• 24 605 online
  • 1 183 653 medlemmar
  • 61 166 807 inlägg
2018-02-09, 20:05
Medlem
En av mina sladduttagsfördelare gick sönder häromdagen och jag bestämde mig för att försöka fixa det själv. Jag skruvade då upp två skruvar för att jag den skulle delas sig på mitten. Ut trillade då något sorts kort grafikkort eller liknande. Har googlat lite och det som liknar kortet mest är denna bilden http://www.elinor.se/google-bygger-ai-hardvara.html/. Detta fick mig att fundera så jag kollade upp komponenterna till en normal sladdfördelare, men hittade inget som liknande det jag hittat.

Vad var det jag hitta? Själv får jag magkänslan att chippet var någon slags övervakningskomponent. Skulle det kunna vara så att företagen börjat övervaka oss och vad kan man göra fär att skydda sig?
Citera
2018-02-09, 20:27
Medlem
Ta högupplösta bilder på chipet. Fram- och baksida. Så kan vi nog reda upp vad det kan vara för något.

Jag tror knappast att dyra TPU är installerade i din sladduttagsfördelare. Inte minst med tanke på att TPU:n inte ens är till salu. Man kan endast hyra dem över internet i dagsläget. Det vore ett väldigt dumt drag ur ett affärsperspektiv.

TPU:n lär knappast användas för övervakning. Övervakning går att ordna bra mycket billigare.

Du är redan övervakad. Men inte via din sladduttagsfördelare. Och om du skulle vara det mer än någon annan av oss så fall skulle det väl vara om du är misstänkt för något och du är buggad. Men det har knappast med "AI" att göra
Senast redigerad av Daudodidi 2018-02-09 kl. 20:52.
Citera
2018-02-09, 21:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa977
En av mina sladduttagsfördelare gick sönder häromdagen och jag bestämde mig för att försöka fixa det själv. Jag skruvade då upp två skruvar för att jag den skulle delas sig på mitten. Ut trillade då något sorts kort grafikkort eller liknande. Har googlat lite och det som liknar kortet mest är denna bilden http://www.elinor.se/google-bygger-ai-hardvara.html/. Detta fick mig att fundera så jag kollade upp komponenterna till en normal sladdfördelare, men hittade inget som liknande det jag hittat.

Vad var det jag hitta? Själv får jag magkänslan att chippet var någon slags övervakningskomponent. Skulle det kunna vara så att företagen börjat övervaka oss och vad kan man göra fär att skydda sig?
Som sagt, pics or it didn't happen, och se till att det är seriösa bilder så du inte bara tar något från nätet. Lustigt att du inte redan gjorde det i trådstarten... Ange också vad det är för grenuttag (sladduttagsfördelare... eeeeh), tillverkare och modell.

Det lär vara ett grenuttag för fjärrstyrning och det borde du veta själv om du nu har köpt det själv.
Citera
2018-02-09, 21:27
Medlem
Trappa ner på rökat eller centralstimulerande, ingen orkar övervaka dig.
Citera
2018-02-10, 00:18
Medlem
Citat:
Som sagt, pics or it didn't happen, och se till att det är seriösa bilder så du inte bara tar något från nätet. Lustigt att du inte redan gjorde det i trådstarten... Ange också vad det är för grenuttag (sladduttagsfördelare... eeeeh), tillverkare och modell.

Det lär vara ett grenuttag för fjärrstyrning och det borde du veta själv om du nu har köpt det själv.https://www.google.se/url?sa=i&rct=j...18303201124949 Håller på att skruva isär mobilen och den verkar ha liknande komponenter. Vet inte om jag kommer våga skriva fler inlägg här...
Det var ett gigantiskt jävla grenuttag du måste ha. Varför i helvete köpte du det? Du menar alltså att man placerat ett moderkort inne i ditt grenuttag?

Och allt detta för övervakning? Låter lika klokt att placera ett kärnkraftverk i ett badhus för att driva bastun.

På vilket sätt menar du att detta liknar ett TPU?

Have fun! I frågan huruvida du borde skriva fler inlägg här så anser jag att du bör lyssna på din instinkt – don't. För vår skull.
Senast redigerad av Daudodidi 2018-02-10 kl. 00:25.
Citera
2018-02-10, 11:25
Moderator
Vi låter experterna på hemlig övervakning ta en titt på detta.

Fysik, matematik och teknologi: allmänt --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2018-02-10, 11:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Håller på att skruva isär mobilen och den verkar ha liknande komponenter. Vet inte om jag kommer våga skriva fler inlägg här...
Lär dig citera ordentligt, så svårt är det inte. Hur går det med bilden? Att en mobiltelefon innehåller kretskort är föga förvånande och din kompetens att avgöra vad som är vad ska du nog glömma. En mobiltelefon funkar självklart alldeles utmärkt för övervakning med de standardkomponenter som alla sådana innehåller, det behövs inga hemliga extrakretsar och ingen artificiell intelligens. Är det något du ska oroa dig för är det snarare att ointelligens redan har tagit över ditt hem.
Citera
2018-02-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Lär dig citera ordentligt, så svårt är det inte. Hur går det med bilden? Att en mobiltelefon innehåller kretskort är föga förvånande och din kompetens att avgöra vad som är vad ska du nog glömma. En mobiltelefon funkar självklart alldeles utmärkt för övervakning med de standardkomponenter som alla sådana innehåller, det behövs inga hemliga extrakretsar och ingen artificiell intelligens. Är det något du ska oroa dig för är det snarare att ointelligens redan har tagit över ditt hem.
Vad är det egentligen som hindrar t.ex. apple att kolla vad jag gör på dagarna? Känns som det börjar blir tydlig att något inte stämmer. Jag tog bort några delar som jag tyckte såg misstänkta ut ur min telefon och nu funkar den inte över huvud taget. Skulle det verkligen kunna vara en slump eller är dem gjorda för att sluta fungera när övervakningsutrustingen tas bort?
Citera
ai