Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-16, 14:58
  #13
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det tar några dagar, 3-6 dagar innan den värsta abstinensen sätter in. Och den är ju så satans långvarig med tanke på Stesolids sjuka halveringstid. Det är både bra och dåligt med den långa halveringstiden, den trappar ju som ut sig själv så det fysiska blir inte så plågsamt ( som t ex Xanor som är ett HELVETE att klippa rakt av. T.o.m livsfarligt) men det tar lång tid.
En lite dålig jämförelse men det är lite som att jämföra att sluta med Heroin kontra Buprenorfin. Heroinabstinensen är BRUTAL men ganska kort. Buprenorfin är inte alls lika intensiv men extremt utdragen

Jag förstår det, men detta är dag 5 och jag känner knappt någonting. Lite extra orolig, men det kan mycket väl vara pga att jag drack alkohol igår och eller min gamla vanliga ångest som spökar.

Finns det nån chans att jag kommer billigt undan, trots allt?
Citera
2018-02-16, 15:45
  #14
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag förstår det, men detta är dag 5 och jag känner knappt någonting. Lite extra orolig, men det kan mycket väl vara pga att jag drack alkohol igår och eller min gamla vanliga ångest som spökar.

Finns det nån chans att jag kommer billigt undan, trots allt?

Du har gått på doser 5-15 mg dagligen i 17 år va? Om du trappar ur det väldigt långsamt så kommer det att gå ganska smidigt. Stesolid finns i tabletter á 2 mg vilket är väldigt bra när man ska trappa ur.

Lycka till!
Citera
2018-02-16, 16:15
  #15
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Du har gått på doser 5-15 mg dagligen i 17 år va? Om du trappar ur det väldigt långsamt så kommer det att gå ganska smidigt. Stesolid finns i tabletter á 2 mg vilket är väldigt bra när man ska trappa ur.

Lycka till!

Nej, du tänker på TS. Jag har bara ätit daligen i ett par månader, dock regelbundet i flera år. Som sagt, dag 5 och känner mig bara lite extra orolig... Ingen som helst lust att ta Stesolid heller. Finner det märkligt men så klart positivt.
Citera
2018-02-26, 12:11
  #16
Medlem
Ola81s avatar
Den kommer smygande på diazepam men dom första kännbara örfilarna börjar komma fyra fem dagar efter sista dosen.
Citera
2018-03-06, 10:53
  #17
Medlem
Är nere på ynka 3mg stesolid nu/dag men undrar om man kan bryta helt nu och köra lyrica i lågdos några veckor för att slippa må uselt, skulle det funka?
Citera
2018-03-06, 11:30
  #18
Medlem
Flusons avatar
Klipp aldrig benso rakt av, speciellt inte om man ätit det i 17 år. Rent av livsfarligt.

3 dagar utan och du börjar få känningar skulle jag säga, efter 6-7 dagar är avtändning väldigt påtaglig och kan pågå i månader..
Citera
2018-03-06, 11:54
  #19
Medlem
Hur går det för henne nu?
__________________
Senast redigerad av Seua 2018-03-06 kl. 12:07.
Citera
2018-03-06, 12:06
  #20
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Alltså fortsätta trappa ner 3mg mot noll...?
Jo det är lång tid man ätit.
Ja, gå av långsamt. Finns guider på nätet om det blir rörigt.
Citera
2018-03-08, 19:47
  #21
Medlem
Nu är jag där som jag fasat över.. Ska först sluta med ziprasidon, vilket går uselt! Kan inte sova och får ångest... När detta är klart ska jag börja med stesolid igen. Läkaren föreslog åter två veckor sen bort.. Fattar inte! Hon lyssnar inte på mej. Ska på återbesök om 6 mån, antar att hon vill jag ska vara utan då.

Anledningen till att den ska bort är för att jag äter alldeles för mycket mediciner. Fluoxetine, voxra, lamotrogin (dom ska jag ha kvar) Men stesolid, imovane, attarax och ziprasidon ska bort.

Fick nyligen insatt lamotrigin och den har hjälpt mej mycket. Första gången på åratal som jag känner mej lugn och varit utan ångest i en längre period. Om jag fick bestämma skulle jag fortsätta ha det som jag har det just nu. Men min läkare är extremt bestämd och det är ingen ide´att man sätter sej emot..

Vet sedan jag senast tog bort stesolid att hela psykiatrin i denna stad resonerar på samma sätt. Obegripligt! Frågan är vad ska jag göra? Vart ska jag vända mej? Tänker om läkaren slutar skriva ut stesolid, då står jag där. Känner mej oroad inför detta...
Citera
2018-03-08, 20:45
  #22
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elena007
Nu är jag där som jag fasat över.. Ska först sluta med ziprasidon, vilket går uselt! Kan inte sova och får ångest... När detta är klart ska jag börja med stesolid igen. Läkaren föreslog åter två veckor sen bort.. Fattar inte! Hon lyssnar inte på mej. Ska på återbesök om 6 mån, antar att hon vill jag ska vara utan då.

Anledningen till att den ska bort är för att jag äter alldeles för mycket mediciner. Fluoxetine, voxra, lamotrogin (dom ska jag ha kvar) Men stesolid, imovane, attarax och ziprasidon ska bort.

Fick nyligen insatt lamotrigin och den har hjälpt mej mycket. Första gången på åratal som jag känner mej lugn och varit utan ångest i en längre period. Om jag fick bestämma skulle jag fortsätta ha det som jag har det just nu. Men min läkare är extremt bestämd och det är ingen ide´att man sätter sej emot..

Vet sedan jag senast tog bort stesolid att hela psykiatrin i denna stad resonerar på samma sätt. Obegripligt! Frågan är vad ska jag göra? Vart ska jag vända mej? Tänker om läkaren slutar skriva ut stesolid, då står jag där. Känner mej oroad inför detta...
Vill du ens sluta eller vad är grejen? Nu skriver du ju att du ska börja med diazepam igen om ett tag. Vad vill du egentligen? Om du inte vill sluta så ge upp med att tända av och sen kliva på, handla ditt knark på Internet som alla andra. Diazepam är både lätt att få tag på och väldigt billigt även utan kontakter. Eller vill du sluta på riktigt? Sluta klaga på läkaren, du låter mest som en gnällig missbrukare.
Citera
2018-07-12, 20:33
  #23
Medlem
sneervs avatar
Läst tråden och förstår att det är jobbigt att gå av detta. Har själv tagit 20mg om dagen i 7år men vill nog pröva att gå av dom, grejjen är förutom att jag får den för ångestdämpande så är det för muskelryckningar och darrningar vilket stess är guld för.

Vet att jag kanske måste fortsätta ta dom men är så trött på att vara bunden till allt som kommer omkring, kontakt med vården, ångesten att recepten måste komma rullande osv, ush så trött på det.

Vet ni nån bra icke beroende som kanske bara går att köpa direkt på apoteket för att få bort muskel och darrnings problemen? Fast det kanske är för mycket att hoppas på att det skulle finnas nått receptfritt mot sånt? Fick nån medicin för kanske 8-9år sen som jag inte minns namnet på som skulle hjälpa mot det, men då krampade händerna och allt bara ihop så det inte gick att röra sig normalt.

Vet att några kanske kommer säga men fråga din läkare osv, men grejjen är att benz är känsligt för dom att prata om av nån anledning, dom vill mest bara låta det rulla och inga diskussioner om det, jag har fått den känslan efter alla år. Så tar jag upp att jag vill sluta så klipper dom mig och jag skulle inte få tillbaka det om inget annat funka. Det jag är rädd för om den saken.
Citera
2018-07-13, 10:14
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Läst tråden och förstår att det är jobbigt att gå av detta. Har själv tagit 20mg om dagen i 7år men vill nog pröva att gå av dom, grejjen är förutom att jag får den för ångestdämpande så är det för muskelryckningar och darrningar vilket stess är guld för.

Vet att jag kanske måste fortsätta ta dom men är så trött på att vara bunden till allt som kommer omkring, kontakt med vården, ångesten att recepten måste komma rullande osv, ush så trött på det.

Vet ni nån bra icke beroende som kanske bara går att köpa direkt på apoteket för att få bort muskel och darrnings problemen? Fast det kanske är för mycket att hoppas på att det skulle finnas nått receptfritt mot sånt? Fick nån medicin för kanske 8-9år sen som jag inte minns namnet på som skulle hjälpa mot det, men då krampade händerna och allt bara ihop så det inte gick att röra sig normalt.

Vet att några kanske kommer säga men fråga din läkare osv, men grejjen är att benz är känsligt för dom att prata om av nån anledning, dom vill mest bara låta det rulla och inga diskussioner om det, jag har fått den känslan efter alla år. Så tar jag upp att jag vill sluta så klipper dom mig och jag skulle inte få tillbaka det om inget annat funka. Det jag är rädd för om den saken.

Magnesium, lindrar skakningar/tremor märkbart. Försökte hitta nån studie men hittar ingen nu, vet jag läst att det prövats kliniskt och gett märkbara resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback