra bra ifrån sig i valet i år så kommer de inte kunna få igenom mycket. Det skulle krävas en majoritet, och jag tror inte att Svenska folket har viljan till det.

Brace for impact, är mitt tips.
Undra just om brexit blir av. Kommer de undan och kan begränsa inströmningen?

Tror dock inte att folk kommer blanda hej vilt som de hoppades på. En annan effekt de inte kalkylerat med är hur "gästernas" kriminalitet är extremt opopulärt bland ursprungsbefolkningen. Det bryter visserligen ned samhället men ökar misstänksamheten och på sikt kanske det enar ursprungsbefolkningen, samt "gästerna" som tröttnat på sina svaga, kriminella och degenererade landsmän.
Om inte, får vi alltså en lydande, våldsbenägen och ointelligent massa som man drogar med med medicin och sex... Låter som brave new world.
Citera
2018-02-11, 09:34
  #41
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Skulle säga om man är svensk och lever på "välfärdssamhället" är man lika illa som en flykting. Då visat att man inte klarar ens sådan simpel sak som ta hand om sitt egna liv.

Om man inte är nöjd ta eget ansvar och flytta och sluta vara en slav under staten, jag flyttat från länge sedan.

Och jag är fri från staten, även 0% skatt för egen del och inte beroende av något land. Har även bankkonton utspritt världen runt. Jag kan flytta till nytt land inom 4h om så krävs igen då inte något som fysiskt binder mig någon stans.

Sedan kan ni fortsätta tro spelar någon roll vem ni röstar på för vara ny slav under.
Skillnaden är att flyktingbarn inte känner något för det nya landet. Ingen gemensam historia med ursprungsbefolkningen och ingen lojalitet.
Misslyckade individer kommer såklart finnas i varje befolkning men varje nation får sörja för sina egna. Och dessutom behöver ju inte ett land ha in fler bidragstagare bara för att det finns inhemska sådana. Lite som att det inte gör något ifall byns enda våldtäktsman får utifrånkommande konkurrens.

Btw låter du lite som en hemlig agent utan identitet. De flesta kan inte byta land såsom du. Många har dessutom en känsla för sin nation och vill leva med likasinnade.
Citera
2018-02-11, 09:40
  #42
Medlem
mmais avatar
Att luta sig tillbaka på pengar som om det skulle lösa ens problem måste man komma bort från!
Allt staten kan komma åt ska man se till att bli av med som pengar på banken.
Om man har medel så köp mark och lär dig bruka marken för eget behov så långt från storstäderna det går.
Citera
2018-02-11, 09:42
  #43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Undra just om brexit blir av. Kommer de undan och kan begränsa inströmningen?

Tror dock inte att folk kommer blanda hej vilt som de hoppades på. En annan effekt de inte kalkylerat med är hur "gästernas" kriminalitet är extremt opopulärt bland ursprungsbefolkningen. Det bryter visserligen ned samhället men ökar misstänksamheten och på sikt kanske det enar ursprungsbefolkningen, samt "gästerna" som tröttnat på sina svaga, kriminella och degenererade landsmän.
Om inte, får vi alltså en lydande, våldsbenägen och ointelligent massa som man drogar med med medicin och sex... Låter som brave new world.
Beror nog på vem du frågar, krafterna gör ju allt för att motverka en hard Brexit, en hel separering ifrån EU, så vi får se när det väl är dags nästa år. Förespråkarna för Brexit hade nog sett ett starkare motstånd än nu kan jag tänka mig. De flesta jobbar ju och har inte tid, sen så vill de ju inte riskera jobbet.

Segregationen kommer öka, detta kan vi nog slå fast. Alla drag som görs är väl kalkylerade, de som vill se Sverige i spillror vet vad de gör, hur man manipulerar folks känslor och tankar. Folk måste förstå helheten för att kunna få ett stopp på det hela. Massinvandringen tror jag har bidragit till att många har börjat tänka lite, vilket är bra.
Citera
2018-02-11, 09:46
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Skulle säga om man är svensk och lever på "välfärdssamhället" är man lika illa som en flykting. Då visat att man inte klarar ens sådan simpel sak som ta hand om sitt egna liv.

Om man inte är nöjd ta eget ansvar och flytta och sluta vara en slav under staten, jag flyttat från länge sedan.

Och jag är fri från staten, även 0% skatt för egen del och inte beroende av något land. Har även bankkonton utspritt världen runt. Jag kan flytta till nytt land inom 4h om så krävs igen då inte något som fysiskt binder mig någon stans.

Sedan kan ni fortsätta tro spelar någon roll vem ni röstar på för vara ny slav under.
Ett till pass skadar inte Detta är dock worst case scenario.
Citera
2018-02-11, 11:45
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Skillnaden är att flyktingbarn inte känner något för det nya landet. Ingen gemensam historia med ursprungsbefolkningen och ingen lojalitet.
Misslyckade individer kommer såklart finnas i varje befolkning men varje nation får sörja för sina egna. Och dessutom behöver ju inte ett land ha in fler bidragstagare bara för att det finns inhemska sådana. Lite som att det inte gör något ifall byns enda våldtäktsman får utifrånkommande konkurrens.

Btw låter du lite som en hemlig agent utan identitet. De flesta kan inte byta land såsom du. Många har dessutom en känsla för sin nation och vill leva med likasinnade.

Folk väljer leva ett "svensson" liv med volvo, hund och överbelånad bostad. Sedan är det befolkningen som röstat för skiten. En orsak varför jag inte är för demokrati, idioter med rösträtt.

Jag känner inte någon lojalitet alls, ett land är ett land endast. Inte landet som ger mig något utan vad jag själv lyckas med i livet eller gör med livet.

Jag skulle även klara bo i typ flesta av alla länder i Afrika, hade även kunnat bo i Pakistan. Visst många länder skulle jag så klart lägga sist i min lista men jag kan anpassa mig och ändå lyckas leva bra liv i alla länder i princip. Handlar bara om ha pengar och kapital för det.

Jag vill inte ens vara låst i ett land, älskar även resa runt i världen uppleva vad alla länder kan erbjuda för äventyr. Finns inget land i världen som har allt.

Visst skulle aldrig välja land som är kallt med massa regn för längre perioder, sol och värme och hav är typ krav större delen av året.
Citera
2018-03-01, 08:55
  #46
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Skulle säga om man är svensk och lever på "välfärdssamhället" är man lika illa som en flykting. Då visat att man inte klarar ens sådan simpel sak som ta hand om sitt egna liv.

Om man inte är nöjd ta eget ansvar och flytta och sluta vara en slav under staten, jag flyttat från länge sedan.

Och jag är fri från staten, även 0% skatt för egen del och inte beroende av något land. Har även bankkonton utspritt världen runt. Jag kan flytta till nytt land inom 4h om så krävs igen då inte något som fysiskt binder mig någon stans.

Sedan kan ni fortsätta tro spelar någon roll vem ni röstar på för vara ny slav under.

Givetvis är det inte lika illa om man är svensk och lever på bidrag. Tänk ett lotteri som har en procent nitlotter, köper man ett antal lotter (skaffar barn) så är det en procent chans det blir en nitlott, det betyder inte att det är ok att hela världens nitlotter flyttar hit...

Det första är en kalkylerade risk, det andra är ren idioti, så jag har full förståelse för att de som flyttar hit för att bli försörjda, betraktar oss idioter med förakt, det skulle jag också göra om situationen vore omvänd.
De som vill jobba väljer givetvis ett annat land än Sverige, ett där det är lättare att få jobb = alla andra länder typ...

En som ännu inte lever på bidrag, men snart... väldigt snart..

Har alla mina pengar i svenska pengar vilket inte känns bra alls.... Tyvärr känns ju euro inte längre som ett alternativ...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2018-03-01 kl. 09:04.
Citera
2018-03-02, 02:17
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Givetvis är det inte lika illa om man är svensk och lever på bidrag. Tänk ett lotteri som har en procent nitlotter, köper man ett antal lotter (skaffar barn) så är det en procent chans det blir en nitlott, det betyder inte att det är ok att hela världens nitlotter flyttar hit...

Det första är en kalkylerade risk, det andra är ren idioti, så jag har full förståelse för att de som flyttar hit för att bli försörjda, betraktar oss idioter med förakt, det skulle jag också göra om situationen vore omvänd.
De som vill jobba väljer givetvis ett annat land än Sverige, ett där det är lättare att få jobb = alla andra länder typ...

En som ännu inte lever på bidrag, men snart... väldigt snart..

Har alla mina pengar i svenska pengar vilket inte känns bra alls.... Tyvärr känns ju euro inte längre som ett alternativ...

Fast ändå eget ansvar, om jag vill köpa lotter för mina egna pengar och endast får nitlotter så är det eget ansvar och mitt problem jag korkad.

Dock är det orimligt jag ska behöva betala för andras nitlotter.

Så kommer aldrig acceptera behöva betala skatt och betala för andra.

Jag skulle inte ta emot pengar i SEK själv, skulle fan krävt 20% extra minst isåfall.

Jag ser EUR som stabil valuta fortfarande, mer att jag undviker äga tillgångar inom EU gränsen.

EUR används fortfarande i så många länder så pengarna kommer alltid gå använda och ha något värde.

Fast håller även tillgångar i andra valutor, och balanserar mellan beroende hur kurs är.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback