Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 17:21
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Då får de åka tillbaka dit de kom ifrån då ön bara är öppen för kvinnokönet.

Ön är öppen för alla. Allemansrätten trumfar känslor.
Citera
2018-02-09, 17:24
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ön är öppen för alla. Allemansrätten trumfar känslor.

Jo men inte semesteranläggningen.

Dessutom så hatar män kvinnor. Varför skulle de vilja följa efter dem till en sådan ö? Njut av att sitta hemma i soffan för att dricka öl och fjärta istället.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-02-09 kl. 17:30.
Citera
2018-02-09, 18:05
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jo men inte semesteranläggningen.

Dessutom så hatar män kvinnor. Varför skulle de vilja följa efter dem till en sådan ö? Njut av att sitta hemma i soffan för att dricka öl och fjärta istället.

Det är en ö med stugor på. Hela ön är själva anläggningen. Således kan man knalla runt bäst man vill sålänge man inte uppehåller sig längre än ett dygn eller är för närgången.. Finland/Åland har t.o.m. bestämmelser som säger att du får töja på brygga upp till ett dygn. Sorry, allemansrätten råder inte feminazister på.
Citera
2018-02-09, 22:13
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jo men inte semesteranläggningen.

Dessutom så hatar män kvinnor. Varför skulle de vilja följa efter dem till en sådan ö? Njut av att sitta hemma i soffan för att dricka öl och fjärta istället.

Nja, snarare börjar vi tröttna på svenska kvinnor.
Hatet och destruktionen har ni som paradgren så åk till ön och lapa feministfitta och sätt på varandra med strapons. Inte mig emot, för världen är full av kvinnor som inget hellre vill än att leva ett traditionellt familjeliv.

Lycka till!
Citera
2018-02-09, 23:39
  #41
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är en ö med stugor på. Hela ön är själva anläggningen. Således kan man knalla runt bäst man vill sålänge man inte uppehåller sig längre än ett dygn eller är för närgången.. Finland/Åland har t.o.m. bestämmelser som säger att du får töja på brygga upp till ett dygn. Sorry, allemansrätten råder inte feminazister på.

Motsvarande enorma intresse bland svenska män för att landstiga på den fd östra rikshalvan har väl inte skådats åtminstone sedan kriget 1809.

Det blir en överraskning till sommaren för Kristina Roth när en massa manliga flashbackare gör an vid bryggan och strosar omkring på området och åtnjuter sin allemansrätt.
Citera
2018-02-09, 23:48
  #42
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en låt de kan spela på ön
Citera
2018-02-10, 02:54
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pille.de.Snopp
Nja, snarare börjar vi tröttna på svenska kvinnor.
Hatet och destruktionen har ni som paradgren så åk till ön och lapa feministfitta och sätt på varandra med strapons. Inte mig emot, för världen är full av kvinnor som inget hellre vill än att leva ett traditionellt familjeliv.

Lycka till!

Det skulle kanske finnas fler om ni inte såg dem som horor och parasiter.
Citera
2018-02-10, 03:39
  #44
Medlem
supremanics avatar
Jag tror allt att den där Benny är en riktigt smart jävel
-"Hörru Kristina, vore det inte en trevlig idé att göra en semesterort bara för kvinnor som vi kan driva?"
-"Jo, visst Benny, men varför är du så intresserad av just den inriktningen?!"
-"Jo, eh, alltså jag har ju alltid varit för feminism o så vettu Kristina!"
-"Nämen Benny det är ju helt fantastiskt! Vi ska verkligen skapa ett paradis bara för kvinnor här!"

"hehe jodu, och jävla va me fitta jag kommer få med på kuppen din gamla skata!"-tänker Benny för sig själv och skrattar
Citera
2018-02-10, 06:21
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Motsvarande enorma intresse bland svenska män för att landstiga på den fd östra rikshalvan har väl inte skådats åtminstone sedan kriget 1809.

Det blir en överraskning till sommaren för Kristina Roth när en massa manliga flashbackare gör an vid bryggan och strosar omkring på området och åtnjuter sin allemansrätt.

Javisst. Ett mycket lugnare och mindre ingrepp mot kvinnfolkets 'rätt' att få lufta känslor ostörda än t.ex. när Feministerna protesterade vilt utanför ett event i Univeristy of Toronto.
https://www.youtube.com/watch?v=mprqvuUS_Ho

I fallet Toronto var det en 'Men's Awareness Event' där man skulle dryfta mäns självmord och psykisk ohälsa och feministerna stod i rad utanför och bespottade dem. Finns många klipp på det. En man tog självmord efter det.

..meeeeen, det är klart. Det är ingenting mot att ha fräckheten att störa ett gäng snattertanter på en liten resort ö. Att ha mage att störa dem i deras vindrickande och fnitterfest..!
__________________
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2018-02-10 kl. 06:25.
Citera
2018-02-10, 08:09
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det skulle kanske finnas fler om ni inte såg dem som horor och parasiter.

De enda som ser horor som något negativt och smutsigt är ni feminister och era älsklingar muslimerna. Ni passar så bra ihop.
Citera
2018-02-10, 11:31
  #47
Medlem
Hahaha... Tur att de har Benny på plats i alla fall. Annars skulle det utbryta full panik när glödlampor måste bytas, när båtar ska förtöjas eller fel av andra tillika komplicerade uppgifter.

Och vad fan ska kvinnor prata om det inte finns män?
Citera
2018-05-06, 14:04
  #48
Medlem
Ördögs avatar
Om jag vore mansgris skulle jag saga att kvinnor ändrar åsikt lite väl snabbt, och inte är de vidare bra på att hantera motgångar heller. Kristina Roth tröttnade på byråkratin och ger hela idén om ingenmansön på båten.

Det blir ingen kvinnooas i Ekenäs skärgård - en förbannad Kristina Roth ger upp
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/...a-roth-ger-upp
Citat:
Den tysk-amerikanska entreprenören Kristina Roth har tröttnat på Finland och lagt ner sitt projekt att skapa en kvinnoö i Ekenäs skärgård - en oas där män är portförbjudna. Det skriver Kauppalehti på söndagen.
---
Roth säger till Kauppalehti att att hon satsat miljoner på projektet men byråkratin innebär enbart problem.

- Jag har fått usel betjäning av eldistributionsbolaget Caruna, jämställdhetsombudsmannen har bett om en utredning av projektet, jag har fått störande epost och tvingats anlita jurister, räknar Roth upp.

Hon berättar att hon faktiskt hade tänkt investera mer i Finland, i Lappland och i skärgården, men det blir inte av. Jag satsar på Karibien i stället säger hon.

- Där är man positivt inställd till nya ideer, och jag känner mig välkommen och man uppskattar det jag har åstadkommit. I Finland fattar man inte ens omfattningen av SuperShe-projektet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback