Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 18:30
  #1
Medlem
Bastubadarns avatar
Kanske redan finns någon tråd angående detta ämne men jag ger det ett försök

Som rubriken ovan lyder står jag och min sambo och velar mellan att åka till koh chang i öst och även koh mak och koh kood, eller åka söder ut och besöka koh samui, koh tao och kopangan i mars.
Skulle gärna höra om någon har åsikter om vad ni tycker är bäst samt för och nackdelar med båda ställena. Vi är inte ute efter att festa överdrivet mycket men vill inte heller ha det allt för dött vi år båda 25 år gamla.

Resan är 3v och in och utresa sker från bankok
__________________
Senast redigerad av Bastubadarn 2018-02-10 kl. 18:42.
Citera
2018-02-21, 19:28
  #2
Medlem
Koh Tao är en fin ö. Där kan man bo på ett lugnt ställa och välja om man vill åka in till ”stan” eller inte. Då får man både det lugnt och man kan välja att festa😊
Citera
2018-02-21, 21:13
  #3
Medlem
För oerfarna? Thailandsresenärer hade jag rekommenderat Koh Pha Ngan, lugnare än Samui och inte lika dyrt, samtidigt inte lika kassa beacher som Tao. Tao har inget riktigt avloppssytem utan avloppet leds ut i långa rör. Ön riktar sig mest till dykare. Sedan på Tao är säkerheten något att ta på allvar, googla så fattar du. Och prova under inga omständigheter droger på något ställe i Thailand. Och häng inte på nya polare. Var inte ensamma efter mörkrets inbrott, hade hellre raglat asfull genom Pattayas bakgator är ensam ute på öarna. Bada inte ensamma på en avlägsen del av beachen och absolut inte efter mörkrets inbrott. Ha bägge öronen, bägge ögonen och hela hjärnan med er om ni åker första gången till Thailand och öppnar med öar, Pattaya och Phuket är mycket säkrare.
Citera
2018-02-26, 10:07
  #4
Medlem
Vill ni se hur Thailand såg ut förut ska ni åka till Koh Phayam. Där är det fortfarande inte exploaterat som Koh Tao, Sumai, Phangan.
Men där ör det rätt lugnt, inte ett alternativ om ni vill festa mycket. Men där kan du va helt ensam på en strand.
Citera
2018-02-26, 19:46
  #5
Medlem
Har ALDRIG känt mig osäker på Koh Tao ! Fantastisk ö. Koh Tao och Koh Samui är mina favorit ställen i Thailand, 31 mars bär det av igen.
Citera
2018-02-27, 01:25
  #6
Medlem
Bastubadarns avatar
Många grymma svar och tips här! alla verkar uppmuntra den södra delen av Thailand märker jag. Då går jag/vi på era goda råd och provar de 3 öarna. Förväntansfull och laddad till 1000 kommer nog bli en magisk resa! om 1 vecka dammar vi iväg och solar och dricker chang

Mvh Bastubadarn
Citera
2018-02-27, 18:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastubadarn
Många grymma svar och tips här! alla verkar uppmuntra den södra delen av Thailand märker jag. Då går jag/vi på era goda råd och provar de 3 öarna. Förväntansfull och laddad till 1000 kommer nog bli en magisk resa! om 1 vecka dammar vi iväg och solar och dricker chang

Mvh Bastubadarn
Ha så trevligt, själv så är det 4 1/2 vecka kvar tills jag landar på Koh Samui.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2916559

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback