Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 15:25
  #73
Medlem
Jibezs avatar
Fortfarande ingen kontakt. Nu har det gått 1 månad sen vi ens hördes av. Känns som hon inte bryr sig? Jag har fortfarande inte kunnat släppa detta helt, går dock inte runt och tänker på det jämt, men det kommer stunder. Har även uppstått ett dilemma med en annan tjej samtidigt.

Funderar väl på kanske höra av mig snart och fråga om allt är bra med henne, men jag vet inte än. Hon verkar ha glömt och gått vidare, fast det är ju bara spekulationer från min sida.

Jag förstår dock henne varför hon behövde ett break, få tid att fokusera på sig själv och fundera på vad vi hade kanske. Jag tror det blev för mycket och vi båda blev stressade av relationen. Men nu känner jag mig nöjd och lugn och tror det skulle fungera mycket bättre, är det något värt att ta upp med henne? Att man förstår hela grejen nu och vet vad som var fel?
Citera
2018-03-18, 15:55
  #74
Medlem
Hur mår du Jibez? Hur har det gått med den här andra tjejen? Jag tycker mig se var ditt intresse ligger, tror inte det blir bra att dra in några andra tjejer nu. Inte rättvist mot någon inblandad, så länge det finns så starka känslor kvar för exet.
Brukar förespråka ett clean cut men kan inte riktigt se något fel i att du hör av dig till henne och bara lite neutralt kollar hur hon har det.
Hon har fått lite distans nu, och du vet ju faktiskt inte säkert hur mycket hon har gått vidare...
Grejen är att om du INTE kollar läget med henne så kommer tankarna på hur det eventuellt kunde ha gått om du gjort det att ta kål på dig. Då kommer du grubbla ihjäl dig över hur det kunde ha blivit. Blir du avvisad så kan du förhålla dig till det. Nu håller du dig själv på halster kanske helt i onödan.
Citera
2018-03-18, 16:04
  #75
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modersvea87
Hur mår du Jibez? Hur har det gått med den här andra tjejen? Jag tycker mig se var ditt intresse ligger, tror inte det blir bra att dra in några andra tjejer nu. Inte rättvist mot någon inblandad, så länge det finns så starka känslor kvar för exet.
Brukar förespråka ett clean cut men kan inte riktigt se något fel i att du hör av dig till henne och bara lite neutralt kollar hur hon har det.
Hon har fått lite distans nu, och du vet ju faktiskt inte säkert hur mycket hon har gått vidare...
Grejen är att om du INTE kollar läget med henne så kommer tankarna på hur det eventuellt kunde ha gått om du gjort det att ta kål på dig. Då kommer du grubbla ihjäl dig över hur det kunde ha blivit. Blir du avvisad så kan du förhålla dig till det. Nu håller du dig själv på halster kanske helt i onödan.

Det är tufft, när den enda tjejen man varit kär i kanske vill gå vidare. Svårt att släppa hon, så ja jag kanske ska höra av mig och kolla läget i alla fall, så jag inte går där och grubblar på vad som kunde ha hänt. Men jag vill inte verka desperat heller?

Jag kanske kan höra av mig och fråga hur hon har det och säga att man saknar att hänga med henne? Och lämna det där. Ska nog inte börja dra upp att jag vill fortsätta och att vi borde prova igen? Blir nog lite desperat.

Den andra tjejen gillar jag också, har haft svårt med andra tjejer dock. Har ställt in någon dejt, det går bara inte. Men den här andra tjejen funkar det bra att umgås med, det kanske är för att vi ändå känner varann lite efter 3 månader? Har dock svårt att visa riktiga känslor för henne och ge det en bra chans, håller en distans åt henne!
__________________
Senast redigerad av Jibez 2018-03-18 kl. 16:07.
Citera
2018-03-18, 16:29
  #76
Medlem
När det gått en månad så tycker jag inte alls att det är nån desperadovarning på det. Jag tror absolut att du kan göra så. Tänk att du bara kollar med en gammal kompis som du inte talat med på ett tag hur läget är nu för tiden. Ta inte upp något alltför personligt utan visa bara vänligt intresse, fråga hur hon haft det den här tiden. Med största sannolikhet blir hon i alla fall glad över att du bryr dig.
Försök att inte ha för stora förhoppningar. Bara känn av läget, se hur hon reagerar. Du kommer plåga ihjäl dig annars med tankar om hur det kunde ha gått "om bara". "Om" är bland de jobbigaste orden som finns. Ovisshet är alltid tyngre än ett klart besked, oavsett hur pruttigt beskedet är.
Citera
2018-03-18, 18:07
  #77
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modersvea87
När det gått en månad så tycker jag inte alls att det är nån desperadovarning på det. Jag tror absolut att du kan göra så. Tänk att du bara kollar med en gammal kompis som du inte talat med på ett tag hur läget är nu för tiden. Ta inte upp något alltför personligt utan visa bara vänligt intresse, fråga hur hon haft det den här tiden. Med största sannolikhet blir hon i alla fall glad över att du bryr dig.
Försök att inte ha för stora förhoppningar. Bara känn av läget, se hur hon reagerar. Du kommer plåga ihjäl dig annars med tankar om hur det kunde ha gått "om bara". "Om" är bland de jobbigaste orden som finns. Ovisshet är alltid tyngre än ett klart besked, oavsett hur pruttigt beskedet är.

Nä det är sant, börjar närma sig 5 veckor. Så då har jag gett det tid och distans. Jag ska slänga iväg ett sms och fråga hur hon har det och att jag tänkt på henne Så får hon ta det hur hon vill!

Okej det är nog bäst så som du säger, inga förhoppningar, bara visa att man bryr sig och se hur hon reagerar. För jag har insett att jag inte bara kan droppa detta och gå vidare, måste kolla läget först efter detta uppehåll, kanske se hur hon känner?

Återkommer sedan hur det går, tror jag ska ta det i veckan. Jag har aldrig varit kär förut så jag vet inte hur det är. Men tappar man sexlusten om det tar slut med någon man tycker om?

Andra tjejer jag varit med har inte tagit hårt på mig, givetvis har jag gillat dom men den där riktiga känslan har aldrig varit där, så jag vet inte hur det är.
Citera
2018-03-18, 18:45
  #78
Medlem
Ta det lugnt, ta det när du känner dig redo. Jag tror inte heller att du bara kan droppa det hela utan att ta reda på hur det skulle kunna gå. Hon verkar alldeles för viktig för dig.
Du kommer snart att känna hur landet ligger, om hon verkar avvisande eller inbjuder till något mer samtalande. Hur som helst behöver du ett besked. Du kommer må som en kamel med kolera ett tag om du åker på en nit, men då vet du i alla fall att du gjort allt du kan och då kan du jobba utefter det.
Man tappar sexlusten något fruktansvärt när det tar slut med någon man tycker om! I alla fall gör jag det. I det läget känns precis alla andra fel. De gånger jag försökt rebounda lite efter att ha varit hjärtekrossad (det kan ju trots allt vara ett sätt att känna sig lite ombrydd igen och slippa tänka ett tag) har det bara känts fel. Har känt mig nästan otrogen, varje cell i kroppen har skrikit att det är fel person. Allt kan kännas fel. Rätt som det är så påminner någon ställning om något som man gjort med exet och så är man gråtfärdig istället för något annat.
Citera
2018-03-18, 18:53
  #79
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modersvea87
Ta det lugnt, ta det när du känner dig redo. Jag tror inte heller att du bara kan droppa det hela utan att ta reda på hur det skulle kunna gå. Hon verkar alldeles för viktig för dig.
Du kommer snart att känna hur landet ligger, om hon verkar avvisande eller inbjuder till något mer samtalande. Hur som helst behöver du ett besked. Du kommer må som en kamel med kolera ett tag om du åker på en nit, men då vet du i alla fall att du gjort allt du kan och då kan du jobba utefter det.
Man tappar sexlusten något fruktansvärt när det tar slut med någon man tycker om! I alla fall gör jag det. I det läget känns precis alla andra fel. De gånger jag försökt rebounda lite efter att ha varit hjärtekrossad (det kan ju trots allt vara ett sätt att känna sig lite ombrydd igen och slippa tänka ett tag) har det bara känts fel. Har känt mig nästan otrogen, varje cell i kroppen har skrikit att det är fel person. Allt kan kännas fel. Rätt som det är så påminner någon ställning om något som man gjort med exet och så är man gråtfärdig istället för något annat.

Yes jag ska ta det när det känns rätt. Så jag får se sen hur hon reagerar, tror hon skulle bli glad, men sen kanske det inte leder till något, men då vet jag i alla fall att det är helt över.

Okej då är jag inte ensam om att känna det. Vill inte ens ha sex. Hade nån dejt förra veckan, det var trevligt en stund men sen blev jag bara ledsen. Kanske måste ha ett break. Känns som jag jämför alla andra tjejer med denna, och det finns ju ingen som henne så det är inte rättvist att göra så. Saknar henne och älskar hennes sätt att vara, så öppen, omtänksam och framåt.

Jag tror hon kommer ta paus från allt vad killar innebär, hon sa själv att hon behövde fokusera på sig. Med jobb, vänner, familj och plugg. Hon är en sån där tjej som är reserverad när det gäller killar, sex och förhållanden. Jag var den enda hon legat med sen hennes förra ex, som det tog slut med för 3 år sen (då var hon singel över 1 år innan hon träffa mig). Så under den perioden låg hon inte med någon, väldigt restriktiv när det gäller sånt. Även fast hon har många killar efter sig.

Känner mig ändå privilegierad som fick komma henne så nära, och få henne att öppna upp sig. En dag sa jag åt henne att jag märkte att det var något, att hon alltid kan lita på mig oavsett vad och allt hon säger till mig stannar hos mig. Då berättade hon saker hon aldrig berättat för någon tidigare, så hon borde ha känt något för mig? Och varit trygg med mig?

Tack för att du tar dig tid att skriva
__________________
Senast redigerad av Jibez 2018-03-18 kl. 19:00.
Citera
2018-03-18, 20:37
  #80
Medlem
Ta fasta på det hon sa om att hon behövde fokusera på sig själv. Tänk att hon har haft fullt upp med vänner, jobb och plugg. Det finns ingen anledning att pina dig med några tankar om vilka killar hon träffat eller inte träffat sedan det tog slut. Håll fast vid tanken att hon faktiskt brukar vara restriktiv med sådant. Annars brukar tanken på ens ex tillsammans med någon annan få en att vilja både dö och döda.
Du har garanterat varit en viktig person för henne. Hon har öppnat sig för sig och visat att hon litat på dig. Du ska känna dig privilegierad. Ni har delat något grymt fint och hur det än slutar så har du det. Det kommer svida som attan om det slutar illa, men med tiden kommer det vara vackra minnen istället för smärtsamma.
Det är bra att du ändå vågar dig ut och försöker dejta lite, stänga in sig är ju sällan en bra strategi, men känns det fel så strunta i det tills du vet hur det ser ut att bli. Du måste vara ärlig och rättvis både mot dig själv och mot potentiella dejter.
Ingen orsak! Kan jag bidra med några tankar i en tuff stund så gör jag det gärna.
Citera
2018-03-19, 18:12
  #81
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modersvea87
Ta fasta på det hon sa om att hon behövde fokusera på sig själv. Tänk att hon har haft fullt upp med vänner, jobb och plugg. Det finns ingen anledning att pina dig med några tankar om vilka killar hon träffat eller inte träffat sedan det tog slut. Håll fast vid tanken att hon faktiskt brukar vara restriktiv med sådant. Annars brukar tanken på ens ex tillsammans med någon annan få en att vilja både dö och döda.
Du har garanterat varit en viktig person för henne. Hon har öppnat sig för sig och visat att hon litat på dig. Du ska känna dig privilegierad. Ni har delat något grymt fint och hur det än slutar så har du det. Det kommer svida som attan om det slutar illa, men med tiden kommer det vara vackra minnen istället för smärtsamma.
Det är bra att du ändå vågar dig ut och försöker dejta lite, stänga in sig är ju sällan en bra strategi, men känns det fel så strunta i det tills du vet hur det ser ut att bli. Du måste vara ärlig och rättvis både mot dig själv och mot potentiella dejter.
Ingen orsak! Kan jag bidra med några tankar i en tuff stund så gör jag det gärna.

Ja exakt, hon behöver det. Sen kände hon en press från alla håll, och sen kom då jag och var hyfsat på. Det blev för mycket antar jag. Så ska ha det i åtanke när jag hör av mig. Bara fråga hur hon haft det senaste tiden och hur allt går för henne. Inte börja ställa några "krav" eller frågor om oss. Utan bara lämna det där, så får det självmant komma från henne sen ifall hon vill träffas?

Jag ska nog ta det lugnt med andra tjejer ett tag framöver. Och som du säger, hon öppnade sig oerhört mycket för mig, mer än till någon annan. Det värdesätter jag högt. Måste tänka på allt fint vi haft ihop, och vi är inte osams på nåt vis.
Citera
2018-03-19, 18:18
  #82
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jibez
Fortfarande ingen kontakt. Nu har det gått 1 månad sen vi ens hördes av. Känns som hon inte bryr sig? Jag har fortfarande inte kunnat släppa detta helt, går dock inte runt och tänker på det jämt, men det kommer stunder. Har även uppstått ett dilemma med en annan tjej samtidigt.

Funderar väl på kanske höra av mig snart och fråga om allt är bra med henne, men jag vet inte än. Hon verkar ha glömt och gått vidare, fast det är ju bara spekulationer från min sida.

Jag förstår dock henne varför hon behövde ett break, få tid att fokusera på sig själv och fundera på vad vi hade kanske. Jag tror det blev för mycket och vi båda blev stressade av relationen. Men nu känner jag mig nöjd och lugn och tror det skulle fungera mycket bättre, är det något värt att ta upp med henne? Att man förstår hela grejen nu och vet vad som var fel?
Hon kommer inte respektera dig om du söker kontakt.

Ifall du gör det kommer hon kanske svara, men hon kommer se ner på dig i hemlighet. Hon kommer bossa runt dig i några månader tills hon överger dig för någon annan som hon kommer att vara seriös med. Du kommer stå där med kuken i handen och sörja din förlorade tid.
Citera
2018-03-19, 18:24
  #83
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Hon kommer inte respektera dig om du söker kontakt.

Ifall du gör det kommer hon kanske svara, men hon kommer se ner på dig i hemlighet. Hon kommer bossa runt dig i några månader tills hon överger dig för någon annan som hon kommer att vara seriös med. Du kommer stå där med kuken i handen och sörja din förlorade tid.

Jag gillar ändå din input, för jag tror även du har rätt. Det är därför jag tvekat att ta kontakt. Jag kan bli den där "desperata" svaga killen. Ja det är inte lätt detta!
Citera
2018-03-19, 18:30
  #84
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jibez
Jag gillar ändå din input, för jag tror även du har rätt. Det är därför jag tvekat att ta kontakt. Jag kan bli den där "desperata" svaga killen. Ja det är inte lätt detta!
Gjorde så mot en tjej, till slut veknade hon och skrev till mig först. Lita på mig.

Bättre att vara singel än en liten hund i koppel. Ingen respekterar en liten jycke i snöre som lyder minsta vink.

Du har min respekt, inte många som klarar att hålla sig ifrån lockelsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback