Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-12, 03:29
  #37
Avstängd
.profiles avatar
Om man inte lägger sig på trådens nivå, blir det off-topic, så att tramsa mindre borde egentligen ge lika mycket varningar som att tramsa mer. Det finns "trams" och det finns "trams". Sådant som försöker dra ner bra trådar och sådant som försöker, ja det är onödigt att överdriva men iaf hålla sämre trådar uppe lite grann. En minskning i trams är lättare att dölja i elakhet, och det är svårare att rapportera och radera elakheter. En ökning i trams är ofta vänligt menad, leder till en öppnare diskussion och är väldigt lätt att ignorera.
__________________
Senast redigerad av .profile 2018-02-12 kl. 04:11.
Citera
2018-02-12, 12:22
  #38
Medlem
Returpappers avatar
Det är obegripligt hur olika trådarna modereras från ämne till ämne och från tråd till tråd. Från moderator till moderator. 1.03 kan betyda allt eller inget alls.
Som ny användare med få inlägg jämfört med de som gjort sig ett namn inom några specialområden och har gjort 10 000 inlägg.
Man blir på något sätt antingen oberörbar eller en spottkopp som ska sättas på plats av en moderator på mobbar humör.
Citera
2018-02-12, 18:27
  #39
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är obegripligt hur olika trådarna modereras från ämne till ämne och från tråd till tråd. Från moderator till moderator. 1.03 kan betyda allt eller inget alls.
Som ny användare med få inlägg jämfört med de som gjort sig ett namn inom några specialområden och har gjort 10 000 inlägg.
Man blir på något sätt antingen oberörbar eller en spottkopp som ska sättas på plats av en moderator på mobbar humör.
Är det helt obegripligt att olika saker diskuteras i olika delforum? Utöver namnen på forumen finns det också i de flesta fall ett allmänt meddelande som ger användarna en aning om var gränserna går. Du gick över den gränsen och gick medvetet in på vad som hanteras i andra delforum och ditt inlägg hanterades som det. Om det är mobbing för dig att inte få göra exakt som du vill så tycker jag synd om dig.
Citera
2018-02-13, 15:15
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag tycker det är väldigt onödigt att fylla på en tråd med OT/Trams baserat på att man själv tror det är en tråd som kommer att hamna i Papperskorgen. Moderatorerna blir tvungna att kolla igenom alla dessa inlägg eftersom de kan innehålla allvarliga regelbrott (likt 1.06) och det betyder alltså merarbete för dem. I värsta fall hamnar den inte ens i Papperskorgen utan fylls med smörja baserat på gissningar, även då måste moderatorerna gå igenom den.

Sen är det långt ifrån alltid som varningar delas ut för efterföljande OT/Trams, men moderatorerna har mandat att dela ut varningar för det om de så tycker.

När det gäller frågan om de mer kända användarna (eller troll vanligtvis) som huserat på forumet genom åren så är det inte svårare än att reglerna gäller för dessa också. Det går alldeles utmärkt att skriva både bra, roliga och intressanta inlägg i tusental utan att få en enda varning, det har vi många användare som levande bevis för.


admin5

Tack för ditt utförliga svar. Jag tänkte faktiskt inte på 1.06 och mer allvarliga regelbrott(även i juridisk mening). Det gör mina resonemang och mina förslag framstå som lite väl naiva och impulsiva.
__________________
Senast redigerad av Golv-Lars 2018-02-13 kl. 15:23. Anledning: Omformulering.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback