• 28 052 online
  • 1 152 493 medlemmar
  • 59 625 124 inlägg
  • 1
  • 2
2018-02-09, 20:57
Medlem
Jag räknar inte med dem tjejerna som "offer", dem väljer att frivilligt sälja sina kroppar här i sverige mot betalning. Det är ett eget val dem har gjort.

Men varför tycks dem flesta ha glömt av en av dem mest viktiga delarna av reportaget (som inte uppdrag granskning tog upp sjävla).

Dem tjejerna är "rika" om man ska säga så, flera av dem drar in miljonbelopp.

Varför är man inte på dem gällande skatt. Hur kommer det sig att skatteverket är upp i röven på oss andra med minsta kronan, eller hoppar på Leif Östlings "vad får jag för pengarna" när dem här tjejerna helt kommer undan.

Om det är något som skatteverket borde jaga är det dessa miljonbelopp som förvunnit ur skattesystemet!

Vad tycker ni?
Citera
2018-02-09, 21:11
Medlem
cybergrodans avatar
Haha jävla pajas, källa på att tjejerna drar in ''miljonbelopp''?
Och dessutom till vilket pris? Risken att bli rånad, våldtagen, misshandlad och förnedrad varje gång man går till ''arbetet'', tror du på riktigt att det finns någon som VÄLJER det livet framför att ha ett normalt 7-4 jobb?
Citera
2018-02-09, 21:12
Medlem
Jellohs avatar
Det finns ingen gåvoskatt i Sverige? Tjejerna har legat frivilligt och fått presenter, om man skall beskatta så måste ju sex bli en tjänst som kan köpas, och det vet vi ju alla att det inte alls är.
Citera
2018-02-09, 21:14
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Och dessutom till vilket pris? Risken att bli rånad, våldtagen, misshandlad och förnedrad varje gång man går till ''arbetet'', tror du på riktigt att det finns någon som VÄLJER det livet framför att ha ett normalt 7-4 jobb?

Jag var prostituerad toyboy som ung kille, visserligen knarkade jag en del vilket diskvalificerar min egen agens enligt SJWs, men visst fan valde jag att sexarbeta om du frågar mig (vilket folk som du inte brukar göra). Gå och whiteknighta nån annanstans.
Citera
2018-02-09, 21:18
Medlem
Citat:

Är du dum i huvudet? Sure om man har någon rumänsk pimp som står runt hörnet och hotar om att döda dig, men dem tjejerna i det reportaget stod ju och skröt "i slutet är det jag som bestämmer om min kropp så det är jag som har vunnit och inte dem".

Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag var prostituerad toyboy som ung kille, visserligen knarkade jag en del vilket diskvalificerar min egen agens enligt SJWs, men visst fan valde jag att sexarbeta om du frågar mig (vilket folk som du inte brukar göra). Gå och whiteknighta nån annanstans.

Skönt att någon här som har varit prostituerad bekräftar detta.
Citera
2018-02-09, 21:18
Medlem
Ducadreams avatar
Det är inget liv att leva. Jag skulle inte kunna sälja min kropp och själ för pengar. Nopp.
Citera
2018-02-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är inget liv att leva. Jag skulle inte kunna sälja min kropp och själ för pengar. Nopp.

Nej, men vi pratar inte om dig, vi pratar om dem tjejerna i reportaget som FRIVILLIGT gjort det valet.
Citera
2018-02-09, 21:23
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream

Det finns ju många olika sätt att se på detta, jag sålde varken kropp eller själ, jag tog betalt för sex. Och det hade jag i en jävla massa på den tiden ändå, då kunde man ju lika bra ta betalt. Det känns faktiskt mer som om jag säljer min kropp och själ i mitt nuvarande jobb.

Och det blir riktigt farligt när du skall avgöra vems liv som är värt att leva, Hitler much?
Citera
2018-02-09, 21:29
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Det finns ju många olika sätt att se på detta, jag sålde varken kropp eller själ, jag tog betalt för sex. Och det hade jag i en jävla massa på den tiden ändå, då kunde man ju lika bra ta betalt. Det känns faktiskt mer som om jag säljer min kropp och själ i mitt nuvarande jobb.

Och det blir riktigt farligt när du skall avgöra vems liv som är värt att leva, Hitler much?

FÖR MIG är det inte värt att leva så, sedan är det ju givetvis upp till var och en. Mår du inte det minsta dåligt? Jag skulle PERSONLIGEN känna mig lite..... smutsig? Jag gillar sex också, men det skulle inte kännas rätt att det betalt för det. Gamla gubbar över min kropp. Nej tack.

Men det är bara min åsikt.
Citera
2018-02-09, 21:39
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Och varför ''valde'' du det då? Jo för det fanns sannolikt ingen annan utväg. Om du hade fått välja mellan att ha ett normalt jobb med säker inkomst mot att gå på gatan och sälja din kropp, vad hade du valt?
Citera
2018-02-09, 21:41
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skatt123
Är du dum i huvudet? Sure om man har någon rumänsk pimp som står runt hörnet och hotar om att döda dig, men dem tjejerna i det reportaget stod ju och skröt "i slutet är det jag som bestämmer om min kropp så det är jag som har vunnit och inte dem".
Du bör du läsa in dig på ämnet, för de allra flesta har nämligen en ''rumänsk pimp som står och väntar runt hörnet'', ytterst få människor som säljer sex i Sverige är utan hallick.
Citera
2018-02-09, 22:03
Medlem
Citat:
Du bör du läsa in dig på ämnet, för de allra flesta har nämligen en ''rumänsk pimp som står och väntar runt hörnet'', ytterst få människor som säljer sex i Sverige är utan hallick.

"allra flesta". Dem tjejerna gjorde det frivilligt för att dem inte orkade vakna upp till ett vanligt jobb.
Citera
  • 1
  • 2