Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-02-13, 02:41
  #73
Medlem
arnold2k5s avatar
Något stämmer inte här.
Antingen söker du jobv du inte är kvalificerad, du är för knepig som person eller så ljuger du.

Att som högutbildad vit man i sverige inte kunma hitta ett jobb, om man är något sånär funtad, är tamefan en bedrift.

Känner en enda vit utbildad man utan jobb. Slår du upp asperberger på wikipedia lär dom fronta med hans ansikte.
Citera
2018-02-13, 11:44
  #74
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannawww
Man får hela tiden höra hur jävla priviligierad man är som vit man.
Många idioter kommer stämpla mig som både kvinnohatare och rasist
för att jag påpekar det här, men det skiter jag i.
Detta är verkligheten i Sverige idag och jag tänker inte hålla käft.

Sanningen är att jag inte får något jobb på grund av att jag råkade föddas
som vit heterosexuell man. En så kallad cis-man enligt er feminister.
Har säkert sökt massor av relevanta jobb för min utbildning och har varit
kvalificerad till alla. Har studerat i fem år på universitetet och nu dugger inte
min kompetens bara för att jag inte passar in i företagens mångfaldsbullshit.
Det är tydligen viktigare vad man har mellan benen eller vilken hudfärg man har
än vad man har innanför skallbenet.

Kan inte heller få enklare jobb för jag är överkvalificerad och arbetsgivarna tror
att jag ska dra så fort jag får ett bättre jobb. Dessutom går typ alla såna jobb till invandrare
så jag som svensk har inte en chans.

Får heller ingen hjälp av samhället heller. Lever på min familj och sparade pengar.
För om en vit, heterosexuell, man är fattig och utslagen så tycks denna solidariska vänsterregeringen tycka att han har sig själv att skylla, för man är så jävla ”privilegierad” och har
alla chanser att lyckas, men inte tagit till vara på dem.

Ni feminister som säger att män ska lyfta kvinnor, ta ett steg tillbaka och hålla käften
kan dra åt helvete. Ni är dumma i huvudet som inte kan se att även män kan ha det skit,
men det är ju säkert det ni vill.

Vet att ni kommer skriva "men åh en vit kränkt man" som ni feminister gör så fort
verkligheten inte stämmer överens med ert påhittade patriarkat. Patriarkatet har
inte hjälpt mig ett skit.

Nån mer med liknande erfarenheter? Hur gjorde ni för att lösa situationen?

1: Starta eget
2: Bli konsult
3: Anmäl dig till en rekryteringsfirma
Välj valfritt alternativ.

Lös problemet, sluta böla.
Citera
2018-02-13, 16:54
  #75
Medlem
FreeThinkers avatar
Sökt två jobb senaste året och blivit erbjuden båda tjänsterna. Högkvalificerade arbetsuppgifter.
Citera
2018-02-13, 17:00
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Sökt två jobb senaste året och blivit erbjuden båda tjänsterna. Högkvalificerade arbetsuppgifter.
Haha, sure. När du använder ordval som ”din dumma jävel” till synes oprovocerat, i andra trådar. Nog f-n är du kvalificerad alltid. Frågan är till vad.
SAOL går att låna på bibliotek.
Citera
2018-02-13, 17:04
  #77
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Haha, sure. När du använder ordval som ”din dumma jävel” till synes oprovocerat, i andra trådar. Nog f-n är du kvalificerad alltid. Frågan är till vad.
SAOL går att låna på bibliotek.

Kanslisvenska använder jag för interna memorandum på arbetet inte på flashback då jag inte försöker imponera på slödder genom att bajsa ut hela ordboken varannan mening.

(kul att du stalkar mig efter jag visade för världen att du är en mobbare som saknar självinsikten att märka det själv)
Citera
2018-02-13, 17:47
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannawww
Man får hela tiden höra hur jävla priviligierad man är som vit man.
Många idioter kommer stämpla mig som både kvinnohatare och rasist
för att jag påpekar det här, men det skiter jag i.
Detta är verkligheten i Sverige idag och jag tänker inte hålla käft.

Sanningen är att jag inte får något jobb på grund av att jag råkade föddas
som vit heterosexuell man. En så kallad cis-man enligt er feminister.
Har säkert sökt massor av relevanta jobb för min utbildning och har varit
kvalificerad till alla. Har studerat i fem år på universitetet och nu dugger inte
min kompetens bara för att jag inte passar in i företagens mångfaldsbullshit.
Det är tydligen viktigare vad man har mellan benen eller vilken hudfärg man har
än vad man har innanför skallbenet.

Kan inte heller få enklare jobb för jag är överkvalificerad och arbetsgivarna tror
att jag ska dra så fort jag får ett bättre jobb. Dessutom går typ alla såna jobb till invandrare
så jag som svensk har inte en chans.

Får heller ingen hjälp av samhället heller. Lever på min familj och sparade pengar.
För om en vit, heterosexuell, man är fattig och utslagen så tycks denna solidariska vänsterregeringen tycka att han har sig själv att skylla, för man är så jävla ”privilegierad” och har
alla chanser att lyckas, men inte tagit till vara på dem.

Ni feminister som säger att män ska lyfta kvinnor, ta ett steg tillbaka och hålla käften
kan dra åt helvete. Ni är dumma i huvudet som inte kan se att även män kan ha det skit,
men det är ju säkert det ni vill.

Vet att ni kommer skriva "men åh en vit kränkt man" som ni feminister gör så fort
verkligheten inte stämmer överens med ert påhittade patriarkat. Patriarkatet har
inte hjälpt mig ett skit.

Nån mer med liknande erfarenheter? Hur gjorde ni för att lösa situationen?

Såhär är det i det nya Sverige, det absolut värsta man kan vara är vit och man.
Vi blir ständigt utkvoterade i vårt eget land och all ondska i världen beror på oss. Fantastisk, lägg där till i att vi finner oss i det och är de mest produktiva medborgarna som får detta sjuka äckliga bygget Sverige att ens gå runt.
Raskrig tack.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback