Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-29, 22:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hazaraproud
Hahahaha idioter finns överallt, en gång i tiden hade vi ett rikedom i vårt land, då sverige var helt täckt av is och det fanns inga liv. Snälla innan du skriver och kommenterar så börja läsa något vettigt källa... du vet/läst litet om bara historien om Djengiz Khan armé och skriver om en folkgrupp som har bott i afghanistan under tusental år. Beviset är Bamiyas buddah googla så får du se hur länge har Hazarer varit och bott där...
Kan du åka tillbaka till Iran och sluta stjäla våra skattepengar?
Citera
2020-07-31, 22:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Kan du åka tillbaka till Iran och sluta stjäla våra skattepengar?

Jag har ej möjlighet att åka tillbaka, annars skulle jag inte rest till Sverige. Jag vill gärna bo på mitt eget land men jag kan inte det pga. Oroligheter som finns där.

Hur vet du att jag har stulit skattepengar?
Har jag stulit skattepengar om jag har jobbat och jobbar nu som sjuksköterska???
Citera
2020-07-31, 22:43
  #15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hazaraproud
Jag har ej möjlighet att åka tillbaka, annars skulle jag inte rest till Sverige. Jag vill gärna bo på mitt eget land men jag kan inte det pga. Oroligheter som finns där.

Hur vet du att jag har stulit skattepengar?
Har jag stulit skattepengar om jag har jobbat och jobbar nu som sjuksköterska???

Hur länge har du varit i landet?
Citera
2020-08-01, 01:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hazaraproud
Jag har ej möjlighet att åka tillbaka, annars skulle jag inte rest till Sverige. Jag vill gärna bo på mitt eget land men jag kan inte det pga. Oroligheter som finns där.

Hur vet du att jag har stulit skattepengar?
Har jag stulit skattepengar om jag har jobbat och jobbar nu som sjuksköterska???
Är det krig i Iran där alla ni kommer ifrån? Nej, så kom inte med det argumentet. Ni kommer inte ens från Afghanistan.

Dessutom har massor av afghaner rest hem till sina familjer i Iran på semester. När man kommer till ett land och kostar 1 miljon i skattepengar per år som "ensamkommande" så anser jag att man har stulit skattepengar. Ni är inte flyktingar på riktigt. Våra föräldrar betalar för er som fattigpensionärer.
Citera
2020-08-01, 09:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Är det krig i Iran där alla ni kommer ifrån? Nej, så kom inte med det argumentet. Ni kommer inte ens från Afghanistan.

Dessutom har massor av afghaner rest hem till sina familjer i Iran på semester. När man kommer till ett land och kostar 1 miljon i skattepengar per år som "ensamkommande" så anser jag att man har stulit skattepengar. Ni är inte flyktingar på riktigt. Våra föräldrar betalar för er som fattigpensionärer.


Jag har varti och bott här i Sverige i 13 år, har utbildad mig på gymnasiet som CNC-operatör. Jobbat några år fick varsel, sökt fler ställe i där jag bodde, tyvärr fick jag ingen jobb. Så började jag jobba som vårdbiträden jobbade 3-4 år sen så utbildade jag mig till sjuksköterska och nu jobbar jag som sjuksköterska på ett äldreboenden.

Jag för bestämma vem jag är och det kan du inte säga att jag är inte från Afghanistan. Min föräldrar flyttade till Iran för 31 år sedan då jag var inte född alls. Jag känner mig inte heller som Iransk medborgare, eftersom där behandlas Afghaner som djur både av folk och statliga myndigheter. Skulle du välja återvända till ett land som knivhuggar dig och när du anmäller till polisen är det du som är skyldig inte iranien. Alla hazarer har rätt att bo i hela världen enligt regler och lagar som finns men tyvärr det inte följs av länder och regeringen.

Skulle du inte sakna din famjli och vänner när du är i ett helt nytt land ( du saknar riktiga vänner, du är helt ensam)?

Vad kostar ett barn att växa upp här i Sverigefrån 0-18 år, sjukvård, skolan, tandvård barnbidrag och allt annat, det kommer kosta enormt jämför en ungdom som kommer hit i ålder där han är redo för arbetsliv, tyvärr så många saknar utbildning eftersom i Iran tillåter inte. Så saknar de bara ett utbildning som kanske kostar ca 300 tusen kr då börjar de betala tillbaka och ger vinst till staten genom skatt.

Kriminalitet hos Hazarer är högt tycker ni, men vart har ni faktan?? det är bara skitsnack. Sen tycker jag att om du befann i en liknande situation som en Hazara skulle du lätt bli psykos eller ett psykisktillstånd där du lätt skada själv, andra eller begå någon brott.
Citera
2020-08-01, 13:59
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hazaraproud
Jag har varti och bott här i Sverige i 13 år, har utbildad mig på gymnasiet som CNC-operatör. Jobbat några år fick varsel, sökt fler ställe i där jag bodde, tyvärr fick jag ingen jobb. Så började jag jobba som vårdbiträden jobbade 3-4 år sen så utbildade jag mig till sjuksköterska och nu jobbar jag som sjuksköterska på ett äldreboenden.

Jag för bestämma vem jag är och det kan du inte säga att jag är inte från Afghanistan. Min föräldrar flyttade till Iran för 31 år sedan då jag var inte född alls. Jag känner mig inte heller som Iransk medborgare, eftersom där behandlas Afghaner som djur både av folk och statliga myndigheter. Skulle du välja återvända till ett land som knivhuggar dig och när du anmäller till polisen är det du som är skyldig inte iranien. Alla hazarer har rätt att bo i hela världen enligt regler och lagar som finns men tyvärr det inte följs av länder och regeringen.

Skulle du inte sakna din famjli och vänner när du är i ett helt nytt land ( du saknar riktiga vänner, du är helt ensam)?

Vad kostar ett barn att växa upp här i Sverigefrån 0-18 år, sjukvård, skolan, tandvård barnbidrag och allt annat, det kommer kosta enormt jämför en ungdom som kommer hit i ålder där han är redo för arbetsliv, tyvärr så många saknar utbildning eftersom i Iran tillåter inte. Så saknar de bara ett utbildning som kanske kostar ca 300 tusen kr då börjar de betala tillbaka och ger vinst till staten genom skatt.

Kriminalitet hos Hazarer är högt tycker ni, men vart har ni faktan?? det är bara skitsnack. Sen tycker jag att om du befann i en liknande situation som en Hazara skulle du lätt bli psykos eller ett psykisktillstånd där du lätt skada själv, andra eller begå någon brott.
För 13 år sen kom det väldigt få afghaner till Sverige. Då var det inte ett stort problem. Problemet uppstod när mer än 50 000 kom till Sverige 2013-2016. Då skapar det stora kostnader och problem. Även kriminalitet. Sverige var för 30-40 år sen ett land nästan helt utan kriminalitet. Idag är vi med marginal det mest brottsdrabbade landet i Europa i termer av skjutningar och sprängdåd. Det är inte acceptabelt. Vi måste vara stenhårda mot de kriminella och utvisa varenda person som begår ett brott.

Det finns miljarder människor i världen som lever under fattigdom och dåliga förhållanden. Det innebär inte att man har rätt att komma till Sverige. Om man är född i Iran så anser jag inte att man har rätt att komma till Sverige. Då är man inte en flykting, utan en ekonomisk migrant.

Med den nivå av invandring Sverige har haft de senaste 20 åren så ger vi bort vårt eget land. Invandrare kommer till slut att ta över Sverige. Det kan vi inte att accepteras. Sverige är ett fredsskadat land. Men allt fler svenskar inser nu vad som håller på att hända. Vi kommer inte acceptera att vårt land tas ifrån oss. Vi kommer inte att tolerera att kriminella tar över våra gator. Tiotusentals afghaner som har kommit till Sverige de senaste åren på falska grunder kommer att behöva åka tillbaka till Iran.
Citera
2020-08-01, 14:02
  #19
Avstängd
Mad monks avatar
Nej de är muslimer och följer lögnens fader Muhammed.
Citera
2020-08-01, 14:04
  #20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hazaraproud
Jag har varti och bott här i Sverige i 13 år, har utbildad mig på gymnasiet som CNC-operatör. Jobbat några år fick varsel, sökt fler ställe i där jag bodde, tyvärr fick jag ingen jobb. Så började jag jobba som vårdbiträden jobbade 3-4 år sen så utbildade jag mig till sjuksköterska och nu jobbar jag som sjuksköterska på ett äldreboenden.

Jag för bestämma vem jag är och det kan du inte säga att jag är inte från Afghanistan. Min föräldrar flyttade till Iran för 31 år sedan då jag var inte född alls. Jag känner mig inte heller som Iransk medborgare, eftersom där behandlas Afghaner som djur både av folk och statliga myndigheter. Skulle du välja återvända till ett land som knivhuggar dig och när du anmäller till polisen är det du som är skyldig inte iranien. Alla hazarer har rätt att bo i hela världen enligt regler och lagar som finns men tyvärr det inte följs av länder och regeringen.

Skulle du inte sakna din famjli och vänner när du är i ett helt nytt land ( du saknar riktiga vänner, du är helt ensam)?

Vad kostar ett barn att växa upp här i Sverigefrån 0-18 år, sjukvård, skolan, tandvård barnbidrag och allt annat, det kommer kosta enormt jämför en ungdom som kommer hit i ålder där han är redo för arbetsliv, tyvärr så många saknar utbildning eftersom i Iran tillåter inte. Så saknar de bara ett utbildning som kanske kostar ca 300 tusen kr då börjar de betala tillbaka och ger vinst till staten genom skatt.

Kriminalitet hos Hazarer är högt tycker ni, men vart har ni faktan?? det är bara skitsnack. Sen tycker jag att om du befann i en liknande situation som en Hazara skulle du lätt bli psykos eller ett psykisktillstånd där du lätt skada själv, andra eller begå någon brott.


Hur menar du med det? Har alla svenskar också rätt att bo i hela världen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback