Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-10, 12:25
  #37
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
De har fortfarade fullt laglig rätt att vistas där de vistades, att skjutkåta jägare knuffade undan dem, är fortfarande ett lagbrott. Så vad är det för fel på dig? Har ingenting med Vänstern att göra ditt jävla miffo, jag är så höger man kan komma, men till skillnad från dig, tycker jag Sveriges FAUNA är värd att behålla, vår vargstam är frisk och behöver tillskott i genpolen. Att SD anser att Vargar bör skjutas får mig att må illa.

Svensk vargjakt är noga reglerad, och vill vi att landsbygden skall kunna leva, så måste vargstammen hållas på en låg nivå. Därför är sker jakt under ordnade former, och det är givetvis orimligt i en rättsstat att självpåtagna vargkramare skall komma undan med att förstöra denna jakt, som jägarna alltså är i sin goda rätt att bedriva, och som inte är varken enkel eller billig att genomföra.

Skrivdebattartiklar och demonstrera - men sabotera inte.
Citera
2018-02-11, 02:03
  #38
Medlem
agentmulders avatar
konstigt att bara inkludera djurrättsaktivister, alla former av aktivister borde kartläggas. Väldigt många aktivister i Sverige är ändå vänsterextrema, prefixet till "aktivist" är obetydligt
Citera
2018-02-11, 02:31
  #39
Medlem
Dragonflashs avatar
Jag själv älskar djur så jag tycker att det verkar lite konstigt. Men å andra sidan så har vänsterextrimister andra värderingar än vanliga människor. Kanske för att de vill stå ut i mängden som fårknullare eller dylikt. Vem skulle inte vilja "Bänga" på en ko till 50 cents? Eller släppa ut dem så att de hellre blir överkörda av någon skakig 18 åring bakom ratten. Om sanningen ska fram SD, rätt initiativ. Själv råkar jag redan ha tappat aptiten när det gäller veganer. Visst jag äter inte kött men jag agerar inte mot stackars bönder. Följ Norges initiativ och slopa pälsindustrin. På dem där det gör som ondast. Bort med skiten
__________________
Senast redigerad av Dragonflash 2018-02-11 kl. 02:33. Anledning: Detalj
Citera
2018-04-12, 16:14
  #40
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Djurrättsaktivisterna är de nya abortmotståndarna

Högljudda fanatiker som håller upp blodiga bilder, skriker ”mördare” och hotar sina meningsmotståndare med våld. Är det amerikanska abortmotståndare? Nej, det är svenska djurrättsaktivister som trakasserar bönder.

Var fjärde svensk bonde är orolig för att bli utsatt för hat och trakasserier, enligt en undersökning från Landja Markanalys. De har fog för oron. Lantbrukare vittnar om hot på sociala medier, men också om påhälsningar och skadegörelse på gården. Det har till och med hänt att aktivister sökt upp och hotat djurbönders barn, skriver LRF:s ordförande Palle Bergström i Aftonbladet (9/4).

Djurrättsaktivisternas brott hotar inte bara enskilda bönders levebröd och nattsömn, utan kan få allvarliga konsekvenser för hela samhället. Fram till 90-talet var Sverige självförsörjande på baslivsmedel. I dag importerar vi hälften av allt vi äter. Vi har inte heller kvar några beredskapslager, så vid en eventuell kris tar det bara dagar innan maten i butikerna är slut.

Sverige behöver bönder. Men hur ska de orka, när de inte bara har låga mjölkpriser och tuffa lagkrav att tänka på, utan dessutom drabbas av hot, våld och brandbomber?

Både riksdagen och polisen måste ta hotet från djurrättsextremisterna på allvar. Utöka straffskalan, prioritera utredningarna och täpp till kryphålet som gör det lagligt att demonstrera utan tillstånd på andras gårdar, bara för att de ligger utanför planlagd mark.

https://www.expressen.se/ledare/lind...tmotstandarna/
Citera
2018-04-12, 16:44
  #41
Medlem
Synd att inte farsan är lantbrukare längre.Han hade buntat ihop vem det vara må som hotat honom eller levebrödet i kraftens dagar och han hade inte tvekat att släppa loss hagelbössan om så hade krävts.
De så kallade djurrättsaktivisterna är ryggradslösa kräk och de flesta är inte ens torra bakom öronen.
Konfronterade med en man av den äldre stammen svenskar så hade de skitit på sig i ren skräck.
Det är säkert,det.
Citera
2018-04-12, 18:34
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kriminell aktivism står det faktiskt, inte att alla ska kartläggas. Det är en jävla skillnad.

Sverigedemokraterna värnar både ett starkt djurskydd, god djurhållning, en nyinrättad djurenhet inom polisen och bättre transporter för djuren. Men också jägarnas intressen som lagenligt och skötsamt bedriver sin verksamhet inom alla regler. Dessa ska inte drabbas av våldsamma kriminella "aktivister" som attackerar personer, egendom och folks boenden. Detta ska självklart beivras och lagföras.

Ingenting konstigt med det. Tvärtom är det väldigt bra politik.

Finns det något kriminellt som är lagligt idag, har du något exempel på det i sådana fall?

Det är alltså inte tillåtet att t.ex. hota, eller att förstöra andras egendom och om jag inte har helt fel så är det faktiskt förbjudet att störa pågående jakt.

Trots detta så sker det bevisligen sådana saker.

Om du tänker ett steg längre, vad är är det som då ska kriminaliseras så att det här ska gå att "åtgärda"? Är det föreningar, sammankomster ... eller är det rent av "oliktänkandet"?
__________________
Senast redigerad av BigDeff 2018-04-12 kl. 18:39.
Citera
2018-04-12, 18:56
  #43
Avstängd
Svarta.Panterns avatar
Alla typer av vänsteraktivister som sabbar eller hindrar uniformerad personal ska straffas mycket hårdare. Börja med dryga böter och funkar inte det, ge dem någon månad bakom galler.
Citera
2018-04-12, 20:18
  #44
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Hoppas det blir skärpning på den här fronten efter valet. Nuvarande handlingsförlamade regering lär inte göra något. Särskilt inte med dumstruten Löfvén vid rodret och miljödårarna som stödparti.
Citera
2018-04-12, 23:16
  #45
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Djurens rätt om hoten: Inte rätt väg att gå

Hot mot enskilda lantbrukare är ett växande problem enligt Lantbrukarnas riksförbund (LRF). Organisationen Djurens rätt tar avstånd från hoten och Moa Richter Hagert, kommunikationsansvarig på Djurens rätt, tror inte det är rätt sätt att påverka.

– Självklart ska en som lantbrukare inte behöva utsättas för hot i sitt arbete, säger Moa Richter Hagert.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/d...att-vag-att-ga
Citera
2018-04-12, 23:27
  #46
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Personligen får detta förslag mig tänka om jag verkligen ska rösta på SD i valet. Jag är för en stark och frisk rovdjurstam i landet. Vilket SD inte är, och jag är så långt från röd som det går att bli.
2046 när du sitter nedbajsad på hemmet och en somalier spottar i din mat, skriker åt dig att vara tyst (tror du i alla fall för du förstår inte vad denne säger) när du ber om att få veckans dusch. Ditt barnbarn har precis blivit misshandlad av sin man och hans släkt då hon inte ville bära slöja.
Samtidigt brinner det bilar utanför fönstret och i bakgrunden hör du böneutropen.
Då tänker du tillbaka på valet 2018 och min text och ångrar dig bittert.
Djurskyddslagarna är viktiga.
Men det är liksom inte läge att prata om färgen på dynorna i husvagnen när det brinner i köket och en gasolläcka upptäckts.


TS/ All kriminalitet ska bekämpas alldeles oavsett vem eller vilka som utför den. Behövs det kartläggas så ska det göras. Tycker personligen att det är en ganska ointressant fråga i dagsläget.
__________________
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2018-04-12 kl. 23:32.
Citera
2018-04-16, 13:31
  #47
Medlem
Returpappers avatar
Det måste vara den ensidiga födan som gör veganer så aggressiva och mordiska. Man borde tvinga i dem lite kött eller fisk. Undrar om bristen på omega 3 kan vara en faktor eller om det mest handlar om proteinbrist?
Finns nog ingen grupp som är lika extrem, AFA inkluderat. Däremot kan jag tänka mig att AFA individer, interagerar i djurrättssammanhang för de älskar våld hot och hat. När det deltagit i upplopp mot en hönsfarm så smyger de väl i väg och tar en hamburgare.

För bönder som bor nära storstan där alla missfoster bor är det klart att det inte är så kul att alltid tänka på vad man kan bli utsatt för. Det börjar likna hur det är för Sydafrikanska farmare i dag och hur det var för amerikanska nybyggare på 1700 talet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback