Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 17:45
  #421
Medlem
ViTolis avatar
Jag tror nog att du är paranoid gosse och önskar att folk kolla på din massproducerade kina bil.
Citera
2018-03-16, 00:33
  #422
Medlem
Själv förstår jag inte varför folk ens skulle kolla in nya v90 eller för den delen någon utav Volvos nya bilar. Ett riktigt taskigt försök till att vara en "lyx" bil. Är lika roligt varje gång man ser någon i en ny Volvo som verkligen "söker" efter att få blickar på sin nya traktor. I övrigt är det en ganska dålig kopia på Audis alls modeller (Audis gammla designers som designat nya Volvo). Men men alla sossar där ute, grattis till er att ni kör en wanabe tysk bil.
Citera
2018-03-31, 20:29
  #423
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nix, att 740/940 har körglädje som en övergödd aladob är helt klart. Höll på att skita ner mig när jag körde svärfars 940 senast. En enkel sväng och bilen lutar som en segelbåt i sidvind, känns som bakvagnen ska lossna från chassiet och inredningen har inte ändrats sedan 140:n på sjuttiotalet. Lättrycksturbon är helt meningslös. Detta är en 1996 års modell. Japanare på 80-talet hade mer komfortinställningar, körglädje samt ekonomi, för att inte tala om de vackra amerikanarna på 50-talet. Nä, Volvo är inte min melodi, jag vill sitta bekvämt och veta att jag kommer dit jag vrider ratten. Så vill jag ha en bil som ser bra ut också.
Det är 240n som ärvde mycket av 140s inredning. 940n däremot är väldigt lik 740n invändigt. Och arvet rån 760ans facelift och inredningsändringar 1988 satt kvar fram tills V70/S70. De fula bilarna Volvo gjort är 3 och 4-hundra seriern, V och S40 samt allt efter 2007. Och det måste vara nåt fel på den 940an du körde om den beter sig sådär. Visst är de lätta bak men det märks ju bara på isväg eller om man kör för fort på en grusväg. Jag är iaf skitnöjd med min S90 -98. Enägarsbil med väldigt få mil och tro fan om den inte är tystare invändigt än nya Mondeo och Toyotor. Bara aningens högre vägljud i den än i en ny V90. Och fram kommer amn alltid även om den dricker en hel massa soppa. MEr än min Cadillac. MEn soppaförbrukning är ju ingetm an bryr sig om om man ska köpa lyxbil.
Citera
2018-04-01, 10:34
  #424
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Hallå

Ni med fina fina bilar, har ni märkt hur folk liksom demonstrativt tittar bort, snörper på munnen, ser extrasura ut när ni kommer med er fina bil?
Nu menar jag alltså inte dig som har en stylad Saab 9-5 eller en BMW av årsmodell blatte. Ja, inte nåt begagnat alls, inte ens nån "jättefräsig" amerikanare. Ni är drägg och skall så förbli.

Jag var rätt så tidig med V90 på byn och har noterat detta beteende.
Det roliga är att vi med riktigt fina bilar (jaja, det finns alltid nån med finare bil än dig) ser igenom detta beteende. Jag riktigt ser hur den trumpna skäggiga killen med arbetarjacka och påsen full med blöjor, coca-cola, snus, snabbrätter och chips INTE tittar på min V90 när han kommer ut från Ica och sätter sig i sin , vad han trodde var, sin jättefina V70 från 2008.
Fast det sjuka är att han tittar. Men ändå inte.
Känner ni igen detta?
Det är lite svårt att veta (jag kör likadan bil som dig men är betraktas den inte som en fin bil utan får nog betraktas som ganska genomsnittlig). Själv har jag däremot aldrig tänkt på saken överhvudtaget, köper ju bil för att åka i den och för att jag gillar den, inte fär att det spelar roll för mig vad andra tycker om min bil men det varierar ju så klart vad man har för drivkrafter och vad som är viktigt i ens liv
Citera
2018-04-01, 13:44
  #425
Medlem
V90 var intressant när den dök upp på vägarna. I samma vända insåg jag att jag inte alls tycker att den är snygg. Konstiga proportioner. Nu är de relativt vanliga på vägarna. Tror man lurar sig själv om man tror att man glider runt i en speciell bil som folk demonstrativt inte vill titta på.
Citera
2018-04-01, 20:59
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
V90 var intressant när den dök upp på vägarna. I samma vända insåg jag att jag inte alls tycker att den är snygg. Konstiga proportioner. Nu är de relativt vanliga på vägarna. Tror man lurar sig själv om man tror att man glider runt i en speciell bil som folk demonstrativt inte vill titta på.

Som en gammal Lexus Gs430 med v8, Den slår inte en ny Volvo på något sätt.
__________________
Senast redigerad av SaltLakeCity 2018-04-01 kl. 21:03.
Citera
2018-04-02, 11:25
  #427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Som en gammal Lexus Gs430 med v8, Den slår inte en ny Volvo på något sätt.

Ska inte påstå att Lexus GS är en fantastiskt snygg bil på något sätt, men vill påstå att den ändå klår / är on par med V90:n. Sen kan man inte klaga på V8 och bra drag. Förmodligen bättre lyx med. Garanterat bättre pålitlighet. Intressant att du nämner Lesux GS 430 precis när jag sitter och kollar på blocket efter en...

Men får erkänna att V90:n har riktigt snygg inredning.
Citera
2018-04-04, 21:29
  #428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Ska inte påstå att Lexus GS är en fantastiskt snygg bil på något sätt, men vill påstå att den ändå klår / är on par med V90:n. Sen kan man inte klaga på V8 och bra drag. Förmodligen bättre lyx med. Garanterat bättre pålitlighet. Intressant att du nämner Lesux GS 430 precis när jag sitter och kollar på blocket efter en...

Men får erkänna att V90:n har riktigt snygg inredning.

Jag har en med svart lack och 19" fälgar, det var ett jäkla jobb att byta kamaxeln och vattenpumpen, de sitter mitt i motorrummet, jag ska sälja min snart.
Citera
2018-05-13, 00:35
  #429
Medlem
En fyrcylindring skokartong med Kina-anpassad inredning? Kallar jag inte en fin bil.

Jag vänder mig om efter bmw 7-serien (även om den inte är 12-cylindrig mera). Några andra bilar är inte värd titten.
Citera
2018-05-13, 07:40
  #430
Medlem
Vad är en "fin" bil enligt dig, ny och dyr? Jag tittar bara på snygga bilar och det görs ytterst få snygga bilar idag.
Citera
2018-05-13, 07:45
  #431
Medlem
Sigstens avatar
Japp. Brukar titta extra noga för att se vilken typ av idiot det är som har köpt en större bil än vad de kan köra. 90% av dem är lattemorsor.
Citera
2018-05-13, 11:04
  #432
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusMancuso
En fyrcylindring skokartong med Kina-anpassad inredning? Kallar jag inte en fin bil.

Jag vänder mig om efter bmw 7-serien (även om den inte är 12-cylindrig mera). Några andra bilar är inte värd titten.

Jafyfan!
Den BMW:n är så äckligt potent så det är en aura på 10 meter runt den bilen.
Visst finns den med en 12:a i senaste versionen om jag minns rätt?
Svårt potent bil det där.

Volvon, jag kan älska min gamla Volvo för i stort sätt allt kan jag fixa själv med hjälp av Biltema.

Nya Volvon?
Helt okej men inte sådär så jag går igång på alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback