Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 15:16
  #1
Medlem
Tänkt åka till Vilnius under våren. Någon som vet om prisvärda hotell i city. Bra krogar m.m m.m. All information uppskattas.
Citera
2018-02-13, 14:36
  #2
Medlem
WLHSs avatar
Vad det gäller hotell så har jag bott på Radisson Blu Royal Astorija Hotel, Radisson Blu Hotel Lietuva samt Green Park Hotel Vilnius. Varav det första ligger i Gamla stan, kanske inte ett budget hotell men ändå riktigt prisvärt. Det andra ligger centralt i de modernare delarna av staden. Medan du bör undvika det tredje om du vill bo centralt. Om du har tid så passa på att åka till Trakai utanför Vilnius. Där hittar du en en imponerande medeltidsborg ute på en ö med fantasirika omgivningar. Det går både tåg och buss dit och resan tar ca 40 min. Sen kan jag även passa på att tipsa om resan från flygplatsen till city, taxi är billigt. Men det går även bekväma tåg från flygplatsen. Dock måste du promenera några undra meter till stationen.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2916506

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback