Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-02-12, 19:01
  #85
Medlem
När någon gör en skrattgubbe åt ens kommentar på Facebook att en säng med ordet puta (hur en kvinna ska uppvaktas till alla hjärtans dag) är det sämsta skämtet man hört och personen svarar med obscen gest och man frågar: Vad är poängen hora? Och personen kontrar med att det blir varning slash admin och man (eftersom man använder samma mailadress på flashback som Facebook) ifrågasätter om personen är moderator på Flashback också, och åker ut snabbare än blixten.

Det är då man förstår innebörden av, vit kränkt man.
Citera
2018-02-13, 12:51
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Den vita mannen är norm och besitter alla privilegier i samhället.
Du anser dig vara en fattig vit man utan privilegier. Tänk hur det är att vara en svart fattig man eller en vit fattig kvinna. Eller ännu värre, en svart fattig kvinna.
Förstår du hur andra ickenormmänniskor förtrycks på olika sätt i samhället?
När man påtalar detta så blir de vita männen arga.....och kränkta.


Den vita mannen är norm enbart som fysisk realitet, inte som en social konstruktion. Det tragiska med er marxistfeminister är att ni saknar en egen argumentation, ni har kopierat er retorik rakt av från Amerika som haft en sekelgammal negerpopulation som varit föremål för raslagar. Bara för 30 år sedan var negrer ett sällsynt samhällsfenomen i Sverige, det närmaste jag kom en neger i skolåldern var en nordafrikansk marockan.

Som jag tänker är det värre att vara en fattig vit man än en fattig svart man. En vit man är långt mer kreativ och kommer att kämpa längre för att skaffa sig en hederlig försörjning, en svart man kommer att påbörja en kriminell bana innan alla möjligheter är uttömda. Den vita mannen har en längre sträcka att vandra innan han börjar med kriminalitet, den svarta mannen kan intala sig att han är en heroisk erövrare, som vit måste man skaka av sig känslan av tillhörighet och begå brott mot sitt eget folk. Som vit ställs det större krav på att man ska skapa sig en etablerad tillvaro, som svart ställs det inga krav alls. En prydlig bajshög överträffar folks förväntningar på deras värdelösa livsforms skapelseförmåga.
Citera
2018-02-13, 14:30
  #87
Medlem
Så här:

En ärlig människa är svår att manipulera.

Ja, jag är kränkt. Hur kan man inte känna sig kränkt av alla idiotiska feminstiska påhopp?
Sluta kränka människor och håll er istället sakliga, djävla feminist-pack!
Citera
2018-02-13, 19:33
  #88
Medlem
"Vit kränkt man" kan man översättas till "Du kanske har rätt i sak, men du är vit och man därför har du fel per automatik".
Citera
2018-02-13, 21:09
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Privilegierna handlar om att man på olika sätt undviker förtryck. Detta möjliggör enklare högre position i samhället. Som vit man är du norm och undviker mer förtryck än annan valfri person i samma position. Börja tänk därifrån.
Svenskarna håller på att bli en historisk parentes - i Sverige. Du kommer snart att ha ditt MENA-paradis. Som svensk man är det lätt att bli kränkt med den framtiden i sikte. Vår plats på Jorden håller på att bli ett främmande, våldsamt samhälle fyllt av främlingar - och inte minst (inte alla) svenska kvinnor gör allt för att främja utvecklingen. En invasionsarmé kunde inte ha önskat sig en bättre utveckling; inte ett skott avlossat och en befolkning fylld av ideologiskt mischmasch och förvirring. Som svensk man ser jag mitt hem förloras samtidigt som häcklande idioter hejar på. Ord som "norm", "förtryck" och "vit" blandas vilt, utan vare sig sammanhang eller moral.
Citera
2018-02-14, 15:38
  #90
Medlem
Hon menade "lättkränkt vit man", ett uttryck som neofeminizter använder om män argumenterar på samma sätt som kvinnor gör för jämnan eller påtalar något icke jämställt till kvinnors fördel.
Citera
2018-02-14, 15:43
  #91
Medlem
Det är bara ett uttryck för att visa ens egna missnöje och direkt avundsjuka. Många kvinnor tror att vita män tar åt sig och känner sig kränkt av saker.

Kanske inte helt rätt då jag inte känner någon som gett uttryck för att vara kränkt. Däremot ser vita män många gånger sanningen och vad som händer. Samt väljer det som passar en själv bättre.
Vi har ändå väldigt många val i livet vi kan välja just för att vi är vita män och generellt mycket eftertraktade. Speciellt från Skandinavien då vi anses ha bra värderingar.

Dessa val har börjat missgynna svenska kvinnor då det finns mindre anledning för var dag att engagera sig i just svenska kvinnor. Och det är mest här man finner den starka ultrafeministiska ideologin i världen.
Därför krockar männens falnande intresse med kvinnornas missnöje som gror än mer utan att de förstår varför. Deras slutsats blir mest att den vita mannen är ännu ondare än man förut kunde konstatera.

Meanwhile, i vita mannens liv så går just livet vidare. Svenska kvinnor är en liten sketen minoritet på jorden så finns miljarder alternativ !

Varför skall vi berör oss med en hatkamp riktad mot just oss? Det är nog den fråga jag mest undrat över när just feministerna nu kommer och kräver att vi män skall föra deras hatkampanjer.
Skrattretande ens i tanken.

I realiteten är så klart inte alla svenska kvinnor ultrafeminister med kortklippt hår och fettvalkar som hänger djupare än Jabba the Hutt.
Men dessa aggressiva människor har besudlat många kvinnors tankegångar genom att normalisera sitt hat i någon godhetstecken.
Därför är många kvinnor "förvirrade" och står mitt emellan där man biologiskt känner att det ändå är nice att mannen betalar notan, men erfarenheten som byggts på sociala medier och propaganda säger tvärt om.
__________________
Senast redigerad av lespaul80 2018-02-14 kl. 15:47.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback