Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 22:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangasuri
Det låter lite som att du agerar hennes skötare. Bryt inte ryggen utav dig.

En liten dutt i rätt riktning, låt henne sköta sitt, uppmuntra när hon kommer till dig och behöver det.

Diskret dask på ändan när hon står på löbandet och säg att hon är sexig när hon är svettig

Du skulle bara veta hur många gånger dagligen jag säger att hon är vacker, fin och sexig. Har givit henne komplimanger för en hel livstid. Har frågat rakt ut om jag tjatar ut det, men hon uppskattar det

Jag börjar inse att träningsplanerna vi hade och har måste komma igång. En aktivitet tillsammans, en hobby. Fan, vi har ju spenderat två shoppingtillfällen endast för att inhandla träningskläder. Skärpning på mig!
Citera
2018-02-10, 08:22
  #14
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Hon måste ta sig samman, ställ krav!

Ingen orkar med en latmask i längden.
Nu blir du utnyttjad och får känna dig ”god” men kommer inte att få några pluspoäng att ta med dig in i er eventuella framtid tillsammans.
Citera
2018-02-10, 08:31
  #15
Medlem
AX64s avatar
Det låter som att ni bägge är rätt unga. I unga år är många nedstämda och det är en grej liksom. Lyssnar hon på emo-musik så kanske du får bjuda på annat lite då och då så kanske hon skiner upp så småningom. Finns det inga skäl i hennes liv att deppa för egentligen så är det bara en attityd, livsstil eller vana att agera deppig.
Citera
2018-02-10, 09:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Hon måste ta sig samman, ställ krav!

Ingen orkar med en latmask i längden.
Nu blir du utnyttjad och får känna dig ”god” men kommer inte att få några pluspoäng att ta med dig in i er eventuella framtid tillsammans.

Jag tror att jag låter mig bli utnyttjad. Jag har väldigt lätt för att hamna i ett slags curling-beteende.

Tack för inlägg.
Citera
2018-02-10, 09:07
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Det låter som att ni bägge är rätt unga. I unga år är många nedstämda och det är en grej liksom. Lyssnar hon på emo-musik så kanske du får bjuda på annat lite då och då så kanske hon skiner upp så småningom. Finns det inga skäl i hennes liv att deppa för egentligen så är det bara en attityd, livsstil eller vana att agera deppig.

Gällande musik så lyssnar jag på DSBM och liknande, så kanske inte världens bästa!

Vi är strax över 20 båda två.

Jag anser inte att det finns några skäl mer än att hon inte känner sig till ro med sin situation just nu. Men när gör hon det? Det känns som att jag gång på gång tillfredställer hennes behov som sedan bara blir fler.
Citera
2018-02-10, 09:17
  #18
Medlem
Du säger du vill reda ut det, men det går inte att redas ut så länge hon är instängd i sig själv och inte öppen för det. Hur länge ska du försöka, tycker du inte du förtjänar bättre?

Sen att hon har det så bekvämt samtidigt som du sliter, och ändå beter sig som
hon gör är väldigt respektlöst mot dig. Du förser henne med tak över huvudet. Jag ser det hela som ett stort varningstecken. En depression är ingen ursäkt. Måste tyvärr kalla dig toffel av en högre grad här och av det jag kan läsa är du lätt utbytbar för henne.

Eftersom du skriver att du inte vill göra slut får du väl bära på denna plågan. Försök ställa lite ultimatum på henne. Eller är du en pussy som inte har några bollar till det?
__________________
Senast redigerad av BitBean 2018-02-10 kl. 09:20.
Citera
2018-02-10, 09:18
  #19
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsbc
Gällande musik så lyssnar jag på DSBM och liknande, så kanske inte världens bästa!

Vi är strax över 20 båda två.

Jag anser inte att det finns några skäl mer än att hon inte känner sig till ro med sin situation just nu. Men när gör hon det? Det känns som att jag gång på gång tillfredställer hennes behov som sedan bara blir fler.

Och hon, då det är hon som du frågar om?

Du får väl försöka ljusa upp tillvaron för er bägge, då hon säkerligen dras med dig ner om du omger dig med negativa saker. Nu menar jag inte att ni behöver lyssna på gladpop, fjanta runt i regnbågskläder och knulla iförda furrydräkter, men försök hitta något neutralt som ändå är upplyftande. Rätt dåligt exempel egentligen men då de faktiskt gör tillvaron roligare - skaffa ett husdjur som hon kan glädja sig åt?
Citera
2018-02-10, 09:28
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Du säger du vill reda ut det, men det går inte att redas ut så länge hon är instängd i sig själv och inte öppen för det. Hur länge ska du försöka, tycker du inte du förtjänar bättre?

Sen att hon har det så bekvämt samtidigt som du sliter, och ändå beter sig som
hon gör är väldigt respektlöst mot dig. Du förser henne med tak över huvudet. Jag ser det hela som ett stort varningstecken. En depression är ingen ursäkt. Måste tyvärr kalla dig toffel av en högre grad här och av det jag kan läsa är du lätt utbytbar för henne.

Eftersom du skriver att du inte vill göra slut får du väl bära på denna plågan. Försök ställa lite ultimatum på henne. Eller är du en pussy som inte har några bollar till det?

Jag är troligtvis en toffel av högsta grad, det förnekar jag inte.

Jag är den första hon någonsin vågat öppna upp sig för. Hon har inte haft något riktigt förhållande tidigare och hon har en rädsla för att bli sviken.

Det är just därför jag inte "har bollar" för att jag vill inte trigga igång henne.

Jag förstår dock att jag måste börja sätta ner foten.


Som sagt, att göra slut är inget alternativ, vi har det väldigt bra vid alla ljusa stunder och mindre bra mörka. Inget konstigt med det.

Men sedan att det oftast är mörka, det är det jag vill reda ut. Varför är det så?
Citera
2018-02-10, 09:30
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Och hon, då det är hon som du frågar om?

Du får väl försöka ljusa upp tillvaron för er bägge, då hon säkerligen dras med dig ner om du omger dig med negativa saker. Nu menar jag inte att ni behöver lyssna på gladpop, fjanta runt i regnbågskläder och knulla iförda furrydräkter, men försök hitta något neutralt som ändå är upplyftande. Rätt dåligt exempel egentligen men då de faktiskt gör tillvaron roligare - skaffa ett husdjur som hon kan glädja sig åt?

När jag lyssnar på min musik så gör jag det med hörlurar, likaså hon. Om vi spelar upp musik högt så brukar vi oftast ta soundtracks från olika filmer eller random 90-2000-tals låtar.

Vi skaffade en katt tillsammans för några veckor sedan. Hennes önskan. Det verkar hjälpa lite, men inte så mycket som jag hade hoppats på.
Citera
2018-02-10, 09:43
  #22
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsbc
När jag lyssnar på min musik så gör jag det med hörlurar, likaså hon. Om vi spelar upp musik högt så brukar vi oftast ta soundtracks från olika filmer eller random 90-2000-tals låtar.

Vi skaffade en katt tillsammans för några veckor sedan. Hennes önskan. Det verkar hjälpa lite, men inte så mycket som jag hade hoppats på.

Well, du verkar ju vettig åtminstone. Antingen är det något som tynger henne som du inte vet eller förstår, eller så gräver hon ner sig i dumheter i onödan. Tredje alternativet är att det har medicinska orsaker och då kan varken du eller hon göra så mycket utan ni får söka er till vården...
Citera
2018-02-10, 09:56
  #23
Medlem
Låter jobbigt för er båda. Som jag tolkar det finns de tendenser till depression osv. Finns det tecken på bipoläritet och/eller borderlinetendenser också? Jag känner igen mig så väl i din beskrivning iaf från mitt senaste förhållande. Spelade ingen roll hur mycket man ansträngde sig hon bara slöt sig inom sin bubbla allt mer och mer, ingen uppskattning öht trots allt man försöker med.

Tror detta kommer sluta med att du blir dränerad rent psykiskt och ekonomiskt om du ska vara den som hela tiden försöker få allt på rätt köl utan respons. Det är så lätt att dras med i den negativa sinnesstämning som omges av vissa, bor man tillsammans med en som uppvisar dessa symptom påverkas man helt enkelt.

Hoppas ni löser allt men jag tror jag gör dig en tjänst om jag säger att du måste tänka på dig själv i detta skede.
Citera
2018-02-10, 10:06
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Well, du verkar ju vettig åtminstone. Antingen är det något som tynger henne som du inte vet eller förstår, eller så gräver hon ner sig i dumheter i onödan. Tredje alternativet är att det har medicinska orsaker och då kan varken du eller hon göra så mycket utan ni får söka er till vården...

Tack.

Jag tror att hon gräver ner sig i dumheter. Grejen är att hon inte verkar vara tillfredsställd i den situation hon är i nu, trots att de flesta hade önskat att vara i den sitsen.

Vi har öppnat upp oss för varandra flera gånger då vi haft djupa samtal om hur vi mår och så. Vi har även lovat varandra att om det är något, prata om det!


Jag kan också må dåligt i perioder. Dock så brukar jag aldrig klaga eller bara lägga mig i soffan och sura en hel dag på samma sätt. Istället så håller jag det inom mig och sedan en dag så rinner bägaren över och jag får värsta breakdown. Detta är en svaghet på min sida, då jag måste bättra mig själv.

Hon däremot kan gå runt och vara sur och ledsen och sedan få en breakdown där hon blir ännu mer ledsen. Där är skillnaden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback