Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 08:03
  #313
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
En tanke slog mig för ett tag sedan när jag scrollade förbi en bild som föreställde de länder och kontinenter som europeér invarderat och kolloniserat under de senaste århundradena, vilket var i princip hela världen.

Vad jag tänkte var, att detta kan ju i många fall vara den direkta anledningen till att dessa länder har det så svårt idag, att det väller in flyktingar till europa därifrån och att medel-IQ är lägre i och med att man generellt sett inte har ett fungerande skolsystem i de länderna samt att folk där är "krigsskadade" som följd av svält, krig och misär.
Att européerna våldtog och plågade ursprungsbefolkningen i länderna de kolloniserade under 1800-talet råder det nog ingen tvivel om, hela Afrika är ett bra exempel på detta som jag beskrivit.

Du din tomte som fick så du tigit i tråden sedan över 2 veckor, varför är tex Niger fortfarande ett underutvecklat djävla skitland? Är det inte dags att vänstertomtarna i väst slutar peka finger åt väst och istället ta reda på vad som är de svarta afrikanernas stora problem? Det där landet vore rena rama turistparadiset om det vore vitt europeiskt för det ligger nära till hands att tro att ambitionerna inte är större i Niger än att leva enkelt och få vara helt ifred. Sympatiskt iochförsig men utvecklingen är ju noll. Varför?
Citera
2018-05-13, 17:08
  #314
Medlem
AiBangMaiNis avatar
Afrika och Europa är två helt olika platser, människorna som lever där kommer garanterat utvecklas på annorlunda sätt och en av dem kommer bli mer överlägsen än den andra. Det är helt enkelt svårare att leva i afrika, klimatet och antalet sjukdomar som man kan få där har gjort människans utveckling svårare. Europeerna vann helt enkelt det genetiska lotteriet och nu får afrikanerna lida, om dem var i våran situation så skulle dem utan tvivel ha gjort samma sak mot oss.
Citera
2018-05-14, 00:22
  #315
Medlem
Det jag inte kan förstår med just afrikaner...

De bor på en kontinent stort som Europa.
Kan de inte flytta inom Afrika.
nej, de väljer bort Sudan, Egypten, Eritrea, etc. etc.
Och åker över halva jordklotet för att komma till Europa. Varför ?
sedan åker de genom hela Europa för att nå det lilla puttelandet högt upp på kartan.
Sverige.

Varför ?

Det är samma sak som att jag som svensk skulle dissa var enda land i Europa.
Grekland, tyskland, England, Norge. Spanien. etc.
För att åka till Afrikas minsta land.
Hur fan tänkte Jag ??
Citera
2018-05-14, 17:53
  #316
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det jag inte kan förstår med just afrikaner...

De bor på en kontinent stort som Europa.
Kan de inte flytta inom Afrika.
nej, de väljer bort Sudan, Egypten, Eritrea, etc. etc.
Och åker över halva jordklotet för att komma till Europa. Varför ?
sedan åker de genom hela Europa för att nå det lilla puttelandet högt upp på kartan.
Sverige.

Varför ?

Det är samma sak som att jag som svensk skulle dissa var enda land i Europa.
Grekland, tyskland, England, Norge. Spanien. etc.
För att åka till Afrikas minsta land.
Hur fan tänkte Jag ??
Om Afrikas minsta land gav dig mat, husrum och pengar vore det nog värt det ändå. Sveriges bidrag är det som lockar hit alla råttor.
Citera
2018-05-14, 19:47
  #317
Medlem
utan.att.stannas avatar
Tanken om The White mans burden är knappast ny, men enligt mig helt irrelevant ifråga om afrika. Fattar ni hur många afrikaner som fått uppehållstillstånd och nya liv i bl.a. England och Frankrike för gamla skulder skull. Människor som annars levt hårda, fattiga liv i bajshyddor.

Kollonialismen som tidigare påpekats var grym, men långsiktigt har många av ex kollinialländerna en standard vida över länder utan den historien.

Vi är inte skyldiga någonting. Ger så är det av empati eller nationella förpliktelser. Inte av skuld.
Citera
2018-05-14, 22:18
  #318
Medlem
Jag har också varit Oförmögen att planera långsiktigt samt begått en massa misstag. Ärligt talat så håller jag hellre kvar i min enda polare jag har för tillfället trots att jag ser de lata tendenserna hos honom, ja han är afrikan. Han har för mycket fokus på att fixa en svensk flickvän och väldigt höga krav från denna tänkta partner.

Samtidigt så förlitar han sig för mycket på teoretiska kunskaper som han har svårt för att lära sig. Män gör bäst i att förlita sig på rationalitet och pragmatism vilket är sant, medan han förlitar sig för mycket på att en partner ska rakt av välja honom.

Det misstaget har jag begått själv då svenskorna troligen sett hur osäker jag är runt kvinnor. Ett äldre ex knackade på min dörr och bjöd hem mig på kaffe, tre dagar senare hånglade hon upp mig, två månader senare bedrog hon mig. Inte konstigt att man blivit helt skör runt tjejer när man vaknat upp från cannabis skräpet.

Bara sluta fokusera på all negativ skit i världen, jag lovar er ni kommer bli sjuka i huvudet i slutändan.

Älska er fru, drick vin och låt världen vara som den är. Blir simplast så i slutändan. Politik är för snackare, försök istället fokusera på er egen framtid, troligen kommer ingen existera länge till ändå.

Det är gulligt att tro på någon högre makt som tröst men de valen vi alla gör följer oss ändå ner i avgrunden.

Min faster sa en gång till mig att man aldrig ska visa känslor och till en viss grad tror jag att det är sant, men det är långt lättare att bara slänga på sig hörlurarna och strunta helt i sin omgivning, låt den aldrig stressa er och bara följ er egen rytm.

Livet kan vara väldigt kort, passa på och njut av det istället. Lycka till.
Citera
2018-05-15, 17:11
  #319
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Använd din hjärna för fan. Man ANTAR på rimlig grund. Herregud vilka fån det finns på det här forumet.
Håller med till fullo, det roliga är ju att doms bästa motargument alltid är, HAR DU NÅGON KÄLLA
Jag säger bara bredband till alla, då skulle vi slippa många utav dessa onödiga diskussioner.
Citera
2018-05-15, 17:14
  #320
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där stämmer ju inte. De afrikanska länder som har varit kolonier har bättre ekonomi, bättre samhällsuppbyggnad och mer ordning än dom som inte har varit det. Jag säger inte att det var rätt att kolonisera, eller att de vita alltid behandlade de svarta bra - för det gjorde de inte (alltid) - men i längden har dessa befolkningar faktiskt tjänat på det.
Det har dock blivit omvänd effekt på de västerländska länderna som negrerna har koloniserat (eller som marxisterna säger: "berikat") – de har blivit sämre på alla tänkbara sätt.
Citera
2018-05-15, 17:22
  #321
Medlem
Majoriteten av alla negrar som finns idag finns ju förmodligen endast pga att västvärlden skickar så mycket mat och bistånd till Afrika. Utan bistånd hade de ju själva bara klarat av att hålla en population på max några miljoner negrar. Det om något borde ju rentvå all eventuell "skuld", för varje neger en vit man dödat så har han skapat 20.
Citera
2018-05-15, 17:24
  #322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det jag inte kan förstår med just afrikaner...

De bor på en kontinent stort som Europa.
Kan de inte flytta inom Afrika.
nej, de väljer bort Sudan, Egypten, Eritrea, etc. etc.
Och åker över halva jordklotet för att komma till Europa. Varför ?
sedan åker de genom hela Europa för att nå det lilla puttelandet högt upp på kartan.
Sverige.

Varför ?

Det är samma sak som att jag som svensk skulle dissa var enda land i Europa.
Grekland, tyskland, England, Norge. Spanien. etc.
För att åka till Afrikas minsta land.
Hur fan tänkte Jag ??

Sveriges regering ger dem massvis med pengar (tagna från dig och mig) för att sitta på sin röv och skita ut barn. Det är inte konstigt att de vill hit.
Citera
2018-05-15, 17:44
  #323
Medlem
Munter-Gunthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Hahaha, ja, ättlingar till slavar som våldtogs, förtrycktes, bestals, torterades och fick händerna avhuggna när de inte längre orkade slava mer för den vite mannens girighet, på marken som tillhörde deras egna förfäder och som förde dessa "traditioner" vidare till deras avkomma, ska nu tacka den vita mannen och kyssa dennes fötter.

Are you fucking serious?

Tjänat på det? Vem fan är du att göra den bedömingen din vidriga priveligerade grisfärgade hora.

Araber hade mer slavar än vita. Hur bra har dom det i arabländerna nu? Just det, de är inte ens kvar i någon större utsträckning för innan de högg av händer och fötter så började de med kulorna.

(Antar att du är högutbildad svensk av afrikansk börd) Du bor i ett "vitt" land, pratar ett vitt språk och har alla fördelar precis som vita svenskar och så kallar du någon för grisfärgad hora. Du är en rasist min kära vän.
Citera
2018-05-15, 22:29
  #324
Medlem
Idag, på Arlanda ser jag en stor neger som går omkring och pratar högt i mobiltelefon, på något swahililiknande språk. Kanske inte märkligt i sig. Men, han var klädd i en svensk tull-uniform. Hela jag överskjöldes av en främlingsfientlighet och jag blev väldigt provocerad. Självklart helt utan rätt, då jag inte har en aning om mannens duglihet. Men det var bara så fel. Det kändes som en skymf mot en svensk officiell uniform.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback