• 30 798 online
  • 1 152 920 medlemmar
  • 59 645 472 inlägg
  • 1
  • 2
2018-02-09, 19:39
Medlem
rainbowias avatar
Är lite rörigt under OS med massor av tävlingar och dessutom så blir det en del krockar. Så en tråd där vi kan tipsa varandra vad som sker under dagen, vad man ej bör missa, för bästa möjliga planering.

https://www.tvmatchen.nu/vinter-os/

Imorgon fyra höjdpunkter.

8:15 damernas skiathlon
12:00 3000m skridsko damer
12:15 sprint skidskytte damer
13:35 backhoppning herrar

Som ni ser kör det ihop sig rejält från lunch och framåt. Blir troligen att kolla skridskon från start och när den tävlingen är slut antingen köra skidskyttet från början eller nu när jag tänker efter dra igång backhoppningen i livesändning. Så får man skärma av sig så man inte blir spoilrad med skidskyttet.

Någon som har koll på om man kan spola på ES-playern till start under pågående sändning (5an, 9an)?
Citera
2018-02-09, 21:05
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Vad händer imorgon hade varit en bättre rubrik
Jag lägger till damernas hockey, en nyckelmatch för att nå kvarten
8:40 Japan - Sverige
Citera
2018-02-09, 21:13
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Vad händer imorgon hade varit en bättre rubrik
Jag lägger till damernas hockey, en nyckelmatch för att nå kvarten
8:40 Japan - Sverige

Jo, idag är ditt förslag en bättre rubrik fast imorgon stämmer den. Sedan är väl några av oss i blandad tidzon så det kan vara förvirrande vilket som

Edit. man kan lägga (imorgon) inom parantes i rubriken för att förtydliga?
Senast redigerad av rainbowia 2018-02-09 kl. 21:15.
Citera
2018-02-09, 21:55
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Imorgon fyra höjdpunkter.

8:15 damernas skiathlon
12:00 3000m skridsko damer
12:15 sprint skidskytte damer
13:35 backhoppning herrar

Som ni ser kör det ihop sig rejält från lunch och framåt. Blir troligen att kolla skridskon från start och när den tävlingen är slut antingen köra skidskyttet från början eller nu när jag tänker efter dra igång backhoppningen i livesändning. Så får man skärma av sig så man inte blir spoilrad med skidskyttet.

Någon som har koll på om man kan spola på ES-playern till start under pågående sändning (5an, 9an)?

Du får inte glömma bort herrarnas short trackfinal på 1500 m. Semifinalerna är planerade till 12.21-12.37. Finalen går av stapeln 13.28.

För min del kommer jag börja med skidskyttet och försöka hinna se de sista paren av damernas skridsko. Sedan blir det finalen i short tracken innan backhoppningen.

Och man får inte glömma bort mixcurlingen - toppmatchen Kanada mot Ryssland börjar också 12.05...
Citera
2018-02-10, 08:10
Medlem
Vilka svenskar åker i resp gren då?
Hitta inte detta under länken men en väldigt bra lista över vad och när. Tackar
Citera
2018-02-10, 08:15
Medlem
Expressens lista för i dag är lite fylligare.

https://www.expressen.se/sport/os-20...g-10-februari/

Charlotte Kalla nu direk.
Dax stt gå upp alltså.
Citera
2018-02-10, 12:06
Moderator
Mogna-Meloners avatar
Tack rainbowia! En sådan här tråd behövs definivt under OS.

Ändrade rubriken, så den blev väldigt tydligt. Ifall rubriken inte uppskattas tar vi den diskussionen via PM.

/Mod

Citera
2018-02-10, 13:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jag är inte alls nöjd med tvmatchen.nu under OS, missar dom under växlingen mellan dagarna?

Hittade i alla fall denna som är väldigt enkel och tydlig, man behöver inte krångla till det mer än så här:
https://www.vinteros.se/program/
Scrolla ner en liten bit så är det en väldigt enkel och tydlig lista över dagens händelser.
Citera
2018-02-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Hittade i alla fall denna som är väldigt enkel och tydlig, man behöver inte krångla till det mer än så här:
Scrolla ner en liten bit så är det en väldigt enkel och tydlig lista över dagens händelser.

Tackar för den!
Citera
2018-02-10, 13:14
Moderator
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag är inte alls nöjd med tvmatchen.nu under OS, missar dom under växlingen mellan dagarna?

Tack, den var väldigt bra!
Citera
2018-02-10, 18:25
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Mycket fokus på damerna idag, imorgon blir mina fem höjdare på herrsidan
02:00 Snowboard Herrar Slopestyle final Mattsson
03:00 Alpint Herrar Störtlopp
07:15 Längdskidor Herrar Skiathlon Hellner, Halfvarsson, Richardsson, Burman
08:00 Skridsko Herrar 5000 m van der Poel
12:15 Skidskytte Herrar 10 km sprint Lindström, Samuelsson, Nelin, Ponsilouma/Femling
Citera
2018-02-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Mycket fokus på damerna idag, imorgon blir mina fem höjdare på herrsidan
02:00 Snowboard Herrar Slopestyle final Mattsson
03:00 Alpint Herrar Störtlopp
07:15 Längdskidor Herrar Skiathlon Hellner, Halfvarsson, Richardsson, Burman
08:00 Skridsko Herrar 5000 m van der Poel
12:15 Skidskytte Herrar 10 km sprint Lindström, Samuelsson, Nelin, Ponsilouma/Femling
Skiathlon blir den stora höjdpunkten i morgon. Men även skidskyttet och slopstyle blir kul, slopstyle om man orkar vara vaken.
Skridsko har vi väl inte haft någon som har kunnat utmana om topplatserna sedan Thomas Gustavssons dagar. Lite tråkigt att vi i Sverige inte har kunnat förvaltat dom framgångarna bättre och få fram fler och bättre åkare.
Citera
  • 1
  • 2