Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-08, 23:17
  #1
Medlem
Har under de två senaste dagarna observerat ökad närvaro av beväpnad Polis och militär på allmänna platser runt om i New York.

Vid min dagliga pendling till och från arbetet passerar jag bland annat Grand Central Terminal, Fulton Street, Oculus och World Trade Center morgon och eftermiddag.

Nivån på Homeland Security Advisory System är för närvarande Elevated.

Red - Severe
Amber - High
Yellow - Elevated
Blue - Guarded
Green - Low

Finns det anledning att misstänka ökad risk för terrordåd i USA eller andra delar av världen till följd av de stundande Olympiska spelen i Sydkorea?
Citera
2018-02-08, 23:28
  #2
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 59N18E
Har under de två senaste dagarna observerat ökad närvaro av beväpnad Polis och militär på allmänna platser runt om i New York.

Vid min dagliga pendling till och från arbetet passerar jag bland annat Grand Central Terminal, Fulton Street, Oculus och World Trade Center morgon och eftermiddag.

Nivån på Homeland Security Advisory System är för närvarande Elevated.

Red - Severe
Amber - High
Yellow - Elevated
Blue - Guarded
Green - Low

Finns det anledning att misstänka ökad risk för terrordåd i USA eller andra delar av världen till följd av de stundande Olympiska spelen i Sydkorea?

Om du bor i New York så är det antagligen du som har bäst koll på risken. Som en glad amatör har jag väldigt svårt att tro att terrorister terrar under pågående OS (annat än på plats). De vill ha maximal uppmärksamhet och då är det inte bra att ha ett distraherande OS. Jag tror således risken minskar pga OS. Dock kan ju risken öka av någon annan anledning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback