• 30 361 online
  • 1 183 941 medlemmar
  • 61 191 263 inlägg
2018-02-09, 23:54
Medlem
pizzaslajsens avatar
För att göra en lång historia kort:

Har en god vän som under en längre tid jobbat som kock på en relativt stor skola i en typisk "svensk" förort. Han gillar inte muhammedaner och jag har märkt att hans hat blivit starkare och starkare för varje år som han jobbat på skolan och sett till skolans demografi och lokalisering så är man inte förvånad direkt.

Han har under en längre tid besudlat musselbarnens mat med grisblod, baconfett och andra typer fetter från grisen som han blandat i diverse såser, stuvningar etc.

Givetvis har detta varit roande speciellt med tanke på att många av mini-muhammedanerna uppskattar maten och tar mer än gärna två portioner. Det jag undrar över är vad som skulle kunna hända ifall han åker fast för det? Rimligtvis borde ju det sluta med sparken men finns det en möjlighet att han åker fast för något brottsligt?
Senast redigerad av pizzaslajsen 2018-02-09 kl. 23:56.
Citera
2018-02-10, 00:20
Medlem
Vad är det för en sjuk jävel?

Lämna barnen ifred för fan.
Citera
2018-02-10, 00:49
Medlem
Troligen inget brott. Dessutom är det tillåtet att äta haram enligt islam, om man blir tvingad till det, det inte finns något eller alternativ, eller om man gör det omedvetet. Din vän har alltså misslyckats med att trakassera barnen.
Citera
2018-02-10, 01:23
Medlem
Sqrbankens avatar
Svårt att inte få i sig gris. En journalist följde en gris öde och det visade sig att spårämnen nådde hela vägen fram till tandkräm. Ville langa källa men hittar inte upp den på fyllen

Hålla på anpassa lunchmenyn efter Islam är vedervärdigt men man behöver inte kasta ner exempelvis grisfett i måltiderna bara för att kan jag tycka.
Citera
2018-02-10, 02:23
Medlem
sommarlovs avatar
Musslor får inte äta gris med flit!
Det vill säga att de kanske blir lite upprörda men inte hijadsugna...
Citera
2018-02-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Alltså ta frågan på rätt sätt nu, jag gillar inte halal och jag gillar inte hur djuren slaktas.. min fråga har bara med själva utbudet att göra.

Svensk halal är dock ingenting att uppröras över om man är ok med övrig slakt. Enda skillnaden är att en Imam ber en bön för djuret innan slakt.
Citera
2018-02-10, 17:51
Medlem
pf10s avatar
I grunden anser jag inte att skolan ska vara en plats där man tar hänsyn till religiös vidskepelse och tvångstankar, men det ska heller inte vara en plats för aktioner likt denna. Gillar man inte invandringspolitiken och de regler som finns kring specialkost så ska frågan drivas politiskt. Därutöver är det oehört oprofessionellt att som kock i sin yrkesutövning medvetet missleda de som äter halal eller någon annan form av specialkost. Möjligen även straffbart om någon av de som intar kosten får reda på tilltaget.
Citera