Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 19:11
  #1
Medlem
Hej,

Undrar som rubriken lyder, kan man bryta fettförbrännings kapslar?
Blir det samma effekt? Det är nämligen så att en kompis till mig har svårt och svälja tabletter så undrar om det fungerar.
__________________
Senast redigerad av lugnare 2018-02-09 kl. 19:14.
Citera
2018-02-09, 19:13
  #2
Medlem
GrejermedGreiders avatar
En kapsels funktion är att förhindra att magsyran demolerar innehållet innan det nått fram till destinationen, så nej. Lycka till!

//Göran
Citera
2018-02-09, 19:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrejermedGreider
En kapsels funktion är att förhindra att magsyran demolerar innehållet innan det nått fram till destinationen, så nej. Lycka till!

//Göran

Tack för svaret, Göran.
Citera
2018-02-09, 19:15
  #4
Medlem
Han får väl snorta det, då går det väl.

Men måste sticka in en fråga, varför äter personen dessa kapslar? Är dom från exempelvis dom stora svenska sidorna är det ju bara massa starka jävla kryddor och skit i. Krydda maten lite mer och sluta ät dom, även om det "känns" bra så är det ju mest placebo.
Citera
2018-02-09, 19:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Han får väl snorta det, då går det väl.

Men måste sticka in en fråga, varför äter personen dessa kapslar? Är dom från exempelvis dom stora svenska sidorna är det ju bara massa starka jävla kryddor och skit i. Krydda maten lite mer och sluta ät dom, även om det "känns" bra så är det ju mest placebo.

Jo, fast om du tittar innehållet bland dessa så är det saker som man inte får i sig annars, därefter är det därför man vill ha det, det dära lilla extra men jag förstår din synpunkt.
Citera
2018-02-09, 20:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Jo, fast om du tittar innehållet bland dessa så är det saker som man inte får i sig annars, därefter är det därför man vill ha det, det dära lilla extra men jag förstår din synpunkt.
Ge ett exempel? Vi kan inte "titta på innehållet bland dessa". Vi sitter bakom andra skärmar, förstår du.
Citera
2018-02-09, 20:11
  #7
Medlem
jpettersson1991s avatar
Fettförbränningspiller är bara att kasta i soptunnan, förutsatt att dessa är lagliga tillskott. Finns inga piller, förutom läkemedelsklassat eller dopingklassat, som fungerar i det avseendet. Den "effekten" som försäljarna påstår att det har är så ytterst marginell att det inte gör någon praktiskt skillnad.
Citera
2018-02-09, 22:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Jo, fast om du tittar innehållet bland dessa så är det saker som man inte får i sig annars, därefter är det därför man vill ha det, det dära lilla extra men jag förstår din synpunkt.

"det lilla extra"? Lättlurade människor
Citera
2018-02-10, 13:45
  #9
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hej,

Undrar som rubriken lyder, kan man bryta fettförbrännings kapslar?
Blir det samma effekt? Det är nämligen så att en kompis till mig har svårt och svälja tabletter så undrar om det fungerar.
Robert Tepper - No Easy Way out:
https://www.youtube.com/watch?v=rOXaPE6gklI

Sks du bränna fett, ja då är det enda som fungerar, kalori in och kalori ut (alltså kaloriunderskott). Allt annat är trams.

Fettförbränningskapslar kommer inte göra någon som helst skillnad om du snittar 5,000 kcal om dagen liksom.
Citera
2018-02-10, 15:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Robert Tepper - No Easy Way out:
https://www.youtube.com/watch?v=rOXaPE6gklI

Sks du bränna fett, ja då är det enda som fungerar, kalori in och kalori ut (alltså kaloriunderskott). Allt annat är trams.

Fettförbränningskapslar kommer inte göra någon som helst skillnad om du snittar 5,000 kcal om dagen liksom.

Helt otroligt. Första gången du skriver där jag inte vill dampa loss på dig. Inte ens i spelforumet kan du skriva något ordentligt även om man iaf slipper alla dina teorier om hampafrön.

+1 på ditt inlägg då det är kalorierna som är det viktiga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback