Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-23, 16:18
  #1
Medlem
times avatar
Upptäcker ibland att nya konstiga program har lagt till i msconfig.

Finns det något program som hindrar detta? Eller iaf frågar mig OM jag vill lägga till programmet i msconfig?
Citera
2006-01-23, 16:57
  #2
Medlem
ChristianXs avatar
MS Antispyware har rätt bra koll på vad som händer, och frågar när något vill in och rota på fel ställen...
Citera
2006-01-23, 18:38
  #3
Medlem
TuXIs avatar
Annars kan du ju bara, efter att du installerat nåt nytt progg, gå in i msconfig och bocka ur det ur autostarten.
Citera
2006-01-23, 19:53
  #4
Medlem
times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Annars kan du ju bara, efter att du installerat nåt nytt progg, gå in i msconfig och bocka ur det ur autostarten.


Jo, men det var ju det jag var trött på att göra. Skönare att slippa tänka på det.


Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
MS Antispyware har rätt bra koll på vad som händer, och frågar när något vill in och rota på fel ställen...


Tack. Ska pröva det.

Finns det några fler alternativ?
Citera
2006-01-25, 09:08
  #5
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Annars kan du ju bara, efter att du installerat nåt nytt progg, gå in i msconfig och bocka ur det ur autostarten.

Problemet är ju bara att inget i autostarten heter ju ngt lätt-identifierat såsom själva programmet som installerats ?!?! Det är ju massa saker som heter "CnfGtt , MEMsysOp, NortNAV" mm som inte säger mig ett Jota.
Så det är ju ett helt projekt att hitta rätt grejer och bocka av dem . Hade ju inte varit fel att kunna se vilket datum/tid de lagts till i autostarten oxå .

Hade varit käckt att få upp en varningsruta ungefär som när brandväggar varnar om program som vill ansluta till Internet fast istället ":C/Program/Fraps vill lägga in sig i autostarten Y/N?".
Ligger dessa obockade program kvar i autostarten så länge de är installerade på datorn eller kan de ligga kvar trots att man tagit bort programmet i "lägg till/ta bort program" ?!?! Känns som jag har en massa obockade saker som ligger o skräpar där , hade velat rensa bort lite.

MS ? Menar ni Microsoft Antispywear ? Finns det i Win XP eller är det ett tilläggsprogram ?
Citera
2006-01-25, 11:31
  #6
Medlem
times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Hade varit käckt att få upp en varningsruta ungefär som när brandväggar varnar om program som vill ansluta till Internet fast istället ":C/Program/Fraps vill lägga in sig i autostarten Y/N?".


Exakt vad jag vill ha också.

Ingen som vet ifall något sådant program finns?
Citera
2006-01-25, 11:52
  #7
Medlem
RollerBoySEs avatar
Den här tråden är nog mera "Köpråd & Tips" nu, så den flyttas.

/Mod
Citera
2006-01-25, 12:00
  #8
Medlem
dallassallads avatar
Det gamla goda Spybot Search&Destroy inkluderar ett litet program som heter TeaTimer, som alltid frågar när något läggs till i den "dolda" autostarten.
Citera
2006-01-25, 12:29
  #9
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallassallad
Det gamla goda Spybot Search&Destroy inkluderar ett litet program som heter TeaTimer, som alltid frågar när något läggs till i den "dolda" autostarten.

Måste man aktivera detta Teatimer på ngt sätt ? Har Spybot S&D (Gratisversionen) , använt det flera gånger för att rensa spywear men har aldrig fått ngn förfrågan när jag installerat nya program/drivrutiner.

Är det ngt under "Options" eller ?
Citera
2006-01-25, 14:49
  #10
Medlem
dallassallads avatar
Man brukar få en förfrågan om man vill installera det eller ej, när man ska installera Spybot S&D.
Sen ska det bara lägga sig i auto-starten.
Pröva en nyare installation om du inte fått med det.
Annars kan du ju bara testa att googla efter TeaTimer
Citera
2006-01-25, 18:14
  #11
Medlem
times avatar
Installerat det nu men vad är: "Spybot - Search & Destroy (for blind users)"?
Citera
2006-01-25, 18:34
  #12
Medlem
times avatar
Hur ser man att SpyBot och TeaTime är igång...? :O
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback