Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-08, 21:21
  #1
Medlem
Hej, jag kom nyss hem från en resa i Dubai och i Dubai så visade jag mitt pass för många pga av olika skäl och min födelseort är ett jävla bondeställe med ca 20k invånare. Namnet har å och ö osv och det skäms jag för. Folk kollar på passet t.ex en tjej som vill se hur jag ser ut på passet, och hon ser födelseorten, o frågar vart det ligger. Skäms över det , skulle hellre ha stockholm,typ vid danderyd som födelseort ... kan jag byta på något sätt?
Citera
2018-02-08, 21:25
  #2
Medlem
Så länge du inte kommer från orten Runkarp som finns är d nog lugnt. Men visst, Danderyd hade inte varit fel. Har dock för mig att det inte går att ändra.
Citera
2018-02-08, 21:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Du får hoppas på reinkarnation då..

För det är nog enda sättet. Men vem fan visar sitt pass som nån form av raggningknep....
Jag tycker att jag blev väldigt snygg på mitt passfoto och jag använder mig ej ut av sociala medier. Fitta!!!!!!!JAG VILL INTE ha det här jävla fittbondstället som födelseortt!!!!!!!
Citera
2018-02-08, 21:51
  #4
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Finns bara ett sätt, kryp in igen och be farsan knulla om dig. Se då till att din mamma håller sig nära Danderyd sista månaden.

Var fan den mest idiotiska frågan någonsin, gissar på att du är blondin.
Citera
2018-02-08, 22:00
  #5
Medlem
Ditt namn står för alltid i kyrkböckerna från där du föddes.

Nej, du kan inte ändra födelseort. Vad finns det att skämmas för? Skäms över att du skäms istället.

Gå till en psykolog
Citera
2018-02-08, 22:03
  #6
Medlem
Född i en jävla sossestad med massa jävla fittor
Skäms, om man skulle googla denna stad skulle man nog bli deprimerad av bilderna
Citera
2018-02-08, 22:05
  #7
Medlem
Sqrbankens avatar
Öh, jaha...

Nej du får nog ta tag i lite demoner, detta känns bara som en gren på en stam av grövre hjärnspöke. I mitt pass skulle det kunna stå att jag kommer från Analköping och skulle inte kunna bry mig mindre. Vi har dock alla våra problem!
Citera
2018-02-08, 22:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Bara att du backar tiden & föds på annan ort.

Födelseorten i ett pass är inte orten där man rent fysiskt föddes utan föräldrarnas (mammans) bostadsort (församling) vid tidpunkten då man föddes.
Citera
2018-02-08, 22:23
  #9
Medlem
Flyttade från denna mardrömstad vid åldern 1, bott omkring karlaplan hela mitt liv nu
Citera
2018-02-08, 22:34
  #10
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminiclipper
Hej, jag kom nyss hem från en resa i Dubai och i Dubai så visade jag mitt pass för många pga av olika skäl och min födelseort är ett jävla bondeställe med ca 20k invånare. Namnet har å och ö osv och det skäms jag för. Folk kollar på passet t.ex en tjej som vill se hur jag ser ut på passet, och hon ser födelseorten, o frågar vart det ligger. Skäms över det , skulle hellre ha stockholm,typ vid danderyd som födelseort ... kan jag byta på något sätt?

Ne du kan inte byta. Och är du född innan 1990 så visar dina fyra sista siffror vilket län du föddes i. Jag tänker inte skämmas för att min födelseort hade få personer. T o m mindre än din ort.

Du måste då ha lite att fokusera på om du oroar dig för en sådan bagatell.
Citera
2018-02-08, 22:53
  #11
Medlem
Klownfaces avatar
Antar att du springer runt och ljuger att du är ifrån nån smutsig blattefylld äckelstad också och tror att vanligt folk blir imponerade Det är bättre att du lägger pengarna på en psykolog så att du får hjälp med din självkänsla, för du kan inte ändra ett skit på passet endå
Citera
2018-02-08, 22:54
  #12
Medlem
ekerilars avatar
Var glad för det du TS. Själv är jag född i ett område som gör att passkontrolloanter ofta börjar fnissa när jag visar mitt pass. Jag nämligen är född i ett av Europas mest ökända "Red light districts".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback