Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 17:43
  #1
Medlem
Kommer spendera 6 månader i Spanien från och med i höst. Jobbar mycket med Youtube, laddar ner musik och lägger upp videos. Telenor och jag tror även Tre har samma erbjudande att man kan få 60gb att använda både i Sverige samt utomlands. Men det låter så lite för att sitta varje dag och jobba med Youtube. Vad tycker ni?

Detta är ju det maximala jag hittat att någon erbjuder. Så om det inte funkar måste jag helt enkelt lösa det på annat sätt i Spanien.
Citera
2018-02-09, 20:21
  #2
Medlem
psflaxs avatar
Kan inte riktigt bedöma ditt behov men,
har liknande historik och ligger på mellan 100 och 200 Gb.
Citera
2018-02-09, 21:55
  #3
Medlem
Nikeniks avatar
Jag gick ifrån comhem 200Mb/s i lägenhet till mobilt bredband 100GB/månaden (flyttade ut på landet). Det var en omställning och jag behövde räkna antalet GB använda varje dag. Gick att surfa som vanligt med youtube, musik, sociala medier och nyheter, men inte se på film varje dag, en film varannan dag typ.

När det kommer till youtube går det ju sänka upplösningen på det man tittar på. Att titta i 480p är ju inte så hemskt ändå.
Om du gör egna filmer och behöver ladda upp dem i 4k eller liknande kan du ju göra filmerna på datorn och sedan lägga dem på ett usb och be en vän ladda upp dem eller göra det på jobbet/skolan/internet-café.

Har du obegränsat med pengar kan du ju alltid skaffa två abonnemang...
Citera
2018-02-10, 09:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik
Jag gick ifrån comhem 200Mb/s i lägenhet till mobilt bredband 100GB/månaden (flyttade ut på landet). Det var en omställning och jag behövde räkna antalet GB använda varje dag. Gick att surfa som vanligt med youtube, musik, sociala medier och nyheter, men inte se på film varje dag, en film varannan dag typ.

När det kommer till youtube går det ju sänka upplösningen på det man tittar på. Att titta i 480p är ju inte så hemskt ändå.
Om du gör egna filmer och behöver ladda upp dem i 4k eller liknande kan du ju göra filmerna på datorn och sedan lägga dem på ett usb och be en vän ladda upp dem eller göra det på jobbet/skolan/internet-café.

Har du obegränsat med pengar kan du ju alltid skaffa två abonnemang...

Funderade faktiskt på om man skulle göra den varianten att lägga videos:arna på en en usb sticka och ladda upp på annan dator med bättre internet uppkoppling.
Jag gör mina videos på datorn, och laddar upp på Youtube. Behöver inte kolla på film eller kolla på så mycket annat heller, förutom den musiken jag laddar hem från Youtube som används i mina videos.

Kan jag på något vis kolla hur många GB jag använder per dag med fast internet? Så kan jag ju på så vis räkna ut ifalll 60GB räcker.
Citera
2018-02-10, 11:07
  #5
Medlem
Se bara till att du verkligen får använda ditt mobila bredband utomlands så länge. Oftast är det bara tänkt att man ska kunna använda det under kortare perioder och inte som en ersättning för ett lokalt abonnemang.

Vart respektive operatör drar sina gränser vet jag ej, men det kan vara värt att dubbelkolla innan.
Citera
2018-02-11, 18:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Se bara till att du verkligen får använda ditt mobila bredband utomlands så länge. Oftast är det bara tänkt att man ska kunna använda det under kortare perioder och inte som en ersättning för ett lokalt abonnemang.

Vart respektive operatör drar sina gränser vet jag ej, men det kan vara värt att dubbelkolla innan.

Tack, det var bra att du sa det. Får ta och höra av mg till Tre och höra
Citera
2018-02-11, 21:40
  #7
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Kan jag på något vis kolla hur många GB jag använder per dag med fast internet? Så kan jag ju på så vis räkna ut ifalll 60GB räcker.

Networx kan du testa med.
https://www.softperfect.com/products/networx/
Citera
2018-02-12, 17:29
  #8
Medlem
Mailade Operatören Tre och dom har en begränsning på 4 månader utomlands. Så det fungerar inte ändå. Måste komma på något annat sätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback