Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 18:41
  #253
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
https://www.washingtonpost.com/news/...=.fce21ecb26bd

Du kan även försöka svara på varför brotts- och könssjukdomsnivåerna i fattiga sydöst-asiatiska länder är krafigt lägre än i Afrikanska länder av samma fattighetsnivåer.

T ex, Kenya vs Kambodja (Kenya har HÖGRE bnp/capita än Kambodja, även mer än 3ggr högre ren BNP, Kambodja är FATTIGARE än Kenya)

Kenya HIV: "Adult HIV prevalence is estimated to have fallen from 10 percent in the late 1990s to about 6.1 percent in 2005"

Kambodja: The prevalence of HIV/AIDS in Cambodia is among the highest in Asia. Although Cambodia is one of the poorest countries in the world... Between 2003 and 2005, the estimated HIV prevalence among Cambodian adults aged 15 to 49 declined from 2.0 percent to 1.6 percent

Kan jämföra brottsligheten i länderna också när jag väl är igång, detta var ju intressant, tar enbart mord-statistiken eftersom jag hittade en enkel lista på Wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._homicide_rate

Kenya: 5.75 mord per 100 000 invånare (jösses, jag tog Kenya som ren slump, och de är nummer 6 på listan, lol)

Kambodja: 1.84 mord per 100 000 invånare (plats 120 på listan)

Sverige som referens: 1.15 mord per 100 000 invånare (plats 175 på listan)

Slutsats: Fattigdom är absolut inte förklaringen. Fattigare asiatiska länder har lägre halt av HIV och mord än rikare Afrikanska länder.

Jösses.

Nej, det är väl självklart att det finns mer faktorer än fattigdom som spelar en roll. Jag har inte påstått att fattigdomen är den enda faktorn.

Anledningen till att HIV är mer spridd i Afrika än fattiga länder i Asian beror också det på många saker. Bland annat att Afrikanska män är mer benägna till att mer långvariga relationer samtidigt, därav ökar smittrisken. http://discovermagazine.com/2004/feb...orse-in-africa

Du borde snarare fokusera på att försöka få fram en legitim studie som stödjer dina egna åsikter. Det kommer bli svårt – det finns inte.
Citera
2018-03-10, 18:48
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Jösses.

Nej, det är väl självklart att det finns mer faktorer än fattigdom som spelar en roll. Jag har inte påstått att fattigdomen är den enda faktorn.

Anledningen till att HIV är mer spridd i Afrika än fattiga länder i Asian beror också det på många saker. Bland annat att Afrikanska män är mer benägna till att mer långvariga relationer samtidigt, därav ökar smittrisken. http://discovermagazine.com/2004/feb...orse-in-africa

Du borde snarare fokusera på att försöka få fram en legitim studie som stödjer dina egna åsikter. Det kommer bli svårt – det finns inte.

Så allt detta handlar om att du har en egen agenda, ej är intresserad av att lära dig något eller ändra din synpunkt och därmed är blind för fakta och statistik.

Du ber om A, du får A och säger "nää, det skulle behövas B med för att bevisa det". Du får då B och säger "nää, utan C så köper jag inte det". Du får C och säger då "Nej men så är det inte".

Antingen tar du till dig den fakta och statistik som finns eller så slutar du att uttala dig angående ämnet. Du vet att du behöver inte hata Afrikaner trots allt det som jag skrivit, va? Det är inget krav, men att säga att de inte är mer våldsamma, mer kriminella och inte har långt högre halter av könssjukdomar (eller att allt detta beror på ekonomi), det är att ljuga.
Citera
2018-03-10, 20:45
  #255
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Så allt detta handlar om att du har en egen agenda, ej är intresserad av att lära dig något eller ändra din synpunkt och därmed är blind för fakta och statistik.

Du ber om A, du får A och säger "nää, det skulle behövas B med för att bevisa det". Du får då B och säger "nää, utan C så köper jag inte det". Du får C och säger då "Nej men så är det inte".

Antingen tar du till dig den fakta och statistik som finns eller så slutar du att uttala dig angående ämnet. Du vet att du behöver inte hata Afrikaner trots allt det som jag skrivit, va? Det är inget krav, men att säga att de inte är mer våldsamma, mer kriminella och inte har långt högre halter av könssjukdomar (eller att allt detta beror på ekonomi), det är att ljuga.

Är du dum i huvudet?

Jag bad om en legitim studie som visade att svarta är mer våldsamma, mer kriminella grundat på deras hudfärg, deras genetiska förutsättningar. Du har inte gett mig en sådan din imbecill.
Citera
2018-03-10, 21:03
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Är du dum i huvudet?

Jag bad om en legitim studie som visade att svarta är mer våldsamma, mer kriminella grundat på deras hudfärg, deras genetiska förutsättningar. Du har inte gett mig en sådan din imbecill.

Du avfärdar varje studie jag kan ge som "rasistisk", och sedan blundar du för all officiell statistik jag ger som säger exakt samma sak som studien (eller vilken annan studie som helst jag hade kunnat ge).

Du är falsk, du är inte här för att argumentera ärligt, du är bara här för att driva en agenda.
Citera
2018-03-10, 21:12
  #257
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Du avfärdar varje studie jag kan ge som "rasistisk", och sedan blundar du för all officiell statistik jag ger som säger exakt samma sak som studien (eller vilken annan studie som helst jag hade kunnat ge).

Du är falsk, du är inte här för att argumentera ärligt, du är bara här för att driva en agenda.

Din statistisk visar bara att svarta bland annat begår mer brott, vilket jag inte motsätter mig, men det säger inte något om deras genetiska förutsättningar. Jag bryr mig inte om din studie är rasistisk, men den är pseudo-vetenskaplig.

Låt oss lägga det såhär: om du skulle varit född och levt i samma förhållanden som du har gjort nu i hela ditt liv. Dvs samma föräldrar, samma vänner osv osv... Enda skillnaden är att du skulle vara svart, påstår du att du då skulle vara mer benägen för våld?
__________________
Senast redigerad av EddieGein 2018-03-10 kl. 21:15.
Citera
2018-03-10, 21:33
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Din statistisk visar bara att svarta bland annat begår mer brott, vilket jag inte motsätter mig, men det säger inte något om deras genetiska förutsättningar. Jag bryr mig inte om din studie är rasistisk, men den är pseudo-vetenskaplig.

Låt oss lägga det såhär: om du skulle varit född och levt i samma förhållanden som du har gjort nu i hela ditt liv. Dvs samma föräldrar, samma vänner osv osv... Enda skillnaden är att du skulle vara svart, påstår du att du då skulle vara mer benägen för våld?

Det finns inga andra faktorer kvar att kontrollera för annat än genetiska, så mitt svar är ja, en afrikan som fötts och levt under exakt samma förutsättningar som mig själv hade haft en mycket större risk att vara våldsam än vad jag själv är. Detta är också en logisk utveckling av deras låga genetiska IQ-nivåer, lägre IQ-nivåer är förknippat med lägre impulskontroll och ökad benägenhet att bli kriminell.

Det finna inga bevis på att motsatsen gäller, och det finns en mängd bevis på att ovanstående gäller.
Citera
2018-03-20, 18:11
  #259
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag skrev ju precis det, att det är jag. Det var ju dock varken syftet eller frågan med tråden som jag önskade få besvarad.

När människor blir mördade så påverkar det samhället i helhet så jag tänker visst lägga näsan i blöt.

Du har alltså inget att tillföra för att lära mig förstå hur dessa kvinnor tänker?

Lyssna inte på sådana där människor. Dom är troll.
Citera
2018-03-20, 22:44
  #260
Medlem
Jag tror jag vet svaret på den frågan: För att unga kvinnor vet att svenska män väntar på dem. De har en slags trygghet i att veta att de kan ligga med hundra araber men ändå gifta sig och bilda familj med en svensk sedan. För att svensken väntar ändå. Även om hon skulle ha barn med sig så är det inget hinder.

Fan vi får skärpa oss med detta alla mina medsvenskar, och sluta acceptera sånt.
Citera
2018-03-20, 23:02
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Som kvinna vill jag ta den här diskussionen med er eftersom att ni annars lätt avfärdar den som skapad av "vita heterosexuella män".

En kvinna blev mördad av sin före detta pojkvän i Vällingby den 8 februari i år. Den före detta pojkvännen är svart.

Överallt ser jag svenska kvinnor i relation med afrikanska män och/eller män från mellanöstern. I den stockholmsförort där jag bor finns dessutom två svenska kvinnor som konverterat till Islam och numera går med slöja. Mina ögon blöder, vad håller ni på med?

För några år sedan diskuterade jag ämnet med en gambiansk kvinna. I hennes värld var det helt otänkbart att vara med en vit man. Hon fann helt enkelt ingen attraktion i en vit man, detsamma gällde hennes mörkhyade vänner. Inget rasistiskt låg bakom, hon ogillade inte vita män men kände helt enkelt ingen attraktion. Jag delade hennes åsikt men åt det motsatta hållet. Jag finner inte mörkhyade män attraktiva, inte heller män från mellanöstern.

Inte nog med det så är ju inte ryktet det bästa. Var och varannan dag läser man om kvinnor som blir mördade av sina icke svenska män. Om inte så flyr de för sina liv och oftast är det barn med i bilden.

Jag undrar varför ni inte värderar er själva och era liv högre? Vad är det som är så jävla spännande och intressant och som får er att äventyra era liv på detta sätt?

Jag vill inte höra saker som "man kan inte dra alla över en kam" och "alla är inte så" eftersom att det inte förändrar det faktum att ni riskerar era liv på det ena eller det andra sättet.

Förklara detta för mig en gång för alla. Vad är det ni ser som jag absolut inte kan se?


Som svensk tjej så står jag helt på din sida med allt detta, jag finner inte män med annat utseende än nordiskt som attraktiva öht, och även om jag skulle göra det så skulle jag nog aldrig våga riskera mitt liv på det sätt som många kvinnor gör idag.
Citera
2018-03-21, 08:29
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fialotta08
Som svensk tjej så står jag helt på din sida med allt detta, jag finner inte män med annat utseende än nordiskt som attraktiva öht, och även om jag skulle göra det så skulle jag nog aldrig våga riskera mitt liv på det sätt som många kvinnor gör idag.

En sund självbevarelsedrift, många män ratar också kvinnor som varit med negrer. Ni borde göra det samma gällande män. Vi ska ju ha jämställdhet så låt de som vill ha negrer sen hålla sig till negrerna.

Har en negerpolare jag hänger med, han får noll uppmärksamhet av kvinnorna men jag får en hel del, mest unga tjejer som jag inte skulle vilja ha dock. Jag försöker ösa över honom på dem och den vägen egentligen förstöra deras liv, men det går inte så bra.

Han är ingen våldsam person men vilken vit kille skulle vilja ha hans rester sen?

Det är en svår balansgång här i världen.
__________________
Senast redigerad av StupidMonkey 2018-03-21 kl. 08:32.
Citera
2018-12-09, 16:06
  #263
Medlem
Kärlek händer och den är blind, helt enkelt. Dessutom kan det ju finnas de som är födda i Sverige och t.ex har en svensk mamma och en utländsk pappa eller är adopterade.

Dock kan jag säga att jag inte skulle tänka mig att bli ihop med en troende muslimsk man. Kvinnosynen är för fjärran mig helt enkelt. Och även om det finns diverse svenska stolpskott (har råkat ut för dem själv och t.om haft ett par i min familj) också så tycker jag att svenska killar är förbaskat bra många gånger. Dock inte alla.
Citera
2018-12-09, 18:36
  #264
Medlem
Det är väl som att fråga män varför de väljer Thailändskor istället för svenska tjejer.
Det är svårt att få en svensk pojkvän, alla tjejer är inte 20-25 år gamla, barnfria, med rika föräldrar och smal kropp och vackert ansikte, de får alltså bara invandrare som raggar på dem.
Får man välja mellan kärlek och vara utan, så tror jag många väljer kärlek, speciellt om de vill ha barn.

Kan de även få en ung invandrare som tar hand om sin kropp och har nya kläder på sig, istället för att ta Anders som våldtog och mördade 10-åriga Helen, den typen av killar eller Nicklas Lindgren, samma typ eller någon som ser likadan ut som dessa och övriga thairesenärer, så är det väl förståligt.

Jag själv verkar endast attrahera invandrare och riktigt konstiga feta fula svenska killar, ovårdade aspergertyper med lika ovårdade kroppar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback