Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 12:46
  #1
Medlem
Wounderingtwos avatar
Som kvinna vill jag ta den här diskussionen med er eftersom att ni annars lätt avfärdar den som skapad av "vita heterosexuella män".

En kvinna blev mördad av sin före detta pojkvän i Vällingby den 8 februari i år. Den före detta pojkvännen är svart.

Överallt ser jag svenska kvinnor i relation med afrikanska män och/eller män från mellanöstern. I den stockholmsförort där jag bor finns dessutom två svenska kvinnor som konverterat till Islam och numera går med slöja. Mina ögon blöder, vad håller ni på med?

För några år sedan diskuterade jag ämnet med en gambiansk kvinna. I hennes värld var det helt otänkbart att vara med en vit man. Hon fann helt enkelt ingen attraktion i en vit man, detsamma gällde hennes mörkhyade vänner. Inget rasistiskt låg bakom, hon ogillade inte vita män men kände helt enkelt ingen attraktion. Jag delade hennes åsikt men åt det motsatta hållet. Jag finner inte mörkhyade män attraktiva, inte heller män från mellanöstern.

Inte nog med det så är ju inte ryktet det bästa. Var och varannan dag läser man om kvinnor som blir mördade av sina icke svenska män. Om inte så flyr de för sina liv och oftast är det barn med i bilden.

Jag undrar varför ni inte värderar er själva och era liv högre? Vad är det som är så jävla spännande och intressant och som får er att äventyra era liv på detta sätt?

Jag vill inte höra saker som "man kan inte dra alla över en kam" och "alla är inte så" eftersom att det inte förändrar det faktum att ni riskerar era liv på det ena eller det andra sättet.

Förklara detta för mig en gång för alla. Vad är det ni ser som jag absolut inte kan se?
Citera
2018-02-10, 12:49
  #2
Medlem
Jag är en ung man men svarar ändå. Du vet att många kvinnor är hjärntvättade va?
Citera
2018-02-10, 12:53
  #3
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag är en ung man men svarar ändå. Du vet att många kvinnor är hjärntvättade va?

Jag vet det och min man påstår att det beror på samma sak. Men blir man så pass masspsykos-hjärntvättad att man plötsligt finner någon attraktiv?

För min del så skulle jag aldrig ens pussa en man som jag inte fann attraktiv och absolut inte ha sex eller inleda en relation med. Och det yttre är såklart inte allt men inte ens personligheten finner jag attraktiv hos dessa människor, den skiljer sig ju på alla sätt från vår kultur och våra värderingar så vad är attraktivt med det?
Citera
2018-02-10, 13:01
  #4
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag vet det och min man påstår att det beror på samma sak. Men blir man så pass masspsykos-hjärntvättad att man plötsligt finner någon attraktiv?

För min del så skulle jag aldrig ens pussa en man som jag inte fann attraktiv och absolut inte ha sex eller inleda en relation med. Och det yttre är såklart inte allt men inte ens personligheten finner jag attraktiv hos dessa människor, den skiljer sig ju på alla sätt från vår kultur och våra värderingar så vad är attraktivt med det?

Men det är DU. Du verkar ha svårt att förstå att alla har olika preferenser. Lev ditt eget liv och sluta lägga näsan i blöt.
Citera
2018-02-10, 13:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag vet det och min man påstår att det beror på samma sak. Men blir man så pass masspsykos-hjärntvättad att man plötsligt finner någon attraktiv?

För min del så skulle jag aldrig ens pussa en man som jag inte fann attraktiv och absolut inte ha sex eller inleda en relation med. Och det yttre är såklart inte allt men inte ens personligheten finner jag attraktiv hos dessa människor, den skiljer sig ju på alla sätt från vår kultur och våra värderingar så vad är attraktivt med det?

Det kan finnas helt andra anledningar varför svenska kvinnor avfärdar både nationen och den svenska mannen. Det behöver just inte handla om attraktion. En hjärntvättad person gör oftast det någon annan vill än vad hon själv vill. Media har pumpat ut sublima meddelanden i flera år till unga kvinnor vad de ska tycka, gilla och attraheras av.


Det finns en anledning varför media och vinklade grupperingar riktar in sig så hårt på unga svenskor mer än pojkarna. Tänk också på att en kvinnas och hennes kropp fungerar som en portal för en helt ny ras samtliga aktörer (Media, Regering, Bankvärlden, näringslivet) vill se i en kommande framtid. En rotlös ras utan historia.


Det finns inget varken du eller jag kan göra åt dessa unga kvinnor. Det är liksom kört för dem.
Citera
2018-02-10, 13:04
  #6
Medlem
enkeltulipans avatar
Jag tycker inte jag ser fler par där mannen är utländsk än tvärtom?
Folk blir kära över hudfärgsgränser ibland, sånt händer, get over it.

Apropå kvinnan du nämnde som blev mördad av sin man. Hemskt tragiskt. Men det finns många fall där vita män mördar sin flickvän/fru också.
Citera
2018-02-10, 13:05
  #7
Medlem
För utländska män uppvaktar kvinnor, vilket inte svenska män gör.
För kvinnor känns det som att bara utländska män är intresserade av dem.

En svensk man är sur och kommer med en förolämpande eller taskig kommentar och detta kanske är raggning, vad vet jag, känns inte så iaf.
En utländsk ger komplimanger, vill bjuda på middag och visar intresse.
Vill man umgås med en mobbare eller någon som får en att må bra?

Jag misstänker att utländska män inte är så kräsna och de kan ragga, därav orsaken.

Kvinnorna du ser dem med är garanterat någon som svenska män ratar, antingen är kvinnan för ung, för gammal, för fet, har barn, är arbetslös.

Senaste kvinnan jag såg som gick i hand med en faktiskt riktigt snygg invandrare, var alldeles för fet för att vara en svensk mans smak, hon var söt, men väldigt överviktig. Hon såg väldigt lycklig ut med killen hon hittat.

Bland invandrare så kan man liksom få topp 1% fast man inte följer "mallen" medans bland svenskar så är det kanske en högljudd som verkar förståndshandikappad man har att välja på.
Citera
2018-02-10, 13:05
  #8
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Men det är DU. Du verkar ha svårt att förstå att alla har olika preferenser. Lev ditt eget liv och sluta lägga näsan i blöt.

Jag skrev ju precis det, att det är jag. Det var ju dock varken syftet eller frågan med tråden som jag önskade få besvarad.

När människor blir mördade så påverkar det samhället i helhet så jag tänker visst lägga näsan i blöt.

Du har alltså inget att tillföra för att lära mig förstå hur dessa kvinnor tänker?
Citera
2018-02-10, 13:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Jag tycker inte jag ser fler par där mannen är utländsk än tvärtom?
Folk blir kära över hudfärgsgränser ibland, sånt händer, get over it.

Apropå kvinnan du nämnde som blev mördad av sin man. Hemskt tragiskt. Men det finns många fall där vita män mördar sin flickvän/fru också.
Ja tänk den vita mannen som mördade sin asiatiska flickvän och kom med sjuka historier, kommer inte på vad han hette.
Större risk att bli mördad om man träffar en galning än om man träffar en invandrare, kanske därför vissa "ensamma" killar blir bortsållade på tinder.
Citera
2018-02-10, 13:08
  #10
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Jag tycker inte jag ser fler par där mannen är utländsk än tvärtom?
Folk blir kära över hudfärgsgränser ibland, sånt händer, get over it.

Apropå kvinnan du nämnde som blev mördad av sin man. Hemskt tragiskt. Men det finns många fall där vita män mördar sin flickvän/fru också.

Det var precis det jag undanbad i trådstarten, ingen har påstått något annat. Det är ju dock dumt att inbilla sig att man inte utsätter sig för en högre risk om man blir tillsammans med en man utan liknande värderingar och åsikter.

Med det sagt så hoppas jag att det är underförstått att man som svensk kvinna löper större risk att bli tillsammans med en man utan liknande värderingar och åsikter om mannen inte är svensk.
Citera
2018-02-10, 13:12
  #11
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
För utländska män uppvaktar kvinnor, vilket inte svenska män gör.
För kvinnor känns det som att bara utländska män är intresserade av dem.

En svensk man är sur och kommer med en förolämpande eller taskig kommentar och detta kanske är raggning, vad vet jag, känns inte så iaf.
En utländsk ger komplimanger, vill bjuda på middag och visar intresse.
Vill man umgås med en mobbare eller någon som får en att må bra?

Jag misstänker att utländska män inte är så kräsna och de kan ragga, därav orsaken.

Kvinnorna du ser dem med är garanterat någon som svenska män ratar, antingen är kvinnan för ung, för gammal, för fet, har barn, är arbetslös.

Senaste kvinnan jag såg som gick i hand med en faktiskt riktigt snygg invandrare, var alldeles för fet för att vara en svensk mans smak, hon var söt, men väldigt överviktig. Hon såg väldigt lycklig ut med killen hon hittat.

Bland invandrare så kan man liksom få topp 1% fast man inte följer "mallen" medans bland svenskar så är det kanske en högljudd som verkar förståndshandikappad man har att välja på.

Förr var det ofta så att kvinnan var överviktig eller hade andra mindre attraktiva drag men så är det ju inte idag. De flesta jag sett ser ut som vem som helst och är inte oattraktiva på något sätt.

Sedan håller jag inte med dig om att svenska män inte uppvaktar. Jag har blivit uppvaktad av svenska män och är ingen 10-poängare.

Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Ja tänk den vita mannen som mördade sin asiatiska flickvän och kom med sjuka historier, kommer inte på vad han hette.
Större risk att bli mördad om man träffar en galning än om man träffar en invandrare, kanske därför vissa "ensamma" killar blir bortsållade på tinder.

Han heter Mats Alm och är ett exempel på en svensk man som mördat sin partner ja. Jag ber dig läsa inlägget jag skrev till personen du citerade då jag är för lat för att upprepa mig.
Citera
2018-02-10, 13:13
  #12
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Det var precis det jag undanbad i trådstarten, ingen har påstått något annat. Det är ju dock dumt att inbilla sig att man inte utsätter sig för en högre risk om man blir tillsammans med en man utan liknande värderingar och åsikter.

Med det sagt så hoppas jag att det är underförstått att man som svensk kvinna löper större risk att bli tillsammans med en man utan liknande värderingar och åsikter om mannen inte är svensk.

Jag tror inte du kan sträcka dig till "det är större risk att bli mördad om du är ihop med en invandrarman". Såfall får du visa statistik på det.

Men som sagt om jag ser bland folk jag känner så är det väldigt ovanligt att svenskar är ihop med "icke integrerade invandrare" (om vi inte snackar "importfruar"). Däremot de som är helt eller delvis uppvuxna i Sverige, men där är det ungefär lika många män som kvinnor.
Sen finns det väl ett litet antal kvinnor som just går igång på mörka män, precis som vissa män föredrar mörka kvinnor. Inga konstigheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback