Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 22:23
  #757
Medlem
demondogpros avatar
Dom är helt klart mer lika "klona" än diazepam..

En mycket bra benzo, detta är något läkarna borde skriva ut till folk med vardagsångest.
bäst RC jag någonsin prövat, varför tror ni det tagit flera år att klassa dom?
Flualpra osv var ju bara rent skit som fuck upp en..

Den aktiva tiden på dom här är 4-6h. mindre en dia men du känner helt klart dig lugn när du vaknar
Citera
2018-11-11, 00:51
  #758
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
VILKET bullshit, dom funkar utmärkt att ta bort "uden" av ångesten som en av oss har.
Dom är svaga ja. Men dom funkar fint.

Citat:
Ursprungligen postat av demondogpro
Dom är helt klart mer lika "klona" än diazepam..

En mycket bra benzo, detta är något läkarna borde skriva ut till folk med vardagsångest.
bäst RC jag någonsin prövat, varför tror ni det tagit flera år att klassa dom?
Flualpra osv var ju bara rent skit som fuck upp en..

Den aktiva tiden på dom här är 4-6h. mindre en dia men du känner helt klart dig lugn när du vaknar

Alltså, är det ångest som gör att man inte sover så funkar de nog, de är rejält avspännande tycker jag. Man blir väldigt kroppslugn. Jag utgick kanske lite för mycket från mig själv. Jag kan inte sova vettigt för att jag inte kan sova. Visst har jag ångestproblematik men i mitt fall så är det inte ångest eller tankar som hindrar mig från att somna. Jag har bara en väldigt trög somnaknapp om man säger så.

Jag håller helt med att denna drog borde vara laglig medicin. Den känns rätt mycket snällare än många lagliga benso men funkar ändå just mot någon form av grundångest eller vad man ska kalla den för. Verkligen skitbra och som sagt snäll, tycker man blir rätt "normal" av den, inte hög. drogad eller för sänkt.

Flualprazolamen var mer knark om man så säger. Stark verkan. Det jag gillade med den var att den liknade en sömnmedicin. Slog till jävligt hårt. Men samtidigt svår att sluta med och med en drogig känsla. Skulle inte funka som laglig medicin. Inget att ta någon längre tid.

Jag känner oxo av den när jag vaknar. Jag bryter tyvärr ner mediciner väl sakta så kan uppleva mig trött när jag vaknar, därför tar jag dem riktigt tidigt på kvällen.

Det är synd att svensk sjukvård inte är intresserad av fler sorter benso, istället håller de på att ta bort. De har ju redan plockat bort några stycken för att man ska ha mindre lagligt val och få det svårare att få något som passar just ens egen kroppskemi.

Tycker det är jättesvårt att jämföra den med en annan medicin. Den ligger rätt nära klonazepam men ändå inte. Det lilla jag minns från Librium skulle jag nog vilja säga att den är mest lik den. Men den finns ju inte på marknaden längre och få som har provat.
Citera
2018-11-11, 08:40
  #759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zemp
Fick samma svar, dom var mer intresserade av att veta hur många jag hade fått då dom skickat fel antal.
Mvh
Även jag fick den nya helt overksamma batchen. De sa att jag va den första enda personen som klagat .Ang det felaktiga antalet så har det ju ingen betydelse om jag har 30 eller 40 ST overksamma tabletter.Lämnade urinprov va negativt efter ett intag av 10 ST tabletter dagen före . Så antar att de gula jag forskade med bara va bindmedel.
Citera
2018-11-14, 12:35
  #760
Medlem
TheLizardKing22s avatar
Nu när denna substans är klassad och den enda källan av verksamt MC torkat upp känner jag att mig manad att skriva ett par ord och ett avsked till den benso som i särklass varit den bästa benson och vardagsbenson för mig.

Först och främst får nämnas att det inte rör sig om någon vidare sömntablett eller mycket kraftig lindring av grov ångest.

För någon som inte lider av de ovannämnda i överdriven utsträckning är MC helt unik. Från att vara relativt apatiskt, asocial och ha negativt synsätt på livet, har MC givit mig handlingskraft, orken att delta i sociala situationer där jag annars inte hade medverkat och blåst liv i den där smått maniska inre glöden som tidigare endast legat och pyrt.

Till skillnad från andra RC-bensodiazepiner behåller du din personlighet och självkontroll påverkad av MC. Även alkohol och diverse andra substanser fungerar i kombination med MC (här åsyftas intag under kontrollerade och planerade former). Du slipper att vakna upp med en känsla av tomhet, ömhet, med minnesluckor och privilegiet att få höra av dina vänner hur dumt du betett dig.

Detta i kontrast till andra RC-bensos där i princip alltid kombination med alkohol eller i vissa fall enbart bruk av benson i fråga *host* flualprazolam *host* tenderar sluta med att något att det ovannämnda inträffar. Har haft turen att endast lindrigt skada mig vid dessa tillfällen.

För en gång skull hade jag förutseendet att bunkra upp på MC, innan både klassningen och tillgången av kvalitativa produkter upphörde.

Hatten av till en fantastisk benso som kanske inte passar alla, men som för mig och av denna tråd att döma varit ett livsförändrande inslag. Hoppas att ni andra som gynnats av MC haft samma förutseende att bunkra upp. Har ni inte det hoppas jag att ni lyckas hitta alternativ som får vardagen att gå ihop.

Nu är det bara att avvakta och se vilket hopkok som fyller hålet på marknaden, för det finns definitivt en marknad för RC-benso.

Vi väntar med spänning...

Ber om ursäkt om inlägget uppfattas som blödigt eller långdraget.

Puss och kram metyl-clonazepam!
Citera
2018-11-18, 02:43
  #761
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLizardKing22
Ber om ursäkt om inlägget uppfattas som blödigt eller långdraget.

Puss och kram metyl-clonazepam!

Helt OK för min del. Hejdå min gladochchillmotivationsmedusin!
Citera
2018-11-21, 07:11
  #762
Medlem
Mår fett dåligt över ett intag på 5mg på loppet utav 48 timmar. Det är bläcksvart. Med tanke på halveringstiden är det inte särskilt konstigt att känna sig dålig fem dagar efter hoppas jag?
Citera
2018-11-21, 08:10
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Mår fett dåligt över ett intag på 5mg på loppet utav 48 timmar. Det är bläcksvart. Med tanke på halveringstiden är det inte särskilt konstigt att känna sig dålig fem dagar efter hoppas jag?
Du borde inte känna dig dålig alls, 5mg är inte mycket. Kanske vanligt sjuk?
Citera
2018-11-21, 17:05
  #764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Du borde inte känna dig dålig alls, 5mg är inte mycket. Kanske vanligt sjuk?

Läste någonstans om dess oerhörda potens. Bara så lite som 0.1-0.2mg ska räcka. Att äta 5mg då verkar då varit overkill. Iaf haft at fyra dagar nu. Fick ta en xanor och känner mig som en människa, kändes ungefär som världens influensa annars..
Citera
2018-11-22, 14:17
  #765
Medlem
TheLizardKing22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Läste någonstans om dess oerhörda potens. Bara så lite som 0.1-0.2mg ska räcka. Att äta 5mg då verkar då varit overkill. Iaf haft at fyra dagar nu. Fick ta en xanor och känner mig som en människa, kändes ungefär som världens influensa annars..

Vilken batch fick gav dig ovannämnd effekt?

Osäker om vi skriver om samma substans här. Jag har intagit ca 40mg under loppet av 24 timmar och de enda biverkningarna (definieras som de effekter man inte eftersöker) var mild obalans och möjligen lite sluddrigt tal. Inget utöver vad man kan förvänta sig av ett stort intag i stort sett alla substanser som vi kallar bensodiazepiner.

Det du beskriver låter som något helt annat än vad som diskuteras i denna tråd.
Citera
2018-11-23, 00:29
  #766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLizardKing22
Vilken batch fick gav dig ovannämnd effekt?

Osäker om vi skriver om samma substans här. Jag har intagit ca 40mg under loppet av 24 timmar och de enda biverkningarna (definieras som de effekter man inte eftersöker) var mild obalans och möjligen lite sluddrigt tal. Inget utöver vad man kan förvänta sig av ett stort intag i stort sett alla substanser som vi kallar bensodiazepiner.

Det du beskriver låter som något helt annat än vad som diskuteras i denna tråd.

Haha!!
Clonozolam RC menade jag 😂

Är visst i fel tråd...
Citera
2018-12-03, 07:11
  #767
Medlem
TheLizardKing22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Haha!!
Clonozolam RC menade jag 😂

Är visst i fel tråd...

Tänkte väl det hehe...

Det att vila i frid som gäller för denna RC...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback